Mijn vraag
Ik heb al bijna een jaar en 3 maanden een i5 4690K en een corsair hydro h100i v2 op een asus formula vi in een 230T met 16GB 1 ssd en 4 hdd's. Nu maakt de pc sinds 1 week geleden enorm veel meer geluid als daarvoor.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Flink stofvrij gemaakt.
Gekeken of alle fans wel draaien en alle kabeltjes (nog) goed zijn aangesloten.
Op internet gezocht naar hoe ik de fans wat zachter kon laten draaien maar daardoor vond ik een topic over iemand waarbij ook de fans in eens heel hard draaiden. Daar zij iemand dat de software van corsair (icue/link) echt niet deugt en de temps amper kloppen en dat hij beter realtemp kon downloaden. Dus ik doe dat ook en hier zijn de temps:
De temps:
Vlak na windows starten: 65 graden
Daarna koelt hij af naar: 51 graden
Onder heaven benchmark: 67 graden
Tijdens een potje fortnite: 82 graden
Zonder overclock oid.
Is dit normaal? En wat is een beetje een goed programma om de fan speed te veranderen?
Ik heb al bijna een jaar en 3 maanden een i5 4690K en een corsair hydro h100i v2 op een asus formula vi in een 230T met 16GB 1 ssd en 4 hdd's. Nu maakt de pc sinds 1 week geleden enorm veel meer geluid als daarvoor.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Flink stofvrij gemaakt.
Gekeken of alle fans wel draaien en alle kabeltjes (nog) goed zijn aangesloten.
Op internet gezocht naar hoe ik de fans wat zachter kon laten draaien maar daardoor vond ik een topic over iemand waarbij ook de fans in eens heel hard draaiden. Daar zij iemand dat de software van corsair (icue/link) echt niet deugt en de temps amper kloppen en dat hij beter realtemp kon downloaden. Dus ik doe dat ook en hier zijn de temps:
De temps:
Vlak na windows starten: 65 graden
Daarna koelt hij af naar: 51 graden
Onder heaven benchmark: 67 graden
Tijdens een potje fortnite: 82 graden
Zonder overclock oid.
Is dit normaal? En wat is een beetje een goed programma om de fan speed te veranderen?