Advies grafische kaart voor 3D software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerbyte
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 15:26
Waar ben je naar op zoek?
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn GTX 960

Wat is je budget?
€400

Heb je bepaalde voorkeuren?
Ik heb een Nvidia GPU nodig, dit is i.v.m. cuda

Waarvoor ga je hem gebruiken?
Mijn Systeem
Ik gebruik Ubuntu 18.04

Ik ben veel met 3D software bezig zoals Blender, maar renderen duurt erg lang op mijn GTX 960. Hierom heb ik besloten een nieuwe grafische kaart aan te gaan schaffen.

Ik zit te twijfelen tussen een GTX 1060 en een GTX 1070. Ik heb daarnaast ook gehoord dat er nieuwe kaarten aankomen, zal ik hier anders op wachten?

Beste antwoord (via Powerbyte op 13-08-2018 19:49)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:26
zal ik hier anders op wachten
Ja. Aankondiging van Nvidia is volgende week, dan weten we of er iets nieuws/interessants aan komt. Let op dat het dan wel even duurt voordat de modellen er zijn.

Als je trouwens je 960 verkoopt kom je al richting een (2e hands) 1080.

[ Voor 32% gewijzigd door Nat-Water op 13-08-2018 17:20 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:26
zal ik hier anders op wachten
Ja. Aankondiging van Nvidia is volgende week, dan weten we of er iets nieuws/interessants aan komt. Let op dat het dan wel even duurt voordat de modellen er zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Nat-Water op 13-08-2018 17:20 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:55
Tweede GTX 960 erbij? Het renderen gaat dan 2x zo snel en ben je voor €100 klaar.

Welk merk en type voeding zit erin? Ik heb een huiverig vermoeden dat het een Sharkoon WPM is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerbyte
Ja. Aankondiging van Nvidia is volgende week, dan weten je of er iets nieuws/interessants aan komt. Let op dat het dan wel even duurt voordat de modellen er zijn.
Daar kan ik wel op wachten
Dit heb ik al meegenomen in het budget
Tweede GTX 960 erbij? Het renderen gaat dan 2x zo snel en ben je voor €100 klaar.
Ik gebruik ook software die 3D modellen maakt van foto's, deze heeft alleen 6gb per kaart nodig waardoor ik mijn GTX 960 liever vervang
Welk merk en type voeding zit erin? Ik heb een huiverig vermoeden dat het een Sharkoon WPM is :(
Dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:02
Welke render engine gebruik je?

Ik zou hoe dan ook een 1070 verkiezen ( en als het even kan de Ti variant ) boven ene 1060. De vram is voor grotere scenes belangrijk. Op mijn 1080ti's kom ik ook in octane nog wel eens tegen het limiet aan.

Ik weet niet of je het hobbymatig gebruikt of professioneel, maar in het laatste geval zou ik wat meer bijleggen en direct voor 1080ti's gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerbyte
Ik gebruik Cycles en ik doe dit als hobby. Op dit moment kan ik een 1070 betalen en meer niet. Ik denk dat ik eerst een weekje wacht zoals voorgesteld en daarna vederkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:02
Powerbyte schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:36:
Ik gebruik Cycles en ik doe dit als hobby. Op dit moment kan ik een 1070 betalen en meer niet. Ik denk dat ik eerst een weekje wacht zoals voorgesteld en daarna vederkijk.
In dat geval een 1070 inderdaad :). Meer vram is altijd fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:55
Een videokaart van >€400 op zo'n slechte voeding is geen goed idee.
Pagina: 1