[PS4] - Fan hoorbaar bij Ni No Kuni II

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 12:02
Beste allemaal,

Ik heb recentelijk Ni No Kuni II voor de PS4 aangeschaft, en het volgende is me tijdens het spelen opgevallen:

De meeste tijd van het spelen is de fan duidelijk te horen, meer dan bij andere games. Dit was het geval toen het nog zo warm was de afgelopen week, maar ook toen het aanzienlijk kouder werd. De console zelf staat goed geventileerd in een open kast, op een goede 5 cm van de achterkant.

Zijn er mensen (met dezelfde game) die dit "probleem" ook ervaren? Het lijkt er verder wel op dat het geen impact heeft op het spelen zelf heeft, na ongeveer 2 tot 3 uur bezig te zijn geweest.

Beste antwoord (via Sk313t0r op 14-08-2018 23:00)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:15
Bekend 'probleem' van vrijwel alle PS4 uitvoeringen. Het ene model heeft er meer last van dan de andere, en het verschilt ook enorm per spel.

Je kunt de ventilatoren eens uitblazen met wat perslucht. Sommige mensen gaan verder en vervangen de koelpasta. Er zijn zelf gekken die de deksel van de PS4 laten of er een extra koelgat in boren.

Ik zou het houden op af en toe doorblazen ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk stof wat blokkeert in je PS4 behuizing. Er zijn verschillende dyi op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:42:
Waarschijnlijk stof wat blokkeert in je PS4 behuizing. Er zijn verschillende dyi op youtube.
Bij andere games heb ik nergens last van, Ni No Kuni II is de enige game waarbij de fan meer lawaai maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Ik heb het ook, wel merk ik dat er bij meer games er vele herrie wordt gemaakt, maar behalve het geloei vind ik het godvergeten kleine lettertypes veel erger. Ik kan het gewoon niet lezen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:46:
Ik heb het ook, wel merk ik dat er bij meer games er vele herrie wordt gemaakt, maar behalve het geloei vind ik het godvergeten kleine lettertypes veel erger. Ik kan het gewoon niet lezen.
Daarom schuif ik m'n stoel ook altijd minstens een halve meter naar voren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
De PS4 (Pro) is gewoon totaal kut ontworpen. Probeer HZD, GoW of Detroit eens. Het is verder algemeen bekend dat die dingen soms nogal lawaaierig zijn, dus bespaar je het aanmaken van een topic. Het is gewoon normaal.

Ik game doorgaans met een headset op dus ik heb er gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
bram1984 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:46:
Probeer HZD, GoW of Detroit eens.
Ik heb HZD gespeeld, en totaal nergens last van gehad. GoW moet ik nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
MatsuoDestro schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:05:
[...]

Ik heb HZD gespeeld, en totaal nergens last van gehad. GoW moet ik nog proberen.
Ook niet als je de map opent? Die draait namelijk op 60fps en daardoor gaat de fan loeien.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:15
Bekend 'probleem' van vrijwel alle PS4 uitvoeringen. Het ene model heeft er meer last van dan de andere, en het verschilt ook enorm per spel.

Je kunt de ventilatoren eens uitblazen met wat perslucht. Sommige mensen gaan verder en vervangen de koelpasta. Er zijn zelf gekken die de deksel van de PS4 laten of er een extra koelgat in boren.

Ik zou het houden op af en toe doorblazen ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1