Achtergrondverhaal (Niet zo belangrijk maar kan wat duidelijkheid geven over mijn situatie: ) Het broertje (14 jaar oud) van mijn vriendin gaat beginnen aan een ICT opleiding en is tegelijkertijd een fanatieke gamer. Hij woont in Bulgarije waar de lonen wat minder goed zijn dan hier waardoor zijn ouders hem niet kunnen ondersteunen bij het aanschaffen van een laptop. Mijn vriendin en ik gaan samen iets voor hem kopen om hem te verrassen en zijn droom werkelijkheid te maken maar tegelijkertijd zie ik het als een grote investering voor zijn toekomst.
Wat ik zoek:
-> Een echte krachtpatser qua laptop. Het moet zowel games als Fortnite kunnen runnen maar ook zwaardere programma's die bij een ICT studie komen kijken.
-> Ervaringen of meningen naar:
- Is een tweedehands laptop overweegbaar?
- Gaat 800 Euro genoeg zijn voor mijn eisen?
- Is de Lenovo Ideapad Y700-ISK een optie?
(Ik heb zelf niet genoeg verstand van alle specificaties en wil niet riskeren een foute keuze te maken aangezien dit een ontzettend grote invloed heeft op zijn toekomst..)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-> Het vraag en aanbod forum op tweakers naar Game-Laptops.
-> Momenteel ben ik op marktplaats aan het kijken naar een Lenovo Ideapad Y700-ISK.
Intel i7-6700HQ met een standaard klokfrequentie van 2,6GHZ
16GB aan werkgeheugen
Geforce GTX960M Videokaart
512GBSSD
15,6" schermgrootte met IPS
De prijs voor de laptop zal rond de 700 Euro gaan zijn.
Alvast heel erg bedankt!
Wat ik zoek:
-> Een echte krachtpatser qua laptop. Het moet zowel games als Fortnite kunnen runnen maar ook zwaardere programma's die bij een ICT studie komen kijken.
-> Ervaringen of meningen naar:
- Is een tweedehands laptop overweegbaar?
- Gaat 800 Euro genoeg zijn voor mijn eisen?
- Is de Lenovo Ideapad Y700-ISK een optie?
(Ik heb zelf niet genoeg verstand van alle specificaties en wil niet riskeren een foute keuze te maken aangezien dit een ontzettend grote invloed heeft op zijn toekomst..)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-> Het vraag en aanbod forum op tweakers naar Game-Laptops.
-> Momenteel ben ik op marktplaats aan het kijken naar een Lenovo Ideapad Y700-ISK.
Intel i7-6700HQ met een standaard klokfrequentie van 2,6GHZ
16GB aan werkgeheugen
Geforce GTX960M Videokaart
512GBSSD
15,6" schermgrootte met IPS
De prijs voor de laptop zal rond de 700 Euro gaan zijn.
Alvast heel erg bedankt!