Toon posts:

Pay-outs en AML regulering

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie heeft verstand van AML regulering?

Mijn vraag is hoe een bank als Barclays AML compliant kan zijn als het fiat uitbetalingen doet voor Coinbase, dat terwijl je de bron van de crypto die op Coinbase verkocht wordt niet altijd helder is.

Dus als ik vanaf een externe hardware wallet bijvoorbeeld BTC naar mijn Coinbase gestuurd krijg, ik uiteindelijk deze BTC om zet naar fiat en dan laat uit betalen naar mijn bank.

Heeft iemand hier meer verstand van? Ik loop een beetje vast op dit onderwerp en wil graag begrijpen hoe dit aangevlogen wordt door Coinbase en Barclays en toch compliant zijn |:(

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Omdat dit typisch een ding is wat niet in de regelgeving meegenomen is. Omdat de technologie zelf de specifieke regelgeving en de aangereikte voorbeelden voorbijgestreefd is.

In NL spreek je over de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme) - zie ook https://www.afm.nl/nl-nl/professionals/onderwerpen/wwft-wet - en de klant van Barclays is Coinbase. Doordat Coinbase de regelgeving toepast op zijn klanten, hoeft Barclays geen extra controles te doen op klanten van Coinbase (behalve toe zien dat Coinbase de regelgeving toepast).

Coinbase zelf valt onder de US regelgeving, en valt dus onder:
  • The Bank Secrecy Act, which requires Coinbase to verify customer identities, maintain records of currency transactions for up to 5 years, and report certain transactions.
  • The USA Patriot Act, which requires Coinbase to designate a compliance officer to ensure compliance with all applicable laws, create procedures and controls to ensure compliance, conduct training, and periodically review the compliance program.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.