Audio oplossing WAF 200-300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 08:49
Ik zoek een?

Nadat mijn dochter mijn teufels heeft opgeblazen 1.5 jaar geleden hadden we geen muziek meer in de woonkamer. Ik hoop dat ze ondertussen oud genoeg is om iets met knopjes te verdragen.

Voornaamste gebruikers zijn WAF, die eerder digibeten zijn. Ze willen voornamelijk naar radio luisteren. Ikzelf luister ook graag muziek. Meestal zet ik een yt playlist op met een hoofdtelefoon, maar ik heb ook een cd-collectie op zolder die ik al 5 jaar niet meer heb opengedaan.

Ik weet niet of ik hen kan leren met spotify te werken.

Wat is je budget?

200-300 €.(ja zeg, jullie kennen mijn dochter niet!)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Ik wil of 2 boxen naast de tv of eentje bovenop de kast. Dit is aan de andere kant dan de computers staan.

- eenvoudig radio opzetten
- eenvoudig playlist luisteren op yt/spotify
- eventueel cd luisteren via dvd speler
- eventueel tv aansluiten, zeker geen must.

Ik heb niet echt iets van audio, een non-smart tv, een basic dvd-speler.

Wat heb je zelf al gevonden?

Sonos one is binnen budget, maar vraagt een smartphone om het aan te zetten. Eerder lastig voor WAF
Ik kan er ook geen cd's mee afspelen

Radio 3sixty is ook binnen budget. De radio aanzetten lijkt iets eenvoudiger. De cd's zullen nog niet lukken. BT om de audio te streamen vanaf de computer.

Een zeer eenvoudig surroundsetje zoals https://www.coolblue.be/n.../panasonic-sc-btt105.html zou dan weer de cd's zonder probleem afspelen, maar de radio lijkt dan weer iets moeilijker (via digitale tv dan) Ik moet er dan ook een chromecast audio of Xiamo Mi bijkopen om muziek van yt af te spelen. Het geluid zal niet super zijn maar genoeg voor onze doeleinden denk ik.

Zie ik nog opties over het hoofd?

Beste antwoord (via -SafaN- op 14-08-2018 07:38)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Arunia Die Harmony's zijn op een uitzondering na hartstikke duur. Lijkt me met dit budget niet handig.

@Raznov Alexa is leuk, maar ik kan het geluid nu niet perse goed noemen. Ik heb zelf een Echo Dot v2 en het is handig, maar ook verre van geweldig geluid.

@-SafaN- Even wat dingen op een rijtje:
  • Als je vrouw en dochter kunnen browsen op internet en op Youtube een filmpje of liedje kunnen starten, kunnen ze ook Spotify gebruiken. ;)
  • Ondanks dat 200 à 300 een hoop geld is, is het ook een klein budget voor audio; zeker als je het wil gebruiken voor cd's én radio én streaming én ook nog speakers nodig hebt.
  • Nu lees ik dat je een dvd-speler hebt. Ik neem aan dat deze ook cd's speelt. Dat scheelt enerzijds de aanschaf van een extra apparaat, máár je moet dus ook een audio-oplossing vinden die de aansluiting voor een dvd-/cd-speler heeft. Wat voor uitgang heeft je dvd-speler? Scart? HDMI?
  • Een radio/receiver/miniset kan je trouwens altijd nog slimmer maken door er een chromecast of een mediaspeler op aan te sluiten. Zo voeg je streamingfuncties toe aan een apparaat dat deze aanvankelijk niet had. Muziek selecteren kan je dan met je tablet of mobiel.
  • Ik lees hier op het forum geregeld dat Heos een betere geluidskwaliteit heeft dan Sonos.
Het is knap lastig om binnen je budget iets te vinden dat alles heeft. Deze set van Onkyo voldoet aan veel van je eisen, maar dan heb je wel een chromecast of mediaspeler nodig voor de audio van YT en Spotify. pricewatch: Onkyo HT-S3800

Net buiten je budget heeft Onkyo nog een set inclusief speakers én streamingdiensten: pricewatch: Onkyo LS5200 Zwart Dan ben je in 1 x klaar en heb je volgens mij alles waar je om vraagt.

Sets zonder speakers zijn er natuurlijk ook, maar dan moet je deze nog los kopen en dat gaat al snel ver boven je budget.

trouwens; WAF = wife acceptance factor; niet de vrouw zelf ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:32
Misschien een wat vreemde optie, maar mijn WAF hier is er heel tevreden over (want ze kan niet heel goed omgaan met de Klipsch set op de Marantz receiver): Amazon Alexa. Geluid wat er uit komt is degelijk, apparaat is compact en aansturen kan via spraak.Natuurlijk is het wel de vraag of je zo'n microfoon continue in huis wil, maar mocht je daar geen probleem mee hebben, kan je er altijd even naar kijken.

Hoor geregeld in huis:

"Alexa play SkyRadio 101"
"Alexa play Spotify"
"Alexa play Ed Sheeran"

[ Voor 11% gewijzigd door Raznov op 13-08-2018 10:42 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Logitech Harmony. Druk op de knop (voorbeeld) dvd spelen oid (je kunt alles zelf noemen), dan start hij alles op mits je natuurlijk de afstandsbediening die kant op richt. Geloof dat de achterkant ook een sensor heeft.

Bovenstaande is iig voor de WAF en DAF (Dochter etc etc) nadat jij het ingesteld hebt ideaal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Arunia Die Harmony's zijn op een uitzondering na hartstikke duur. Lijkt me met dit budget niet handig.

@Raznov Alexa is leuk, maar ik kan het geluid nu niet perse goed noemen. Ik heb zelf een Echo Dot v2 en het is handig, maar ook verre van geweldig geluid.

@-SafaN- Even wat dingen op een rijtje:
  • Als je vrouw en dochter kunnen browsen op internet en op Youtube een filmpje of liedje kunnen starten, kunnen ze ook Spotify gebruiken. ;)
  • Ondanks dat 200 à 300 een hoop geld is, is het ook een klein budget voor audio; zeker als je het wil gebruiken voor cd's én radio én streaming én ook nog speakers nodig hebt.
  • Nu lees ik dat je een dvd-speler hebt. Ik neem aan dat deze ook cd's speelt. Dat scheelt enerzijds de aanschaf van een extra apparaat, máár je moet dus ook een audio-oplossing vinden die de aansluiting voor een dvd-/cd-speler heeft. Wat voor uitgang heeft je dvd-speler? Scart? HDMI?
  • Een radio/receiver/miniset kan je trouwens altijd nog slimmer maken door er een chromecast of een mediaspeler op aan te sluiten. Zo voeg je streamingfuncties toe aan een apparaat dat deze aanvankelijk niet had. Muziek selecteren kan je dan met je tablet of mobiel.
  • Ik lees hier op het forum geregeld dat Heos een betere geluidskwaliteit heeft dan Sonos.
Het is knap lastig om binnen je budget iets te vinden dat alles heeft. Deze set van Onkyo voldoet aan veel van je eisen, maar dan heb je wel een chromecast of mediaspeler nodig voor de audio van YT en Spotify. pricewatch: Onkyo HT-S3800

Net buiten je budget heeft Onkyo nog een set inclusief speakers én streamingdiensten: pricewatch: Onkyo LS5200 Zwart Dan ben je in 1 x klaar en heb je volgens mij alles waar je om vraagt.

Sets zonder speakers zijn er natuurlijk ook, maar dan moet je deze nog los kopen en dat gaat al snel ver boven je budget.

trouwens; WAF = wife acceptance factor; niet de vrouw zelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Jorgen Het ging ook meer om de uiteindelijke besturing waardoor hij een groot deel van de "moeilijke" oplossing af zou kunnen vangen. Maar je hebt wel gelijk idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Arunia Klopt en snap ik ook. ;) Dat is met Amazon Alexa natuurlijk hetzelfde. Maar ook de partner kan vast wel iets leren :+

Ik zie nu trouwens dat de LS5200 bijna overal een stuk duurder is, dus kennelijk doe je bij Bol.com er echt een koopje mee. Bij Amazon.de kan ie nog net iets goedkoper en is hij dus nog wat dichter bij het budget @-SafaN-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
dank je wel voor de tips

Dacht dat WAF voor wife and family stond, maar blijkbaar niet :)

De dvd speler heeft een tulp uitgang dus dat lukt wel.

Alexa en voice controls zeggen me niet zoveel, zeker niet met die kinderen in huis. Zou niet lang duren eer ze door heeft: "alexa play let it go max volume" om dan door de living te fladderen

Afstandsbedieningen worden afgezabberd en vallen 10 000 keer per dag op de grond, dus nee geen harmony :)

Die LS5200 had ik al eens gezien, maar idd niet aan die prijs. Zou het toch kunnen overwegen. Ik zie dat er een maximum volume beveiliging is, dat zou moeten voorkomen dat mijn dochter deze ook opblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

-SafaN- schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:18:
dank je wel voor de tips

Dacht dat WAF voor wife and family stond, maar blijkbaar niet :)

De dvd speler heeft een tulp uitgang dus dat lukt wel.

Alexa en voice controls zeggen me niet zoveel, zeker niet met die kinderen in huis. Zou niet lang duren eer ze door heeft: "alexa play let it go max volume" om dan door de living te fladderen

Afstandsbedieningen worden afgezabberd en vallen 10 000 keer per dag op de grond, dus nee geen harmony :)

Die LS5200 had ik al eens gezien, maar idd niet aan die prijs. Zou het toch kunnen overwegen. Ik zie dat er een maximum volume beveiliging is, dat zou moeten voorkomen dat mijn dochter deze ook opblaast.
Ik kan je helaas bij geen enkele van die opties iets vertellen over de geluidskwaliteit, dat is iets wat je zelf moet beluisteren. Gelukkig kan je als je het bij bol.com besteld natuurlijk eerst ook uitproberen en eventueel weer terugsturen.

Grootste verschil tussen de 2 Onkyo's: de 3800 heeft géén streamingaudiodiensten, maar meer versterkte kanalen/speakers. De 5200 heeft juist wel de streamingaudiodiensten, maar weer minder versterkte kanalen. Als 5.1 in de toekomst belangrijk voor je is, dan is de 5200 geen optie, of je moet hem tegen die tijd weer vervangen. Als ik jouw startvraag zo lees, denk ik dat jij meer belang hebt bij de muziek en dan is het geen probleem; daar is de 5200 weer in het voordeel. Dat is een afweging die je dan zelf even moet maken. Helaas dus iets boven je budget, maar wat ik kon vinden wel het meest bijpassende apparaat.

Een maximum volume is in elk geval erg prettig. Dat heb ik op mijn eigen Marantz ook ingesteld. Mijn dochter is 4 en blijft - bijna altijd - overal van af, maar als ze dan eens een "erg leuk liedje voor papa hoort", weet ik in elk geval dat de buren niet uit hun appartement denderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
na een nachtje slapen heb ik de ls5200 besteld bij amazon.de

De subverkoper van bol.com gaf direct slechte kritieken bij een opzoeking.

thanks all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

-SafaN- schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:40:
na een nachtje slapen heb ik de ls5200 besteld bij amazon.de

De subverkoper van bol.com gaf direct slechte kritieken bij een opzoeking.

thanks all
Heel veel plezier ermee. Hopelijk bevalt hij.

Pagina: 1