Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
Ik werk al een aantal jaar met filters om internetgebruik op een aantal telefoons te beperken, lees: hulp bij de gemaakte afspraken met de gebruikers (kinderen :))
Sinds een aantal weken gaat dit op 1 iphone niet meer zoals gewenst. Hierop wordt het internet verkeer gestopt maar om de een of andere reden is het wel mogelijk om youtube via de app af te spelen.

Er is maar 1 entry voor de telefoon (mac adres) aanwezig.
Na verwijderen wireless device (>wireless>security) en weer handmatig toevoegen ("Do not allow any new wireless devices" staat aan) en daarna koppelen van het filter, hetzelfde probleem.
Hetzelfde filter werkt goed op andere iphone, geen youtube mogelijk.

Het koppelen van een ander filter (standaard "Blocked") heeft ook geen invloed.

Iemand nog een idee wat hier anders/fout gaat? Ik ben een beetje door mijn opties heen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@flowergirl welke iOS versie draaien de beide iPhones? Wellicht heeft het namelijk iets te maken met dit.

En weet je zeker dat die iPhone niet gewoon verder gaat op 3G / 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowergirl
Nee, geen 3G/4G, ze hebben geen mobiel internet.
Beiden (een 6 en een 6s) hebben sinds vanmiddag 11.4.1, het lijkt erop dat nu wel weer werkt :?
Geen idee of dat door de update komt (iets gereset?) of dat het straks weer terug komt.
Issue speelde sinds een week of 8, iOS 11.x staat er sinds eind 2017 op, nooit eerder gemerkt dat er een issue met de ARP table (...) was.
Dank voor je tip richting Apple, ik was (teveel) gefocust op de Fritz!box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowergirl
Helaas, toch nog steeds op de 6s wel de "problemen", op de 6 niet. Alleen Youtube werkt. Vreemd.
Denk dat we de afspraken op de niet technische manier moeten nakomen.