Dag beste medetweakers! Ik ben voor mijn broer een gaming PC aan het samenstellen met een budget van €2000. Het gaming gedeelte is verreweg het belangrijkst, met een hoge framerate als uitgangspunt. Hier komt ook G-Sync bij kijken in de huidige wenslijst, maar als men dat overbodig acht (of voorstelt dat ik een AMD GPU gebruik) sta ik daar volledig open voor. Ik ben zelf al een tijdje out-of-the-loop wat betreft PCs samenstellen, dus elk advies wordt zeer gewaardeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming met een hoge framerate (belangrijkst), en als het kan mag hij ook een kleine hoeveelheid video editing aankunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is €2000, maar als met wat minder kan is dat ook niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur gaat mee (excl. monitor), verder geen componenten om over te nemen omdat hij van een laptop komt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een hoge framerate monitor met alle vereiste onderdelen die er bij komen kijken om hier optimaal gebruik van te maken. Dit zijn dus alle normale computer componenten plus een monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alle merken die jullie reputabel vinden! Een goede garantie is natuurlijk wenselijk maar voor zover ik weet zit dat in Nederland over het algemeen wel goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ATX formaat, stilte is altijd een grote plus. Wat opslag betreft, een acceptabel grote SSD (~500GB) voor een paar games en Windows, met daarnaast een grote HDD (~3TB) voor bulk opslag.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Zoals omschreven in de introductie, ik weet niet of de keuzes die ik voor onderdelen heb gemaakt echt logisch zijn. Voedingen kiezen is voor mij altijd een beetje "black magic" gebleven, dus ik zoek hier wat advies over.
De wenslijst die ik samengesteld heb is als volgt:
Ik hoor graag jullie suggesties!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming met een hoge framerate (belangrijkst), en als het kan mag hij ook een kleine hoeveelheid video editing aankunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is €2000, maar als met wat minder kan is dat ook niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur gaat mee (excl. monitor), verder geen componenten om over te nemen omdat hij van een laptop komt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een hoge framerate monitor met alle vereiste onderdelen die er bij komen kijken om hier optimaal gebruik van te maken. Dit zijn dus alle normale computer componenten plus een monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alle merken die jullie reputabel vinden! Een goede garantie is natuurlijk wenselijk maar voor zover ik weet zit dat in Nederland over het algemeen wel goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ATX formaat, stilte is altijd een grote plus. Wat opslag betreft, een acceptabel grote SSD (~500GB) voor een paar games en Windows, met daarnaast een grote HDD (~3TB) voor bulk opslag.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Zoals omschreven in de introductie, ik weet niet of de keuzes die ik voor onderdelen heb gemaakt echt logisch zijn. Voedingen kiezen is voor mij altijd een beetje "black magic" gebleven, dus ik zoek hier wat advies over.
De wenslijst die ik samengesteld heb is als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 355,- | € 355,- |
| 1 | MSI Z370 Gaming Plus | € 113,95 | € 113,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G | € 477,99 | € 477,99 |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 67,99 | € 67,99 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 99,84 | € 99,84 |
| 1 | Acer Predator XB241H Rood, Zwart | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Noctua NH-D15 | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 148,80 | € 148,80 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 85,90 | € 85,90 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 91,- | € 91,- |