Goedemiddag,
Ik wil voor het eerst een eigen systeem bouwen. Ik ben van plan het over 1 a 2 maanden aan te schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen(Hearts of iron IV, BF5, Destiny 2, misschien in de toekomst nog VR?) verder nog films en normaal gebruik. Ik heb een 1440p 144hz monitor, ik zoek een systeem dat hierbij past.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij €1500,- is prima, liever niet veel meer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis/keyboard heb ik al.
Monitor heb ik ook: Acer XF270HU. Dit is een 27" monitor, 2560x1440, 144hz, ips, 4ms met freesync.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem dat matcht bij de monitor. Ik denk dat de I5-8600k voldoende is, maar getuige van mijn lijstje is er nog ruimte in het budget voor upgrade? Twijfel nog erg over de videokaart, sowieso even afwachten hoe de nieuwe videokaarten eruit gaan zien van Nvidia. Is het in verband met Freesync het waard om naar een AMD te gaan? De videokaart is redelijk willekeurig gekozen omdat ik daar nog helemaal niet over uit ben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dat maakt mij opzich niet veel uit, het moet betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet 144hz kunnen draaien, maar hoeft het niet altijd te halen, als ik mijn settings iets omlaag moet zetten bij de nieuwste games is niet erg. Is het systeem geschikt om over een tijdje een VR-bril te kopen?
Verder zou het fijn zijn als die redelijk stil is.
Ga je overklokken?
Ja, maar niet al te gek.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben nogal onervaren in het bij elkaar zoeken en herkennen van het juiste spul. Ik heb zoveel mogelijk research gedaan, maar waarschijnlijk maak ik hier en daar een foute keus. Ik zou graag jullie feedback horen, of andere suggesties, met name wat betreft de videokaart.
Of wellicht slaat de hele lijst nergens op, dan hoor ik het ook graag
Ik wil voor het eerst een eigen systeem bouwen. Ik ben van plan het over 1 a 2 maanden aan te schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen(Hearts of iron IV, BF5, Destiny 2, misschien in de toekomst nog VR?) verder nog films en normaal gebruik. Ik heb een 1440p 144hz monitor, ik zoek een systeem dat hierbij past.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij €1500,- is prima, liever niet veel meer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis/keyboard heb ik al.
Monitor heb ik ook: Acer XF270HU. Dit is een 27" monitor, 2560x1440, 144hz, ips, 4ms met freesync.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem dat matcht bij de monitor. Ik denk dat de I5-8600k voldoende is, maar getuige van mijn lijstje is er nog ruimte in het budget voor upgrade? Twijfel nog erg over de videokaart, sowieso even afwachten hoe de nieuwe videokaarten eruit gaan zien van Nvidia. Is het in verband met Freesync het waard om naar een AMD te gaan? De videokaart is redelijk willekeurig gekozen omdat ik daar nog helemaal niet over uit ben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dat maakt mij opzich niet veel uit, het moet betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet 144hz kunnen draaien, maar hoeft het niet altijd te halen, als ik mijn settings iets omlaag moet zetten bij de nieuwste games is niet erg. Is het systeem geschikt om over een tijdje een VR-bril te kopen?
Verder zou het fijn zijn als die redelijk stil is.
Ga je overklokken?
Ja, maar niet al te gek.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben nogal onervaren in het bij elkaar zoeken en herkennen van het juiste spul. Ik heb zoveel mogelijk research gedaan, maar waarschijnlijk maak ik hier en daar een foute keus. Ik zou graag jullie feedback horen, of andere suggesties, met name wat betreft de videokaart.
Of wellicht slaat de hele lijst nergens op, dan hoor ik het ook graag
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 254,- | € 254,- |
| 1 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 162,- | € 162,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G | € 840,50 | € 840,50 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart | € 81,51 | € 81,51 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Phanteks PH-F140SP Zwart, 140mm | € 14,50 | € 14,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Corsair RM650x Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 84,95 | € 84,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.797,06 | |
[ Voor 6% gewijzigd door imascholman op 23-08-2018 19:22 . Reden: Verandering wenslijst ]