[Multi] Enlisted

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuim
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 17:30

Afbeeldingslocatie: https://www.onrpg.com/wp-content/uploads/2016/12/Enlisted_668x227.jpg

Enlisted

• Type: FPS (MMO SQUAD FPS)
• Platform: PC
• Release: 2018
• Website: Enlisted
• Ontwikkelaar: Darkflow Software
• Uitgever: Gajin Entertainment
• Facebook: EnlistedGame
• Twitter: Enlistnow

Een game uit de stallen van Gajin Entertainment, ontwikkeld door Darkflow Software is een game die "Medio 2018" in de Early Acces terecht moet gaan komen.
De game speelt zich af tijdens de 2e Wereldoorlog en moet volgens de devs een "MMO squad based shooter" worden. En word gestoeld op de Dagor Engine die we dan weer kennen uit de War Thunder games.

You are Enlisted!

Enlisted - is an MMO squad based shooter which is built around some of the most important and famous episodes from World War 2.

In Enlisted, players can experience these famous battles on a massive scale through the real heroes of those encounters - the soldiers. In some modes, players won’t be fighting alone on the battlefield, they will be leading their own squad of AI controlled soldiers, this will grant a unique scale to the combat. Engagements with up to hundreds of soldiers fighting simultaneously will be held on different fields of battle with maps up to hundreds of square kilometers.

The latest version of the Dagor Engine is able to calculate huge detailed spaces, dynamic water and skies, while using physically based render.

Teamplay, the correct evaluation of actions with consideration of the current situation on the battlefield, weapon and character capabilities - all of these will be essential parts of Enlisted. Players will gradually unlock new characters who will all have different playstyles. Additional diversity in the battles will also be granted by a wide weaponry selection. Just like in a real war, where you rarely can see two absolutely identical rifles - weapons in the Enlisted will have their own features and their own history.

Popular World War II battles will be present in the Enlisted in separate campaigns. To re-create each of these battles requires not only the creation of separate content like new locations, characters, weapons and vehicles - it also requires a huge amount of work on creating the game rules and balance in them. This is why each campaign will be developed separately from each other.

Afbeeldingslocatie: https://enlisted.net/upload/image/project_screens/Enlisted-001.jpg

Afbeeldingslocatie: https://enlisted.net/upload/image/project_screens/Enlisted-025.jpg

Afbeeldingslocatie: https://enlisted.net/upload/image/project_screens/Enlisted-033.jpg
Ik heb even de (in mijn ogen) belangrijkste vragen uit de FAQ hier neergezet voor jullie.
FAQ

What is the game about?
"Enlisted" - is a MMO squad based shooter featuring some of the most famous episodes from World War 2.

What is the difference from other MMO WW2 shooters?
Every battle in WW2 - is actually a separate game. "Enlisted" - is not a “mixture” of different WW2 (specific front) episodes, but separate chapters within certain battles.

Other online shooters are basically sports-like competitions with one team fighting against the other with the background set or decor of a particular historical period, but it’s not a battle, it has nothing to do with the objectives that soldiers had in real warfare. The desire to actually “walk in a real soldier’s boots”, to be victorious against the opponent - the opponent being a real person - this is what we as players seek in these games but never find. We want to not only create “arenas” for a 15x15-30X30 team fight, but create scenarios that have tactics similar to real combat missions.

Battles involving equal teams in equal conditions are, of course, interesting as a competition. But they do not have the immersion or the thrill of real battle, where balanced forces and symmetrical objectives are unlikely.

The other feature of "Enlisted" is detailed accuracy in every battle. You may be a defender of Moscow in the trenches dug around the city, facing advancing enemy tanks and superior forces, with an objective to hold the enemy, to stop the advancing army in its tracks with all the resources you have. Your task is not to kill every enemy soldier; imagine being a member of the landing operation with an objective of capturing a foothold and mounting defenses, making it possible for the main forces to land on the continent, or, on the contrary - defend against the landing party, or lead your troops so that they arrive in time to a strategic point. This is something one can experience in single-player games but not in online game with human opponents.

The next important feature of "Enlisted" is an opportunity to control a military unit in specific scenarios and not a single character. First, you gather your unit and then you play with this unit until you complete your objective or until the last member of this unit of yours dies. We want to make every character and every weapon somewhat unique, similar to how it is done in some action-based tactical games.

What about match-making? Will we have an option to create our own servers with our own rules?
Match-making on the “rating” servers will be based on the player’s rating (skill) with an opportunity to make a squad, meaning that you can invite your friends to play in the same team. Private rooms (servers) will have no rating. We plan to develop an option for the players to create their own scenarios for their private rooms, but at the moment this is not a priority task.

Will it be first person or third person view?
Currently we have both. But we think that first person view should be the primary option, In some cases 3rd person is more comfortable, especially for new players, but first person view provides much more immersion.

How many soldiers will there be in one battle?
The game will have different scenarios. We have tested battles of 120-150 soldiers in one battle and it seems that it will be close to the maximum. Greater numbers require another approach to detalization, since it means higher system requirements - at least with this level of detail. However the exact number of actual players in one battle is not yet defined.

Is Enlisted going to be 100% historically accurate?
After all a game is a game, not a reconstruction, a war simulation or economy simulation. We thrive to recreate the feeling from a real battle, how we perceive it and how the people who watch the movies and read the books perceive it. In real life there are many details that are important - such as off-duty life, organizational matters and strategic decisions which do not actually affect the story of a single battle. A war lasts much longer than any battle and combines thousands of details which we do not plan to recreate. We want to create exciting and thrilling combat, to deliver a real feeling of battle, give our players a feeling of being a part of a unit that performs a military task. A computer game with all its conventionalism may provide for better balance: such as faster and more dynamic battles or concentrating on the most interesting aspects of a battle - e.g. a player playing a medic would hardly enjoy gameplay of dragging a wounded fellow soldier for 30 minutes to a field hospital.

When will the game or first campaigns be released?
We plan to launch Early Access in 2018. Before the Early Access there will be several stages to gather opinions and feedback and to adjust the game balance: Closed Alpha test, Closed Beta test and Early Access on Steam. Alongside, we’re eager to launch the Early Access with a quality and feature set as close to the final version as possible. After Early Access launch there will be only optimization, balance and polishing work. Early Access will last for a few months.

I presume the game will have all sorts of achievements, rewards and other content that brings diversity to the game. Do you plan to add some unusual features to these mechanics?
We would like to create an opportunity to barter weapons and characters between players. This would be something new for warfare games. If the players are interested in this - it would bring significant diversity to the game.

Will Enlisted be connected to other games, for example War Thunder? Economically, or maybe achievements that unlock certain content in the other games, common log-in etc?
Since the game is published by Gaijin Network Ltd., it will be connected. Especially since War Thunder includes WW2 as one of it’s settings. Of course there will be a common log-in with other Gaijin projects.

Afbeeldingslocatie: https://enlisted.net/upload/image/project_screens/Enlisted-026.jpg

Afbeeldingslocatie: https://enlisted.net/upload/image/project_screens/Enlisted-017.jpg

[YouTube: https://youtu.be/kGDSklNfsxU]

Het is ook mogelijk om je op te geven voor de Alpha-Test via de volgende link op hun website:
Klikkerdeklik

[ Voor 3% gewijzigd door Schuim op 14-08-2018 09:09 . Reden: Opmaak/toevoegingen ]

AMD5800x3D, 6900XT, 16GB 3600mhz, SSD's Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuim
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 17:30
Nou was mij deze game nog compleet onder de radar gebleven, tot ik struikelde over wat Pre-Alpha footage op YouTube en meteen meegesleurd werd in de flow van de gameplay, die nog wel is precies in mijn straatje kan vallen, maar mij ook nostalgische gevoelens mee gaf als, "dit is wat ik heb gemist". Maar ik kan er nog niet precies de duim op leggen wat het is wat mij dit gevoel gaf op de snelheid na.
Hopelijk mag ik spoedig mee doen aan de Alpha :)

AMD5800x3D, 6900XT, 16GB 3600mhz, SSD's Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08 10:07
Qua graphics ziet het er interessant uit. Verder 'voelt' het voor mij als een arcade shooter met een laag tempo en in een realistisch jasje. De wapens lijken haast geen recoil te hebben, in ieder geval niet visueel.
Ben wel erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, dank voor heads up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:34
Dat deze shooter nog niet heel erg leeft hier, of op de radar ligt. Op zich begrijpelijk aangezien de game nog in een Closed Beta fase zit.

Ik wilde het proberen maar om nu 29,99euro neer te leggen voor 1 map... nog niet. Dit heeft voor mij wel erg veel potentie. WWII setting wordt een stuk serieuzer genomen als BF of COD, en het heeft niet het sim gehalte van een Hell Let Loose.

Grafisch ziet het er prima uit, wapens/voertuigen/omgeving, geluid lijkt ook in orde. Groot schalige slagen, geen gangetje-gangetje idee.

Ik hoop dat er een hoop originele maps bij komen zoals Kharkov 1943, Narva 1944, Monte Cassino of Anzio 1944, Frankrijk 1940 etc. Telkens D-Day/Normandië wordt saai terwijl er talloze slagen nog nooit gebruikt zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:28
Volgens https://enlisted.net/en/news/#!/ begint de open beta van deze game nu donderdag 8/4 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 19:43
Gisteren geinstalleerd en lekker wat geschoten. Gaat me tot nu toe goed af. Gameplay lijkt redelijk straight forward, in ieder geval het fps deel, upgraden van units etc nog niet aan gedaan.
Controls zijn wat (for lack of a better word) lomp. Maar werken prima, dwingt je om niet als een kip zonder kop rond te rennen :) (al merk ik dat veel spelers dat wel doen, ik denk omdat ze n paar AI bij zich hebben en dat veilig genoeg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 23:47
moet zeggen dat ik het vooral wat cluncky aan vind voelen. kan ook niet echt uitleggen wat het precies is. Maar voelt niet lekker vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:37

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ga deze game vanavond eens downloaden. Moet ik hem een beetje vergelijken met battlefield? Level ik een character? Of begint iedereen elke pot gewoon hetzelfde en heeft iedereen de keuzes uit dezelfde wapens

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Oxigeon schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:18:
Ik ga deze game vanavond eens downloaden. Moet ik hem een beetje vergelijken met battlefield? Level ik een character? Of begint iedereen elke pot gewoon hetzelfde en heeft iedereen de keuzes uit dezelfde wapens
Ja te vergelijken met Battlefield qua maps en omvang.
Ja je moet een character levelen.
Iedereen heeft idd dezelfde wapens afhankelijk van de factie.

Maar let op: het speelt traag, erg traag. Ik speel zelf voornamelijk Battlefield 5 en het voelt gewoon erg traag. Ik heb echt geprobeerd daar door heen te kijken, maar het begon me op een gegeven moment te irriteren dat het rennen zo ongelooflijk, daar is ie weer, traag gaat. Kom je van een nog snellere fps af zoals COD, dan denk ik niet dat het je game gaat zijn.

Hier wat gameplay van mij op een XBox Series X: https://gamerdvr.com/gamer/mre-inc/video/131043595

Ik kreeg echt kramp in mijn duim omdat ik telkens wilde sprinten. Op zich ziet het er wel goed uit, maar je hebt dus 3 AI soldaten in je squad. Verder een paar keer in een tank gespawned, maar de loop gaat heen en weer alsof je zwaar gezopen hebt. Ik werd er niet misselijk van op zich, maar het was wel erg irritant.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Oeh, deze game ziet er wel interessant uit! Vanavond ff checken.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:17
Kan iemand die het speelt mij vertellen wat dit spel toevoegt of anders doet als je al spellen speelt als post scriptum / hell let loose / squad / rising storm 2 / battlefield? Er zijn al zo veel echt goede spellen te spelen, waarom zou ik deze proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Skybullet schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:18:
Kan iemand die het speelt mij vertellen wat dit spel toevoegt of anders doet als je al spellen speelt als post scriptum / hell let loose / squad / rising storm 2 / battlefield? Er zijn al zo veel echt goede spellen te spelen, waarom zou ik deze proberen ?
Het is meer georienteerd op actie en minder op tactiek. Verder kan je snel terugvallen op je AI squad die meeloopt. Zelf denk ik dat het een aardig poging is om Battlefield te imiteren maar net even anders.

Het is nu gratis te spelen, dus ik zou het sowieso een poging geven!

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:17
eMKa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:02:
[...]

Het is meer georienteerd op actie en minder op tactiek. Verder kan je snel terugvallen op je AI squad die meeloopt. Zelf denk ik dat het een aardig poging is om Battlefield te imiteren maar net even anders.

Het is nu gratis te spelen, dus ik zou het sowieso een poging geven!
Nou ik heb het helaas geprobeerd. Grafisch ziet het er redelijk uit, maar het is inderdaad een soort grote hersenloze meatgrinder waarbij 80% bots is die stilstaan ergens in het terrein. Geluid is heel slecht en de beweging ondermaats.

Zoals ik al dacht gaan ze op een oververzadigde pc markt niet veel bereiken. Voelt eerder alsof dit gemaakt is voor de console markt die heeft niet veel vergelijkbaars denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:28
Skybullet schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:55:
[...]

Nou ik heb het helaas geprobeerd. Grafisch ziet het er redelijk uit, maar het is inderdaad een soort grote hersenloze meatgrinder waarbij 80% bots is die stilstaan ergens in het terrein. Geluid is heel slecht en de beweging ondermaats.

Zoals ik al dacht gaan ze op een oververzadigde pc markt niet veel bereiken. Voelt eerder alsof dit gemaakt is voor de console markt die heeft niet veel vergelijkbaars denk ik ?
Ik heb het ook 1 sessie gespeeld en vond het ook verschrikkelijk. Ik las ergens dat ze waarschijnlijk de engine van een third person shooter vertaald hebben naar een fps en daarom de bewegingen zo raar zijn soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:38

InFamous

excommunicado

De bewegingen voelen relatief hetzelfde als Medal of Honor Allied Assault, dus voor mij behoorlijk vertrouwd en eerlijk gezegd is dit een zeer vette game die voor mij potentieel MoHAA kan evenaren. Helaas kloppen nog niet alles details zoals de M1 carbine bij de Airborne, deze heeft helaas geen folding stock en de wapen details mogen wel wat beter maar ik ben daar gezien mijn verzameling wat te kieskeurig in.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Gisteren ook maar eens geïnstalleerd om te kijken of het wat is. Paar potjes gespeeld en moet zeggen, gameplay wise vind ik het best aardig.

Aleen dat upgraden... Dat had wel iets overzichtelijker gemogen. Je manschappen hebben een rank, een tier en een level als ik het goed begrijp. Waarbij (max) level direct afhankelijk is van rank (manschap rank 2, dan is level 2 ook max). Of die rank hetzelfde is als tier? Ehh... Geen idee hoe het met tiers zit.

Als je 3 manschappen hebt die niet nodig zijn (je kan ze uit een squad halen zonder dat het squad onderbezet raakt) die hun max level hebben behaald, kun je ze naar de academy sturen, en krijg je er één met een +1 rank terug (geen idee nog of je opgedane xp ook terugkrijgt, perks ben je kwijt). Ok, aardige tijd drain als je alle mannetjes in een squad level 5 (huidige max voor zover ik kan zien) wil krijgen.
Als je ze allemaal vanaf rank 1 zou trainen, heb je dus 81 rank 1 manschappen nodig om één manschap rank 5 te krijgen...

Hoe kun je manschappen verkrijgen? Met 'manschap tokens', die je krijgt van achievements en voor zover ik begrijp roulerende taken als capture an objective, finish a battle, win a round, dat soort dingen. Deze tokens komen in 3 smaken, brons, zilver en goud.
Met brons kun je een willekeurig manschap krijgen van wat je tot dan toe vrijgespeeld hebt, rank 1-5 (random). Heb dit 3x gedaan, 1x rank 1 trooper, 1x rank 1 trooper, 1x twee snipers en een engineer meen ik, alle rank 1 (maar 1x kreeg ik 3 manschappen? of ik heb iets gemisclicked zonder het door te hebben).
Met zilver kun je een specifiek manschap krijgen (bijv sniper) rank 2-5 (random). De 2 of 3 keer dat ik dit gedaan heb kreeg ik rank 2 manschappen.
Goud geeft je named characters/unieke manschappen, rank 5 manschap. Vermoed dat dit achter premium/paywall zit.

Wapens/equipment werkt vrijwel hetzelfde. Aparte tokens voor equipment, zelfde principe met de 3 smaken waar ze in komen. Brons voor random, zilver voor specifiek en goud voor 'uniek' wapen.
En deze tokens heb je ook nodig. Als je een assaulter manschap (submachinegunner) 'koopt' komt die toch standaard met de stock rifle, en zul je los een smg moeten 'kopen' voor em.
Wapens hebben ook een upgrade system 'per wapen' waarbij je andere wapens van hetzelfde typen kan afbreken om te gebruiken om de andere te upgraden, ik vermoed dus redelijk vergelijkbaar met de academy bij de manschappen, maar hier nog niet echt ingedoken.

Nou hebben je squads zelf ook nog eens upgrade mogelijkheden. Deze zijn weer onderverdeeld in 'squad', 'type', en 'wapens' om ze maar even zo te noemen.
Squad upgrades zijn grotere max size squad en xp bonusen voor dat specifieke squad ruwweg. Of het toelaten van een andere specifieke rol in dat squad (als je een engineer in je rifle/trooper squad wil ipv in zijn eigen dedicated engineer squad, moet je dat hier ook unlocken)
Type upgrades zijn voor het type manschap wat het squad is, maar wel met een maar. Xp bonusen van hier voor type trooper (rifleman) squad, gelden ook voor troopers in een assault squad bijvoorbeeld.
Wapen upgrades zijn voor de wapens die horen bij het type van het squad.

Om even het assaulter squad als voorbeeld te nemen. Dit squad komt met 1 assaulter en 3 troopers. De assaulter heeft een smg, de troopers een rifle. Squad specifieke upgrades gelden dus voor het hele squad, maar de upgrades voor type en wapens zijn alleen voor de assaulter in dit geval, de troopers upgrades zul je dus via een trooper squad moeten verkrijgen.

Leuke is dat je in de UI bij het bekijken van je manschappen alleen de type specifieke bonus lijkt te zien en niet de squad specifieke.
En het feit dat je een 'stock' rifle krijgt bij gebrek aan iets beters is ook leuk. Maar als je een tanker 'koopt' heeft die alleen een mes. Pistool is lastiger te krijgen volgens mij, kan em een smg geven, maar die moet je ook kopen, en een geweer kan die neem ik aan niet gebruiken omdat die in een tanker zit.

Dus... Had makkelijker gekund. Maar misschien is dit bewust om je in de grind te krijgen zonder dat je je er erg beust van bent ofzo.

Heb alleen het squad gedeelte gespeeld maar spel zelf is verder wel vermakelijk. Niet te try hard door alle bots die meerennen, en moet zeggen dat ik een spel met voornamelijk bolt-actions (tot zover) wel kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05:28
Nog meer mensen die inmiddels ervaring hebben met de game?

Ontdek nu pas dat deze shooter bestaat en zo op het eerste gezicht trekt dit me erg aan.

Komt er ook een multiplayer bij ? sorry las het verkeerd.
Ga denk toch eens checken of dit wat is.

[ Voor 6% gewijzigd door fevo-1190 op 22-10-2021 05:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Hoe bedoel je? Het spel is multiplayer.

Er zijn twee game modes. Eentje met bots, andere alleen spelers.
De bots zitten echter wel altijd in een squad dat door een speler aangestuurd wordt. Dus als je een squad ziet rennen, is eentje daarvan een speler. En op het moment dat je die doodschiet zal een van de bots worden 'overgenomen' door de speler.
De speler kan zelf ook kiezen wanneert die wisselt. Als je een speler downed zal die waarschijnlijk meteen naar een andere squadmember wisselen zodat die terug kan schieten ipv zichzelf te healen in zijn downed state.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05:28
*gepost in verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door fevo-1190 op 23-10-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Speel het spel nu ook een paar weekjes en ik vind het wel vermakelijk.
De eerste paar potjes speel je enkel tegen bots en daarna stap je over naar het echte werk, wat af en toe volgens mij ook nog wordt aangevuld met bots. Geen idee of de playerbase groot genoeg is om alle potjes met enkel menselijke spelers te vullen.

En de squad bots kan ik mijzelf soms erg aan ergeren. Ze laten zichzelf lekker makkelijk afslachten, niet iets om vrolijk van te worden als je dood gaat en je squad is inmiddels ook al gewiped. Je kan ze wel achterlaten, maar als je dan een meter of 50 doorloopt komen ze alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Lekker broken dit trouwens.
Pagina: 1