Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort een drone(DJI SPARK) gekocht maar nu probeer ik de beelden te editen via Adobe Premiere Pro maar dit werkt echt ruk op mijn Toshiba SATELLITE L50-B-2E4. Laptop zegt steeds, reageert niet, blijft hangen ect. ect. Ik ben een beetje gaan kijken en zie dat ik 4GB RAM heb maar dat 8 maar het liefst 16 GB RAM gewenst is.

Mijn vraag is: stel ik koop 2 x 8 GB RAM, ben ik er dan of niet?

Bedankt voor de tips & tricks!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 14:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
De laptop is van zichzelf al geen krachtpatser... uiteraard zal meer geheugen wel wat helpen, maar qua cpu kracht en grafische chip is die laptop niet echt bijzonder krachtig, ik zal er niet al teveel van verwachten.

Sowieso zal je een compleet nieuwe kit geheugen moeten kopen omdat de laptop maar 2 dimm slots heeft, dat gaat je ruim honderd euro kosten en de prestaties zullen daarna nog steeds niet enorm erop vooruit gaan.

Edit: plus inderdaad de hdd vervangen voor de ssd... met videobewerking wil je ook niet dat dit een kleine schijf is... al met al dus al een redelijk investering in een laptop die dan ook nog hinkelt op de kracht van de cpu en gpu.

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 13-08-2018 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat zijn de verdere specs ? En dan met name de cpu (en gpu i.v.m. encoding acceleratie) ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet elke laptop van dit type kan zomaar 16GB aan dus mogelijk dat je dat kan natrekken in de handleiding; het is redelijk common practice dat sommige memory-DIMMs gesoldeerd zitten en niet vervangen kunnen worden.

Verder ben ik een beetje bang dat je ook issues gaat krijgen met je scherm/resolutie alsmede de snelheid van de IGP. Hierdoor kan je tijdens het editen al vertraging ondervinden en helemaal bij het renderen.

Mogelijk kan je even naar alternatieven kijken zoals een OpenShot of Handbrake (afhankelijk van de eisen om te editen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik kan vinden. Ik hoef geen beuker te hebben dat als ik klik dat alles gelijk verspringt maar wil wel gewoon een beetje door kunnen werken. Bij elke klik duurt het zo 30 sec. tot 2/3 minuten.

Hierbij de specs, de laptop is volledig origineel
Windows 8.1 (voorgeïnstalleerd) - Toshiba raadt Windows 10 Pro aan.
5e generatie Intel® Core ™ i5-5200U Processor met Intel® Turbo Boost Technology 2.0
39,6cm (15.6”) , Toshiba TruBrite ® HD TFT High Brightness scherm met 16: 9 aspect ratio en LED-achtergrondverlichting
Harde schijf 500 GB
Smart zilveren afwerking met lijnenpatroon, zwart toetsenbord
4,096 (1x) MB, DDR3L RAM (1,600 MHz)
Intel® HD Graphics 5500
maximum life : tot 6h00min (Mobile Mark™ 2012)

Wil er wel 200 euro tegen aan gooien maar dan wil ik het ook merken..

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
16 GB is mogelijk :)

Systeemgeheugen standaard : 4,096 (1x) MB
maximale uitbreiding tot : 16,384 MB
technologie : DDR3L RAM (1,600 MHz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik denk dat eerder je interne gpu (zie specs op http://www.toshiba.nl/dis...ucts/satellite-l50-b-2e4/) een grotere bottleneck gaat zijn dan de hoeveelheid RAM in je laptop.

[ Voor 27% gewijzigd door ieperlingetje op 13-08-2018 15:06 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zit een 5400rpm disk in de laptop, toch?

De meeste winst zal je halen als je 8GB RAM en een SSD kan betalen ipv 16GB RAM en de huidige disk. Premiere (en andere pakketten) zijn redelijk disk-intensief en een SSD gaat hier meer bij helpen dan meer geheugen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan er dam eerst ook 8GB naast de 4GB bijzetten. Zit er al een SSD in ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 00:51

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik zou ook eerst met een 8GB upgrade beginnen en eventueel een SSD waar de scratchdisks op kunnen. (Dit is in premiere in te stellen) Dat scheelt heel veel in vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top dit forum! Veel feedback, blij mee.

Laatste vraag: 8GB upgraden check, deze ga ik dan aanschaffen.
En dan nog die SSD met 'scratchdisks'. hebben jullie een specifieke in gedachten?

Wat gaat deze grap mijn kosten? Of zeggen jullie koop lekker een nieuwe laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 00:51

HKS-Skyline

Vroooom ?

De SSD hoeft niet duur te zijn, minimaal 250GB is aan te raden als je een externe schijf voor opslag hebt (dan kan windows etc op de ssd)

categorie: Solid state drives

Maar ja als je het budget voor een nieuwe laptop hebt of het al half in de planning had, dan is dat waarschijnlijk een betere optie. Voor een 700 a 800 euro heb je een i5 of i7 (bij voorkeur geen U serie processor) met 8GB geheugen (raadzaam is om te letten op uitbreidingsmogelijkheden, een module van 8GB is dan beter dan 2x4) Geef je rond de 1000 tot 1200 euro uit dan ga je richting een i7 met 16GB en een dedicated videokaart, ook prettig om te hebben voor premiere.
Een nieuwe laptop is een stuk sneller, maar de oude laptop is met wat geheugen en een SSD wel werkbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe laptop staat/stond niet op de planning. Ik ga op korte termijn naar Thailand, dacht leuk een drone.
Nu even oefenen en dan ben ik een pro als ik in Thailand ben. Eindstand geen pro..

Heb je een tip welke SSD ik moet kopen, ik begrijp dat het niet perfect zal werken maar de gok ben ik bereid te nemen.

Merci beaucoup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mijn tip:

Als je de upgrade hebt gedaan, ga dan werken met de Proxy-workflow van Premiere Pro CC. Dat maakt het een stuk minder zwaar.

Sowieso zou ik dat éérst proberen voor je een smak geld gaat uitgeven. Ik werk zelf altijd met proxies en dat werkt zeer snel.

Voorbeeld:
YouTube: Premiere Pro Tutorial Proxy Workflow

Je kan ook kiezen dat elke video die je importeert een Proxy van gemaakt wordt. Het omzetten naar Proxy kan even duren, maar daarna werkt het supersnel. Als proxy gebruik ik de Cineform-optie. Kost wel wat opslag, maar werkt zeer snel.

En soiweso: Thailand, topland!

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 13-08-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren en wellicht dames,
Ik ga alle bovenstaande berichten vanavond thuis even testen!

Mijn dank is groot.
over-en-sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
alles is ruk aan die laptop :p met een ssd, ram en @Waah 's sugestie zou je nog het meeste kans moeten maken.

Maar uiteindelijk mis je een krachtige cpu en een losse gpu om effecten te renderen etc.

specs

Pagina: 1