Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Server 2016] NPS Radius client adress range?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo

Ik gebruik met volle tevredenheid de NPS in Windows Server 2016 in combinatie met Ubiquiti netwerkapperatuur.
Ik zou nu echter mijn AP's niet allemaal static IP's meer willen geven, omdat dit eigenlijk wat overbodig geworden is, de controller houdt toch alles bij.

Maar in de NPS moet ik AP per AP toevoegen (met eventueel een gedeeld geheim sjabloon, want die is toch overal hetzelfde, daar die ingesteld staat in de Ubiquiti Unifi controller)

Is er een manier om een bepaalde range toe te voegen in NPS als 'trusted' clients? AP's zitten toch op een aparte VLAN.

Ik vind er weinig over op internet, hoe doen jullie het? Of houden jullie vast aan vaste IP's voor access points?

Bedankt voor tips en insights.

Alle reacties

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Nevermind, had te snel gelezen.

Rechtstreeks van de Microsoft docs: https://docs.microsoft.co...-radius-clients-configure
You cannot configure RADIUS clients by IP address range if you are running NPS on Windows Server 2016 Standard.
Jammer, ga ik toch static IP's mogen instellen.

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11 21:30
Ik ben niet bekent met Ubiquiti, maar zou toch zeggen dat als alles via een controller loopt, je deze toch ook kan toevoegen als NPS client ipv AP.

In mijn setup staan ook alleen de controllers (Cisco) en niet de AP's. Ook hier gebruiken we 2016 NPS.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:29
winux schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:40:
Ik ben niet bekent met Ubiquiti, maar zou toch zeggen dat als alles via een controller loopt, je deze toch ook kan toevoegen als NPS client ipv AP.

In mijn setup staan ook alleen de controllers (Cisco) en niet de AP's. Ook hier gebruiken we 2016 NPS.
De unifi controller is meer een omgeving waar je settings kan doen en die doorvoert naar de Unifi devices dan het een echte controller is die dingen voor je real-time regelt.

@Carharttguy Wat is er zo erg aan static ip's geven aan je netwerk devices. voor mij is het handig omdat ik dan altijd weet welk device ik heb. Wil ik putty'n naar mijn unifi AP hoef ik niet eerst in te loggen in de "controller"

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 14-08-2018 13:27 ]

Cloud ☁️