Windows herinstalleren op dezelfde hdd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:50
Ik heb een hdd met een Windows 7 installatie erop, welke schijnbaar corrupt geworden is. Steeds vaker bluescreens met drivers als veroorzakers en op gegeven moment niet meer opstarten. Er heeft altijd een antivirus op gedraaid en periodiek heb ik nog nagescand met MBAM maar nooit iets gevonden, dus een virus lijkt het niet te zijn. Ik heb van alle belangrijke bestanden een backup op extern medium gemaakt met behulp van een Ubuntu livecd. Nu wil ik geen tijd meer steken in het vinden van de veroorzaker van het probleem en een herinstallatie doen van Windows 7 op dezelfde schijf. Dit zou ik willen doen door via Ubuntu livecd de huidige Windows en Program files map te verwijderen, en de user-map te renamen en in de root van de C;-schijf te plaatsen. Om vervolgens Windows weer op die HDD te installeren. Is dit mogelijk zonder conflicten?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom alles verplaatsen en renamen? De user-directory kan je "juist" issues mee krijgen als je daar geen backup van maakt want de owner/guid verandert als je Windows opnieuw installeert en de directory wil hergebruiken/terugzetten.

Ik zou met Ubuntu een backup maken van de user-directory, kijken of je die zonder problemen op een andere Windows-PC kan inzien (via Windows Explorer) en dan de hele HDD formatteren en Windows kaal installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Eens. Als je er toch met een Ubuntu/LiveCD (Windows herstel disk) bij kunt, maak een backup (voornamelijk van userdata, applicaties moet je toch meestal opnieuw installeren.

Tevens mooi momentje om die HDD te vervangen door een SSD. Misschien is die HDD wel stuk, in ieder geval is het een oudje, verwacht ik zo..