Data van Google Analytics, sneller inzien?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:38
Mijn vraag:
Voor ons bedrijf, ben ik bezig met de website opnieuw te bouwen,
Vorige was hopeloos verouderd, qua ontwerp , als qua inhoud.
Nu ben ik al een heel eind met het ontwerp etc. maar ik wil natuurlijk ook de bezoekers gaan loggen.
Ik heb mij daarom gisteren aangemeld bij google analytics , alles ingesteld, en de real-time views werken perfect.

Het nadeel is, dat de bezoekers historie, niet "direct" up-to date is.
Zo heb ik vandaag al een aantal views voorbij zien komen, maar deze zijn nog niet verwerk in de historie.

Is er een manier om dit sneller te laten gaan?
Mag via analytics , maar een andere partij hiervoor is ook geen probleem.
Eventueel een pakket wat ik op mijn eigen domein kan draaien?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Webhosting bij Active24.com
Incomedia Website X5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google... , van alles voorbij zien komen over dat het 8 tot 48 uur kan duren tot de 1e views zichtbaar zouden worden.
Tijdsspanne van verdere historie niet kunnen vinden, maar ging ervanuit dat bijwerken dus net zo lang zou duren.

Alvast dank.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 13-08-2018 19:31 . Reden: Je hoeft niet je hele topic in bold te posten ;) ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Beste antwoord (via MaD_co op 13-08-2018 23:16)

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:46 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En 48 uur is een probleem omdat...? Want dat mis ik een beetje in je topic.

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 13-08-2018 13:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
RobIII schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:50:
En 48 uur is een probleem omdat...? Want dat mis ik een beetje in je topic.
Het is uiteraard geen ramp, maar ik had eigenlijk meer de verwachting dat data die real-time gelogd wordt, ook wel direct naar een inzichtelijke database zou worden weggeschreven.

dit voelt alsof je real-time meekijkt in het notitieblokje van de stagaire, die op een krukje is neergezet en de bezoekers van een festival telt.
Waarna zijn leidinggevende, dit verwerkt in hun systeem, en je na 48-uur pas weet hoeveel bezoekers er waren.

Ik zou op kortere termijn gedrag van bezoekers willen bekijken, en zo kijken of ik met kleine wijzigingen bezoekers kan triggeren meer van de pagina te bekijken.

yep, ik besef mij dat de statistieken over kortere termijn minder betrouwbaar zijn, maar als ik tussen elke "kleine" wijziging steeds 3/4 dagen moet wachten om de effecten te zien gaat er voor mijn gevoel veel tijd verloren.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 08:53
Je kan daarvoor wellicht beter piwik installeren.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DiedX schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:23:
Je kan daarvoor wellicht beter piwik installeren.
Dat heeft tegenwoordig trouwens de pakkende naam "Matomo" :X

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:27
Google Analytics heeft toch ook wel realtime statistieken? Misschien is dat voldoende voor het gebruik van TS. Niet zo uitgebreid als de andere statistieken, maar wellicht net genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
Room42 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:24:
[...]

Dat heeft tegenwoordig trouwens de pakkende naam "Matomo" :X
Bedankt alvast voor de tip, ga eens kijken of dit gegevens sneller inzichtelijk heeft.
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:51:
Google Analytics heeft toch ook wel realtime statistieken? Misschien is dat voldoende voor het gebruik van TS. Niet zo uitgebreid als de andere statistieken, maar wellicht net genoeg.
Zoals in de TS staat heb ik nu google analytics ingesteld, maar de tijd tot ik inzage heb tot de gegevens vind ik hierbij te lang.
Zou graag realtime logging hebben, zodat ik direct 15min. / 1 uur terug kan kijken naar de activiteit.
Voor wat ik nu ervaar is de meest recente historie +/- 1 dag oud

[ Voor 52% gewijzigd door MaD_co op 13-08-2018 18:54 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:46 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:54:
Google is wel degelijk direct up-to-date. De "gewone" interface staat standaard op "vanaf een maand gelden tot gisteren". Kijk maar eens rechtsboven in de hoek naar de datum.

Daarnaast is er ook nog een live weergave die je kan bekijken voor live bezoekstatistieken.

Het kan goed dat Google jouw eigen bezoeken wegfiltert.
|:( dus.. zo simpel kan het zijn, alle instellingen zo'n beetje doorgelopen, maar gewoon over het hoofd gezien dat de standaard instelling "gisteren" is.
Nu werkt het inderdaad zoals ik het wilde

Dank u (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ter extra info;

De verwerking van events en pageviews duren ongeveer een uur. Mocht je custom dimensions zetten en dergelijke, kan de verwerking ervan toch zeker tot een dag duren.

Dat is tevens de reden waarom die standaard op gisteren staat, omdat niet iedereen begrijpt dat de data vertekent is van vandaag. (Dit is overigens het antwoord van Google zelf)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Als je betrouwbaar wil testen zou ik ook een optimization A/B test suite toepassen. Dan weet je pas echt wat 'aanpassingen' doen.

Stel je gebruikt alleen analytics, en bezoeker a komt langs en is binnen 1 minuut alweer weg. Je past wat aan en bezoeker b komt langs, en die blijft wel 2 minuten! Was het nu je aanpassing die dit heeft veroorzaakt? Of was het misschien omdat bezoeker b meer affiniteit met je content heeft dan bezoeker a?

Daarom kan je dit eigenlijk alleen daadwerkelijk testen met een (hoog) volume [ivm doorlooptijd] en een echte A/B test.

Als je toch al met Analytics werkt, kan je net zo goed Optimize van ze toepassen

[ Voor 50% gewijzigd door Jivebunny op 14-08-2018 16:48 . Reden: duidelijker verwoord hoop ik ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Vergeet niet dat je pas echt wat aan de data hebt, als je de betaalde versie neemt. Ik kan niet opmaken dat de TS dit heeft. Anders heb je alleen sampled data (5% van de echte aantallen). Dat scheelt toch nog best wel. AB testen zijn zeker fijn, maar ze zijn niet de be all and end all. Als je weinig bezoekers hebt, duurt het heel lang voordat je significantie bereikt. Mooiste is dat ze samen gaan met een echte gebruikerstest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 20:41

André

Analytics dude

MaD_co schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:13:
[...]

dit voelt alsof je real-time meekijkt in het notitieblokje van de stagaire, die op een krukje is neergezet en de bezoekers van een festival telt.
Waarna zijn leidinggevende, dit verwerkt in hun systeem, en je na 48-uur pas weet hoeveel bezoekers er waren.
En dat is wel precies hoe het werkt :)

De realtime dashboards zijn een apart en los systeem die de data van het afgelopen half uur laten zien. Met als aantal actieve user diegene die in de laatste 5 minuten iets gedaan hebben.

Vervolgens komt de echte verwerking voor de 'normale' rapportages. Die loopt 1 tot 48 uur achter. Als je de datum op vandaag zet kun je zien welk uur hij aan het verwerken is.
gitaarwerk schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:51:
Vergeet niet dat je pas echt wat aan de data hebt, als je de betaalde versie neemt. Ik kan niet opmaken dat de TS dit heeft. Anders heb je alleen sampled data (5% van de echte aantallen). Dat scheelt toch nog best wel. AB testen zijn zeker fijn, maar ze zijn niet de be all and end all. Als je weinig bezoekers hebt, duurt het heel lang voordat je significantie bereikt. Mooiste is dat ze samen gaan met een echte gebruikerstest.
Heb je het over Google Analytics? Die sampled niet tot 10.000.000 hits per maand in de gratis versie. Die 5% is niet waar, dat is nog nooit zo geweest. Ik denk dat je Optimize bedoeld ;)

[ Voor 30% gewijzigd door André op 15-08-2018 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

André schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:01:

Heb je het over Google Analytics? Die sampled niet tot 10.000.000 hits per maand in de gratis versie. Die 5% is niet waar, dat is nog nooit zo geweest. Ik denk dat je Optimize bedoeld ;)
Ik had het eigenlijk wel over Google Analytics;

https://support.google.com/analytics/answer/2637192?hl=en

Die sampled niet tot 500.000 hits per maand :Y) (aldus dit artikel)
Ik denk dat ze behoorlijk onderhevig zijn aan verandering, dus mijn 5% klopt inderdaad niet meer. Dit was overigens 4,5 jaar terug wel tegen ons (coolblue) gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 20:41

André

Analytics dude

gitaarwerk schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:48:
[...]

Ik had het eigenlijk wel over Google Analytics;

https://support.google.com/analytics/answer/2637192?hl=en

Die sampled niet tot 500.000 hits per maand :Y) (aldus dit artikel)
Ik denk dat ze behoorlijk onderhevig zijn aan verandering, dus mijn 5% klopt inderdaad niet meer. Dit was overigens 4,5 jaar terug wel tegen ons (coolblue) gezegd.
Ah check. Die 10mln is inderdaad de officiële gegevens limiet, dus wat je officieel mag meten (al is die limiet zacht). En die 500k de sampling limiet voor adhoc rapporten, alle normale standaard rapporten bevatten nog wel de volledige data.
Pagina: 1