Inmiddels wordt het hoog tijd mijn Dell E4200 te gaan vervangen. Wat een plezier hier ik hier aan beleefd, lekker compact, lichtgewicht en snel zat om Linux Mint te draaien. En voor mij even zo belangrijk, geen ingebouwde webcam! Maar na enkele avonden zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer ... wie heeft er nog tips of suggesties?
Wat ga je met je laptop doen?
Het OS gaat Linux Mint 18 worden. Voor mij geen Windows of Apple meer. Ik gebruik 'm voornamelijk om te surfen, foto's te bewerken en teksten te schrijven. Af en toe een filmpje kijken.
Wat is je budget?
Ik wilde ongeveer 400 euro uitgeven. En eigenlijk zocht ik een (jong) gebruikte laptop.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, op reis, voor mijn werk (dat is de reden dat er geen webcam in mag zitten) en voor prive doeleinden, vandaar dat ik in elk geval een lichte (1.5 kg) en compacte (13.3 inch) laptop zocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het wensenlijstje is toch wel tamelijk lang ...
- Compact (13.3 inch en 1.5 kg)
- SSD (128GB), 4GB geheugen
- Zoals gezegd, geen webcam
- Enkele USB-poorten voor een muis en een USB-stick, geen optische drive nodig
- SD kaartlezer is wel belangrijk
- Schermresolutie HD, touchscreen is leuk maar geen must
Ik ben dus al enkele avonden aan het zoeken en heb gelezen dat men laptops kan kopen waar een webcam een optie is, maar die heb ik gebruikt nog niet gevonden. Ook in de pricewatch vond ik niet iets geschikts. Ik ben wel gecharmeerd van Dell machines, een Vostro of XPS ziet er toch gewoon mooi uit? Maar het belangrijkste (en tevens grootste probleem
) blijft toch de afwezigheid van die verdomde webcam ...
Wat ga je met je laptop doen?
Het OS gaat Linux Mint 18 worden. Voor mij geen Windows of Apple meer. Ik gebruik 'm voornamelijk om te surfen, foto's te bewerken en teksten te schrijven. Af en toe een filmpje kijken.
Wat is je budget?
Ik wilde ongeveer 400 euro uitgeven. En eigenlijk zocht ik een (jong) gebruikte laptop.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, op reis, voor mijn werk (dat is de reden dat er geen webcam in mag zitten) en voor prive doeleinden, vandaar dat ik in elk geval een lichte (1.5 kg) en compacte (13.3 inch) laptop zocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het wensenlijstje is toch wel tamelijk lang ...
- Compact (13.3 inch en 1.5 kg)
- SSD (128GB), 4GB geheugen
- Zoals gezegd, geen webcam
- Enkele USB-poorten voor een muis en een USB-stick, geen optische drive nodig
- SD kaartlezer is wel belangrijk
- Schermresolutie HD, touchscreen is leuk maar geen must
Ik ben dus al enkele avonden aan het zoeken en heb gelezen dat men laptops kan kopen waar een webcam een optie is, maar die heb ik gebruikt nog niet gevonden. Ook in de pricewatch vond ik niet iets geschikts. Ik ben wel gecharmeerd van Dell machines, een Vostro of XPS ziet er toch gewoon mooi uit? Maar het belangrijkste (en tevens grootste probleem