Toon posts:

Verschillen tussen AMD AM3 FM2+ en am4+

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het onderwerp welke AMD Platforms zich het meest al hebben bewezen en of AM3+ beter is dan FM2+ want AM3+ heeft de fx cpu serie en zeker ook niet te vergeten dat veel personen nu nog steeds goede ervaringen hebben met het AM3+ platform..... Wat mij dan betreft voor een budget AM3+ platform te kiezen ipv FM2+....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat is je doel met deze vergelijking?

Wil je een nieuwe setup bouwen dan is het simpel. AM4, de rest is (sterk) verouderd ondertussen dus makkelijke discussie.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het verouderde platform zou mij niet erg iets kunnen schelen. Zolang dat het snel genoeg is voor een budget systeem ben ik al heel tevreden bv voor browsen, YouTube af en toe eens office en beetje tv bekijken via een app etc.... Waarop het dus eigenlijk aankomt beste budget systeem die alsnog zeer aanvaardbare prestaties kan neerzetten...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Dan maakt he toch geen klap uit, zolang het snel genoeg is voor wat je er mee wilt doen maakt het toch niet uit welk platform het is.
Dan eerder de vraag wat kun je goedkoop krijgen op de tweede hands markt lijkt me.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:18
Dan zou ik zeggen, haal voor 100-150 euro een tweedehands systeem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze zou ik voor 160 euro helemaal nieuw kunnen bouwen.. FM2+ en AM3+ werken dus beiden even goed als budget maakt dan toch niet uit verderstel ik hieruit
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

FM2+ heeft wel de APU's, wel zo handig bij een goedkoop en supersimpel systeempje, dan hoef je immers geen videokaart te kopen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan lijkt eigenlijk het FM2+ platform meer aangeraden dan het AM3+? Legt de AMD FX serie betere performence af dan de AMD A Series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als prestaties een zorg zijn dan koop je een AM4-setje. AM4 ondersteunt namelijk ook moderne APUs zoals bv. de Ryzen 2400G.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan is de keuze idd al gemaakt. Van die am4 bordjes heb ik al gezien dat je daar ook al een perfect een budget systeem van kunt maken met besparing alleen al op de cpu zoals de ryzen vervangen door een A8 APU... Uiteraard met achteraf upgrade mogelijkheden als er wat meer budget vrij komt....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

A8 is Bulldozer en dat was jammer genoeg een kreupele architectuur over de hele lijn. Bespaar jezelf de kosten en koop een Ryzen 3 2200G ofzo. Daar kan je je echt geen buil aan vallen.

Ik heb lang een Phenom II X4 980 BE gedraaid (AM2+), ik heb AM3 overgeslagen en heb nu een AM4-platform (1800X).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:27
Of die besparing van €40,- tov een 2200G verstandig is betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar heb je zo'n ryzen cpu eigenlijk wel nodig in een budget systeempje wat alleen maar voor tekstverwerking, video's, internetten dient? (Eigenlijk klein kantoor systeempje) aangezien de A8 de kreupelste APU van de hele lijn is die dan vervangen door de A6 APU 38€ later als er meer mee moet worden gedaan zo nodig uitbreiden naar die ryzen cpu.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigenlijk een beetje je eigen inzet. Je opent een topic met een vrij random open vraag en lijkt zelf nog weinig te hebben uitgezocht... We verwachten hier iets meer eigen inzet eigenlijk.

Het is me ook niet helemaal duidelijk waar je met dit topic heen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:58
Voor dat soort ultra budget pc's zijn de nuc's uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brooky dat heb ik wel keurig uitgezocht wat daarna normaal zou zijn voor een discussie topic te openen...Hiermee klaar ik alles uit en komt de beste keuze langzaam te voorschijn. PS D-dark die nucs had ik ook al bekeken maar zag het interessante er niet aan. Wou voornamelijk zelf zo'n gelijkaardig systeempje bouwen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan wel zijn, maar toch mis ik dat in dit topic. Je geeft in ieder geval niet echt aan wat je zelf gevonden hebt, waar je naar op zoek bent en waarom je zélf aan deze platformen denkt en niet bijvoorbeeld een simpel Intel setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:46:
Dat kan wel zijn, maar toch mis ik dat in dit topic. Je geeft in ieder geval niet echt aan wat je zelf gevonden hebt, waar je naar op zoek bent en waarom je zélf aan deze platformen denkt en niet bijvoorbeeld een simpel Intel setje.
Volgens dat ik denk staan toch een aantal dingen vermeld en wordt er perfect aangehaald waar ik naartoe wil.... Jij zit je waarschijnlijk op je tekstje te focussen wat het beste antwoord erop kan zijn :-). Dit forum is inmiddels ook hiervoor en toon ik genoeg inzet van mijn kant. (Anders zou het ook geen forum hoeven te zijn als dit al niet door de Beugel kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan nog mis ik het doel van je topic. Ben je op zoek naar aankoopadvies of is dit slechts een discussietopic om de verschillende aspecten van AMD processor series te bespreken, want dat soort algemene discussietopics zijn er al genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Discussie topic welke AMD platformen met cpu of APU als budjet (kantoor systeem) het beste presteren. #Brooky dat zou je wel al duidelijk moeten geworden zijn nadat je alles eens goed zou doorlezen;-)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:29:
Maar heb je zo'n ryzen cpu eigenlijk wel nodig in een budget systeempje wat alleen maar voor tekstverwerking, video's, internetten dient?
We hebben je al de pap in de mond gegeven, nu mag je ook wel wat eigen onderzoek doen. Raad vragen en dan in vraag stellen is niet de manier waarop GoT werkt. Je registreert je om deze vraag te stellen, en je bent kritisch over de raad die je krijgt. Dat suggereert dat je het beter weet, en dan heb je zo'n topic niet nodig. Als je zo'n topic niet nodig hebt, dan zit je ook onze tijd te verkwisten ;).

Als jij je geld wil uitgeven aan verouderde hardware die ook meer verbruikt en minder presteert, dan doe je dat toch gewoon?

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 13-08-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het beter zou weten zou ik ook dit topic niet gaan openen borromini, het gedrag staat me gewoon beetje niet aan, zie dan ook geen enkele reden waarvoor dit forum er dan is... Respect is al verre uit de wereld en dat is uiteraard hier weer eens bewezen doordat een gewone vraagsteller even duidelijkheid wil wordt deze puur afgewezen omdat het topic niet FF duidelijk is. :-) Dan mag je je natuurlijk aan zo n reacties verwachten..;-) zoals hierboven vermeld wou ik een am4 platform bouwen en wou ik er een A6 APU monteren met de vraag is dit geschikt voor kantoor doeleinden zoals: office, video Enzo... Daar verder niet op gehad en is blijkbaar al te vermoeiend hier om er een antwoord op te geven.. dan spreek ik voor bepaalde personen niet iedereen hier.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Alright, dicht dan maar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.