Hoe een AC (naar USB) adapter buiten waterdicht gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:52
Vraag:

Ik heb een Logitech Circle 2 Camera die ik buiten wil monteren, maar daarvoor moet ik de camera uiteraard wel van stroom voorzien. De camera wordt gevoed door een USB kabel icm een lichtnet ->USB Adapter.

Nu wil ik de adapter spatwaterdicht buiten aansluiten (ergens aan de muur vastzetten), hebben jullie daar handige ideeen over qua behuizing oid? Ik kan zo 123 niet echt een product vinden wat mijn handig lijkt.

Ik heb buiten aan de muur iig een lasdoos waar ik stroom vandaan kan tappen.

Jullie ideeen zijn van harte welkom! _/-\o_

Apple Certified Worden

Beste antwoord (via iDEOwen op 13-08-2018 23:48)

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:50
Is een DIN-rail 5V usb voeding (bijv: Meanwell HDR-15-5) op een din rail in een IP65 kast een optie?

Hoe ver is het naar een stopcontact? Er is een verlengkabel voor buiten beschikbaar van 4,5 meter.

[ Voor 22% gewijzigd door s_schimmel op 13-08-2018 16:08 ]

Alle reacties

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-12 16:42
Gewoon nog een lasdoos maken. Of bij de huidige lasdoos erbij prikken.

Zolang de lasdoos en de kabel wartels spatwaterdicht zijn (ip65) zit je goed.

Wel opletten dat je de juiste wartel kiest voor de diameter van de kabel die er door loopt.

TheS4ndm4n#1919

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-12 18:05
Je kunt de adapter ook in een plastic bakje (zo'n ding voor eten in de koelkast) doen, gaatjes boren voor de draden (aan de onderkant ivm vocht) en die goed afkitten.

• iDEOwen
RocketKoen schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:47:
Gewoon nog een lasdoos maken. Of bij de huidige lasdoos erbij prikken.

Zolang de lasdoos en de kabel wartels spatwaterdicht zijn (ip65) zit je goed.

Wel opletten dat je de juiste wartel kiest voor de diameter van de kabel die er door loopt.
De lasdozen die ik bij de bouwmarkt heb gevonden zijn te klein, en ik zou ook wel een makkelijke manier hebben om bij de adapter te komen (dus makkelijk te openen).
Rrob schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:55:
Je kunt de adapter ook in een plastic bakje (zo'n ding voor eten in de koelkast) doen, gaatjes boren voor de draden (aan de onderkant ivm vocht) en die goed afkitten.
Op zich zou dat wel werken, maar ik zoek een wat meer robuuste en nettere oplossing... Maar wellicht dat er gewoon niet een bestaand product is wat mij kan helpen. Ben ik nou echt de enige die een adapter buiten wil gebruiken?

Apple Certified Worden

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-12 10:04
Geen idee hoe waterdicht het is, maar grote krimpkous er omheen?

Acties:
  • Beste antwoord

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:50
Is een DIN-rail 5V usb voeding (bijv: Meanwell HDR-15-5) op een din rail in een IP65 kast een optie?

Hoe ver is het naar een stopcontact? Er is een verlengkabel voor buiten beschikbaar van 4,5 meter.

[ Voor 22% gewijzigd door s_schimmel op 13-08-2018 16:08 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:36
In een waterdichte verdeeldoos?
https://www.conrad.nl/p/v...ronic-21044-groen-1396417

Je kunt natuurlijk ook any ABS behuizing kopen bij conrad waar het in past, samen met een snoer contrastekker.

[ Voor 52% gewijzigd door jeroen3 op 13-08-2018 16:14 ]

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-12 12:06
FoxLenny schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:33:
Geen idee hoe waterdicht het is, maar grote krimpkous er omheen?
Ik vind dit ook best een goede. Krimpkousen kun je in vele diktes krijgen, makkelijker lukt het je niet. Krimpkous eromheen en beetje verwarmen en klaar. Desnoods doe je aan de uiteinden van de krimpkous ook nog wat kleinere diameters zodat het echt 100% afsluit. Ook makkelijk om weer los te halen als t moet. Plus; je hebt ook gelijk versteviging waardoor iemand de connecties niet zomaar uit elkaar kan trekken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:58
Langere kabel en de adapter binnen?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-12 16:42
iDEOwen schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

De lasdozen die ik bij de bouwmarkt heb gevonden zijn te klein, en ik zou ook wel een makkelijke manier hebben om bij de adapter te komen (dus makkelijk te openen).
Voor dat soort dingen ga je ook niet naar een bouwmarkt.
Conrad heeft een "wat uitgebreider" assortiment.

TheS4ndm4n#1919

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57

Yucon

*broem*

Zijn dit soort voedingsblokjes ook geschikt voor deze toepassing? Hij is klein waardoor je hem makkelijk in een een lasdoosje krijgt en wat ik me van reviews kan herinneren ook goed wat betreft stabiliteit en veiligheid.

https://www.tinytronics.n...oeding-5vdc-0.6a-hlk-pm01

Afbeeldingslocatie: https://www.tinytronics.nl/shop/image/cache/data/product-1037/hi-link%20HLK-PM01%201-1000x1000.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Yucon op 13-08-2018 21:02 ]

• iDEOwen
Wow, wat een reacties... Ik heb een paar waar ik zeker serieus naar ga kijken. Ik overweeg zo'n verdeelkast, of een Krimpkous werkt zeker wel, echter ziet het er gewoon niet uit zo aan de muur.
Op conrad ook mooie oplossingen nu gevonden dankzij jullie! Bedankt!

Apple Certified Worden

• Maugroen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-11 16:05
Heb dezelfde vraag. Zojuist besteld Coswall IP66 Weerbestendig Waterdicht Anti-Uv Stofdicht Outdoor Eu Standaard Stopcontact Met Dual Usb Opladen Opbouw. Dan kan ik naast de lasdoos plaatsen en gebruik maken van de ingebouwde USB laad op het stopcontact, de langste usbkabel die ik kan vinden is 5 m
Pagina: 1