Dag allen,
Ik zoek
Of een nieuwe GPU, of een nieuwe CPU (i.c.m. een nieuw mobo + RAM).
Wat is je budget?
Max. €500
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
-CPU: Intel
-Mobo: geen echte voorkeur, maar doorheen de jaren altijd zeer goede ervaringen met ASRock gehad
-RAM: geen voorkeur, maar wel 16GB in 2 modules van 8GB
-GPU: altijd zeer tevreden geweest van de MSI Nvidia kaarten, maar ik sta open voor veranderingen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Mijn huidige systeem gebruik ik voornamelijk om te gamen in 1080p 60Hz. Dit gaat normaal gezien ook niet veranderen in de nabije toekomst. Ook ben ik geen overclocker en ben ook niet van plan dit te gaan doen.
Ik begin echter hinder te ondervinden tijdens het gamen (bijvoorbeeld het niet meer alle grafische opties op ultra of high kunnen zetten i.c.m. vele framedrops).
Mijn huidige setup is als volgt:
-CPU: Intel i7 3770 (non K)
-Mobo: ASRock Z77 Extreme 4
-RAM: Corsair DDR3 16GB 1600MHz Vengeance
-GPU: MSI GTX 970 Gaming 4GB
-Samsung SSD 840 voor OS en systeemzaken
-WD Black HDD voor applicaties, films, muziek...
-Samsung SSD 850 EVO specifiek voor games (Steam, Uplay, GOG, ...)
Toelichting
Hoewel ik normaal gesproken wel weet wat te doen, heb ik de afgelopen dagen weer veel gezocht op vele websites naar reviews e.d., maar ik heb in dit geval echt geen idee. Daarom de vraag aan jullie: welke van de 2 opties zou voor mijn noden het beste aansluiten (of misschien iets totaal anders waar ik niet aan gedacht heb)? Ik gok dat zowel de CPU als de GPU nog wel even mee kunnen gaan voor 1080p, maar toch had ik graag wat input gehad als ik besluit te gaan upgraden.
*Optie 1:
- CPU: Intel i5 8400
- Mobo: ASRock Fatal1ty Performance
- RAM: Corsair 16GB DDR4 Vengeance LPX 2x8GB
*Optie 2:
- GPU: MSI GTX 1060 Gaming 8GB / MSI GTX 1070 (Ti) OF wachten tot de nieuwe generatie van Nvidia uitkomt (de komende maanden?)
Nu vraag ik mezelf af via welke optie ik het meeste vooruitgang ga boeken in games. Ik heb momenteel het budget niet om beide opties samen aan te schaffen, dus de volgorde is nu belangrijk voor mij.
Alle hulp is welkom
Ik zoek
Of een nieuwe GPU, of een nieuwe CPU (i.c.m. een nieuw mobo + RAM).
Wat is je budget?
Max. €500
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
-CPU: Intel
-Mobo: geen echte voorkeur, maar doorheen de jaren altijd zeer goede ervaringen met ASRock gehad
-RAM: geen voorkeur, maar wel 16GB in 2 modules van 8GB
-GPU: altijd zeer tevreden geweest van de MSI Nvidia kaarten, maar ik sta open voor veranderingen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Mijn huidige systeem gebruik ik voornamelijk om te gamen in 1080p 60Hz. Dit gaat normaal gezien ook niet veranderen in de nabije toekomst. Ook ben ik geen overclocker en ben ook niet van plan dit te gaan doen.
Ik begin echter hinder te ondervinden tijdens het gamen (bijvoorbeeld het niet meer alle grafische opties op ultra of high kunnen zetten i.c.m. vele framedrops).
Mijn huidige setup is als volgt:
-CPU: Intel i7 3770 (non K)
-Mobo: ASRock Z77 Extreme 4
-RAM: Corsair DDR3 16GB 1600MHz Vengeance
-GPU: MSI GTX 970 Gaming 4GB
-Samsung SSD 840 voor OS en systeemzaken
-WD Black HDD voor applicaties, films, muziek...
-Samsung SSD 850 EVO specifiek voor games (Steam, Uplay, GOG, ...)
Toelichting
Hoewel ik normaal gesproken wel weet wat te doen, heb ik de afgelopen dagen weer veel gezocht op vele websites naar reviews e.d., maar ik heb in dit geval echt geen idee. Daarom de vraag aan jullie: welke van de 2 opties zou voor mijn noden het beste aansluiten (of misschien iets totaal anders waar ik niet aan gedacht heb)? Ik gok dat zowel de CPU als de GPU nog wel even mee kunnen gaan voor 1080p, maar toch had ik graag wat input gehad als ik besluit te gaan upgraden.
*Optie 1:
- CPU: Intel i5 8400
- Mobo: ASRock Fatal1ty Performance
- RAM: Corsair 16GB DDR4 Vengeance LPX 2x8GB
*Optie 2:
- GPU: MSI GTX 1060 Gaming 8GB / MSI GTX 1070 (Ti) OF wachten tot de nieuwe generatie van Nvidia uitkomt (de komende maanden?)
Nu vraag ik mezelf af via welke optie ik het meeste vooruitgang ga boeken in games. Ik heb momenteel het budget niet om beide opties samen aan te schaffen, dus de volgorde is nu belangrijk voor mij.
Alle hulp is welkom