Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ierm
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 20:25
Hallo,

Ik zoek een nieuwe laptop voor foto-en-videobewerking. Met de programma's Adobe Premiere Pro, After Effects en Photoshop.

Ik twijfel welke processor ik het beste kan nemen. De i7-8750H (8e gen.) heeft meer cores dan de i7-7700HQ (7e generatie), maar een lagere kloksnelheid. Het is de vraag of Adobe programma's kunnen profiteren van die 2 extra cores.Of dat ik beter voor de hogere kloksnelheid van de i7-7700HQ kan gaan.

Zie specificaties in onderstaande tabel:

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/1O6NkthGkIwi7vZEIPYl1wsApQbxonsQb/view?usp=sharing

Kan iemand me hierin adviseren?

[ Voor 3% gewijzigd door ierm op 13-08-2018 12:36 . Reden: Afbeelding niet zichtbaar in post ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-08 21:34
ierm schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:34:
Hallo,

Ik zoek een nieuwe laptop voor foto-en-videobewerking. Met de programma's Adobe Premiere Pro, After Effects en Photoshop.

Ik twijfel welke processor ik het beste kan nemen. De i7-8750H (8e gen.) heeft meer cores dan de i7-7700HQ (7e generatie), maar een lagere kloksnelheid. Het is de vraag of Adobe programma's kunnen profiteren van die 2 extra cores.Of dat ik beter voor de hogere kloksnelheid van de i7-7700HQ kan gaan.

Zie specificaties in onderstaande tabel:

[afbeelding]

Kan iemand me hierin adviseren?
Als het dezelfde prijs is de I7-8750H (of de laptop moet deze niet kunnen coolen). Waarschijnlijk zul je het in de praktijk amper merken, maar dit is wel de nieuwere en snellere processor. Lagere kloksnelheid is geen nadeel voor zover ik weet, volgens mij alleen maar een voordeel, zodat die zuiniger kan draaien. Ook in de 'enkele core' benchmarks is die iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ierm
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 20:25
Matedeor schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

Als het dezelfde prijs is de I7-8750H (of de laptop moet deze niet kunnen coolen)
Ja...daar noem je wat, het coolen. Daar kom je helaas vaak pas in de praktijk achter.
Lagere kloksnelheid is geen nadeel voor zover ik weet, volgens mij alleen maar een voordeel, zodat die zuiniger kan draaien. Ook in de 'enkele core' benchmarks is die iets sneller.
Ik hoorde dat After Effects bij het renderen nauwelijks gebruik weet te maken van de meerdere kernen. Vandaar dat ik dacht dat een hogere kloksnelheid voor één kern misschien beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-08 21:34
ierm schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:10:
[...]

Ja...daar noem je wat, het coolen. Daar kom je helaas vaak pas in de praktijk achter.

[...]

Ik hoorde dat After Effects bij het renderen nauwelijks gebruik weet te maken van de meerdere kernen. Vandaar dat ik dacht dat een hogere kloksnelheid voor één kern misschien beter zou zijn.
Ja koeling is helaas moeilijk zicht op te krijgen (of je moet ervaringen/reviews kunnen vinden), maar je kan er wel vanuit gaan de i7 8750h sneller is, ook met een enkele kern. Ook de nieuwste i5 8300h is al iets sneller.
Hier heb je bijvoorbeeld een vergelijking:

http://cpu.userbenchmark....7-7700HQ/m470418vsm211019

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 13-08-2018 15:35 ]