When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Vraag
Beste antwoord (via LankHoar op 13-08-2018 13:18)
Alle reacties
@sypie snap ik, en ik vind dat ze zich niet duidelijk enkel op de zakelijke markt richten. Ze houden bijvoorbeeld wel de WKOA aan, ze praten over "thuis zijn" bij aflevering, en geven in hun FAQ aan dat particulieren vooruit kunnen betalen met iDeal.
Zie zojuist dat ze trouwens de WKOA ook niet juist hanteren; geld volgens hun alleen voor producten waarvan de verpakking nog onbeschadigd is.
[ Voor 44% gewijzigd door LankHoar op 13-08-2018 13:32 ]
Heb je de site wel eens een vriendelijke mail gestuurd?
Artikel 6. Garantie
Voor al onze nieuwe producten geldt minimaal een volledige garantie van één jaar. Uitgezonderd hiervan zijn accu's, waarvoor een andere garantietermijn kan gelden. Het kan zijn dat fabrikanten of importeurs van producten of bepaalde onderdelen (zoals de hard disk) een eigen garantie bieden. Ook in het geval u een beroep op zo'n garantie wilt doen, kunt u bij ons terecht. Als verkoper blijven wij dus te allen tijde uw aanspreekpunt.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
De ACM is op de hoogte gebracht, nu hopen dat ze actie ondernemen
Nee krijg je doorgaans geen verdere informatie over.LankHoar schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:08:
Deze winkel staat niet in de PW, het is ook geen IT winkel. Verder wil ik de naam liever niet delen.
De ACM is op de hoogte gebracht, nu hopen dat ze actie ondernemenKrijg je daar doorgaans nog bericht van als tipgever?
[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 29-11-2018 19:20 ]
Misschien hebben ze bericht gehad van de acm en de prijzen incl aangepast.LankHoar schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:35:
Iemand enig idee hoe lang de ACM er normaliter over doet om een onderzoek te doen? We zijn ruim 3 maanden verder, en het lijkt me overduidelijk dat de betreffende webshop fout zit. Er lijkt nog weinig veranderd te zijn though. OK, ze laten nu in het klein ook een prijs incl. BTW zien, echter hanteren ze nog steeds vreemde regels omtrent WKOA en garantie...
Wat klopt er nu nog niet dan aan die website precies? Om wat voor producten gaat het?
Screenshot(s) maken van de vreemde regels omtrent WKOA en garantie en dan melden bij de ACM. Heb je dit al eerder gedaan, dan duidelijk maken dat het nog steeds niet aangepast is en de incl. prijs wel.LankHoar schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:35:
Iemand enig idee hoe lang de ACM er normaliter over doet om een onderzoek te doen? We zijn ruim 3 maanden verder, en het lijkt me overduidelijk dat de betreffende webshop fout zit. Er lijkt nog weinig veranderd te zijn though. OK, ze laten nu in het klein ook een prijs incl. BTW zien, echter hanteren ze nog steeds vreemde regels omtrent WKOA en garantie...
Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350
Je kan via de ACM een melding doen, maar of er uiteindelijk wat mee gedaan wordt is een tweede. Feedback naar jou als tipgever krijg je niet.LankHoar schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:08:
De ACM is op de hoogte gebracht, nu hopen dat ze actie ondernemenKrijg je daar doorgaans nog bericht van als tipgever?
Ik heb ooit ook een melding gedaan bij de ACM (ik denk dat dat een jaar of 2 geleden is of zo) en heb nooit feedback gehad. Wel gezien dat de website later wel aangepast was opeens.
Er zijn wettelijke vereisten voor verkopers op internet, kvk nummer, adres etc. Er zijn meerdere wetten die normen stellen voor een webshop. Handhaving heb ik in de praktijk niet veel gezien. Je moet eigenlijk niet kopen van een site die geen gegevens verstrekt wie ze zijn.
Ze schenden de garantietermijn misschien maar de wet is toch dwingend daarin ondanks wat ze zeggen. Je zou de server/hostingpartij kunnen informeren. Die houden daar niet zo van. Die kunnen website blokkeren.
Ze zijn wellicht in overtreding, maar handhaving...
[ Voor 85% gewijzigd door LucyLG op 14-12-2018 06:07 ]