Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ADA_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 09:59
Beste mede forumgenoten, (Weet niet in welke rubriek ik dit moet plaatsen)

Ik heb vandaag geprobeerd mijn Acer Chromebook 14 CP5-471-53B9 te flashen voor windows 10.
Nu is het verkeerd gegaan en het enige wat er nog gebeurd is dat de chromebook aangaat.

De bios firmware is verwijderd en krijg nu alleen nog maar een zwart scherm. Het gaat om een chromebook met intel cpu (i5-6200U). Nu hoop ik dat er manier is om hem nog te redden.

Is er een mogelijkheid om het moederbord aan de praat te krijgen? Of via een een externe schijf een besturingssysteem te draaien?

Het apparaat is helemaal nieuw en ben bang dat door mijn stomme fout ik er niks meer mee kan. Alle hulp en reacties zijn welkom!

Alvast bedankt, een tweaker in paniek :-(

[ Voor 3% gewijzigd door -ADA_ op 13-08-2018 16:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Een gebricked systeem is altijd nog goed bruikbaar als je een paperweight nodig hebt...

Maargoed, even serieus. Had je een guide oid met instructies hoe je dat ding zou moeten flashen, en zo ja, welke?

Als de BIOS firmware verwijderd is wordt het best lastig, ben ik bang. De BIOS regelt immers ook het vinden van een correcte opstartschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ADA_
@Stoelpoot Bedankt voor de zeer snelle reactie.

Ik heb deze Guide gevolgd: https://www.davebennett.tech/replace-chrome-os-with-windows/

Alles verliep naar mijn idee prima. Alleen nu twijfel ik tussen 2 dingen: Of ik heb deze stap overgeslagen ''When it ask you for the version of the bios, make sure you type in U. You want UEFI and not legacy (though you could use legacy and still be able to boot Chrome OS and Windows, but then…what’s the point of doing this whole tutorial? If that’s what you want to do, simply read through How to Install Windows 10 on a Chromebook. Ignore that whole statement if your Chromebook does not have seabios installed though).''

Of ik heb te vroegtijdig tijdens het installeren van de nieuwe bios/firmware de chromebook gereboot. Waardoor de bios nu niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

tijdens het installeren van de nieuwe bios/firmware
Dat was niet slim, natuurlijk :/

Van wat ik online kan vinden kan je een BIOS op een USB-stick zetten, en dan booten met de USB-stick in je chromebook. https://www.howtogeek.com...iginal-bios-and-software/

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ADA_
@Mavamaarten Ik denk dat het booten van een usb stick dus niet meer werkt, want anders had windows alsnog kunnen opstarten vanaf de stick (ingesteld voor de chromebook in rufus).

Hopelijk kan ik een manier vinden dat de chromebook alsnog van een extern opslag apparaat kan booten

[ Voor 22% gewijzigd door -ADA_ op 13-08-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

-ADA_ schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:35:

Ik heb vandaag geprobeerd mijn Acer Chromebook 14 CP5-471-53B9 te flashen voor windows 10.

Het apparaat is helemaal nieuw
Waarom dan niet voor een HP Stream oid gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ADA_
@Anoniem: 262853 Omdat ik deze chromebook nieuw voor 230 euro kon overnemen van een collega. Het is ook niet de 1e keer dat ik het proces uitvoer, maar wel dat het fout gegaan is.

Kan ik het moederbord niet resetten door de batterij er uit te halen?

[ Voor 17% gewijzigd door -ADA_ op 13-08-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ADA_
Topic kan dicht. Heb hem in de container gegooid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

-ADA_ schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:29:
Topic kan dicht. Heb hem in de container gegooid :S
Is dat niet iets te voorbarig? Wacht een dagje, misschien heeft iemand er ervaring mee. Op de plank ligt het niet in de weg.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ADA_
Ondergrondse container ligt hij nu in. Heb al een nieuwe besteld. Dit keer maar gelijk een windows notebook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan houdt het op ja :+ Topic zakt wel weg, hoeft niet op slot.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1