Toon posts:

[Buitenland] Extra kosten EU internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste gebruiker, in de afgelopen 4 maanden is je verblijf en roaming verbruik in de EU groter dan in Nederland. We vragen je daarom in de huidige factuurperiode van 13/08/2018 t/m 12/09/2018 je (roaming) gedrag aan te passen. Anders valt het buiten redelijk verbruik en brengen wij bij de volgende factuurperiode een toeslag van E 6,- per GB (afgerekend per 1 kB) voor je roaming verbruik in de EU in rekening. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/eu-roaming Groeten, T-Mobile Zakelijk
Ik zit ~ 5 maanden inmiddels in Portugal. Had gedacht dat het EU internet geldig was voor een kleine 10GB per maand. Daar ben ik ook altijd binnen gebleven maar vanochtend een SMS + email met de boodschap dat als ik niet naar NL kom ze 6 euro per GB in rekening gaan brengen.

Ik woon / werk nu dus in Portugal en ik zie ook geen voorspoed voorlopig terug te gaan. Heb het goed. :) Echter het wisselen van mijn Nederlands nummer zie ik niet zitten omdat ik deze al meer dan 10+ jaar in bezit heb en ook het vaste telnr is voor klanten / prive.

Is er een mogelijkheid nog bij T-mobile om gewoon fatsoenlijk zonder gedoe 10GB per maand buiten NL te gebruiken ? Of moet ik de kosten 6 euro de GB maar voor lief gaan nemen?

Das zo'n 60 euro meerprijs bovenop het standaard abonnement van nu 6 tientjes in de maand.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:37
Roaming is gebonden aan een maximum aantal dagen in het buitenland:

Maximaal aantal dagen in het buitenland
Roamen in het EU-buitenland mag niet 365 dagen per jaar. De meeste providers hebben daarom de 60 dagen-regel ingesteld. Roam je langer, dan betaal je een toeslag. De regel is ingesteld om te voorkomen dat mensen een héél goedkoop abonnement afsluiten in een ander EU-land en daar dan permanent mee gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een redelijke regeling van T-Mobile. Het is bedoeld voor vakantie en geen permanente regeling.

Ik zou je T-Mobile abbo zo aanpassen dat je alleen nog een telefoonnummer hebt en vervolgens een abbo in Portugal afsluiten en je NL nummer doorschakelen naar je Portugese nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:50:
[...]
Is er een mogelijkheid nog bij T-mobile om gewoon fatsoenlijk zonder gedoe 10GB per maand buiten NL te gebruiken ?
Nee
Of moet ik de kosten 6 euro de GB maar voor lief gaan nemen?
Als je je nummer wilt behouden wel
Das zo'n 60 euro meerprijs bovenop het standaard abonnement van nu 6 tientjes in de maand.
Klopt, maar de clausule in de roaming wet is dus juist specifiek voor deze situaties gemaakt.

De wholesale tarieven voor roaming zijn 6 euro per MB. Je krijgt dus gewoon 1:1 de rekening doorgestuurd die T-mobile krijgt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd de nieuwe roam-like-home regels zijn niet bedoeld op die manier waar jij ze nu gebruikt. Het is bedoeld voor mensen die op vakantie zijn / weekendjes in het buitenland zijn. Niet voor personen die merendeel van de tijd in het buitenland verblijven. Dit zal waarschijnlijk ook in de voorwaarden van je abonnement te vinden zijn.

Ik ben dus bang dat er via T-mobile weinig te regelen valt, maar je kan ze allicht even bellen om te vragen of er oplossingen zijn.

Daarnaast is het ook nog een optie om een lokale sim te halen en die te gebruiken (wanneer je een dual sim toestel hebt lijkt me dat sowieso de beste oplossing.)

Overigens is alle informatie in mijn post en van alle andere mensen hierboven niks nieuws. Het is namelijk exact dezelfde informatie als T-mobile geeft op zijn helppagina, in jouw sms.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 13-08-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Iphone 7S, geen Dual-sim mogelijk. En dan nog; 2 abbo's dragen of 1x abbo & 1x prepaid is ook niet echt een oplossing. Dan maar genoegen nemen met een toeslag van 6 euro de verstookte GB.

Valt gebruik spotify hier wel nog onder datavrije muziek? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je precies dual sim voor nodig? Je kan toch gewoon je NL abbo aanhouden en de boel doorschakelen.

Ik vermoed dat als je T-Mobile blijft negeren dat ze je dan gewoon of gaan afknijpen of gaan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:09:
Waar heb je precies dual sim voor nodig? Je kan toch gewoon je NL abbo aanhouden en de boel doorschakelen.

Ik vermoed dat als je T-Mobile blijft negeren dat ze je dan gewoon of gaan afknijpen of gaan afsluiten.
Doorschakelen werkt niet helemaal seamless volgens mij. Soms blijf je inkomende oproepen vanaf een doorgeschakeld nummer zien als anoniem. Ik weet er het fijne niet van maar dit is wat ik van vele klanten hoorde. Ik denk niet dat ze cappen of af gaan sluiten. Het is gewoon een zakelijk abonnement en in mijn geval gaan ze vanaf volgende maand voor iedere gebruikte GB in het buitenland, 6 euro in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 10:35

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik zou een Portugees abonnement afsluiten voor data en je T-Mobile abonnement downgraden naar een abonnement zonder data. Op de manier zoals je je abonnement nu gebruikt is het inderdaad niet bedoeld, je trekt met je gedrag de hele marge van T-Mobile op jouw abonnement onderuit. Daarnaast laat de RLAH regeling zoals hierboven al eerder is gesteld dit type gebruik niet toe.

Ik ken de Portugese markt en weet niet of je er een data-only abonnement kan afsluiten. Dualsim oplossing met T-Mobile NL abonnement om bereikbaar te zijn op je nederlandse nummer en een Portugees abonnement voor datavebruik in Portugal. Voor die enkele keer dat je nu blijkbaar in Nederland bent kan je dan uitstekend dataroamen met de Portugese abonnement in Nederland.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou in dit geval het abbo moeten downgraden inderdaad, en de meerprijs per GB maar voor lief nemen. Dus zoveel mogelijk op wireless (m.u.v publieke plaatsen) en zo min mogelijk bijlages en andere troep downloaden / openen zolang ik op t-mobile zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 13:44
Nog een andere optie omdat je (nog) geen dualsim Iphone hebt, is een WIFI 4G dongle met een portugeels data abonnement. Nadeel is dat je continue je iPhone via Wifi moet internetten. De Dongle kan je prima in je tas houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel mischien een mogelijkheid via T-mobile via Twitter te verkrijgen, ben nog even in overleg. Ze stellen zelf al voor o.a het unlimited internet te laten vervallen en te kiezen voor een bundel in het buitenland ofzo.
Pagina: 1