Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Volgend jaar zal me nieuwbouw woning gereed zijn.

Mijn idee is om op zolder een nieuwe pc in elkaar te zetten waar ik VR applicaties/games ga afspelen. Omdat dit niet goedkoop is lijkt het me ook mooi om van deze pc ook een media station van te maken waar ik het beeld naar de woonkamer kan streamen. moet ik nog met extra dingen rekening houden wat ik over het hoofd zou kunnen zien ( geluids kaart etc? )

Ik heb een Oled LG c7. Graag zou ik 4K 10bit willen streamen of anders gewoon via een HDMI kabel, al weet ik niet of dit te doen is met de afstand van zolder naar de woonkamer. Zelfde van hoe bestuur ik de pc, ik verwacht niet dat de standaard wireless keyboards en muizen signaal door 2 voeren gaat. Of is hier wel een oplossing voor?

Alle reacties

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:17
Ik snap wat je bedoeld denk ik:P.

Voor je game pc heb je eigenlijk niks nodig alleen een stabiele verbinding, naar je tv.
Ik heb zelf hiervoor een nvidia shield gekocht en een steam link, maar ik merk toch dat de nvidia shield hier super goed in is.

Je kan zelf een keyboard/muis/controller koppellen aan de shield en deze stuurt de input door naar je PC

Verwijderd

Topicstarter
Dus de nvidia shield zou een soort remote desktop kunnen maken dat ik in de woonkamer me desktop zie?

Als ik dan een video afspeel Werkt dan de 4K HDR signaal, met DTS geluid? Of moet ik hiervoor een externe player voor gebruiken? Ik zie hier op de forum veel Plex en Kodi langs komen.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:14
Afhankelijk van de afstand, is een HDMI natuurlijk het stabielste. Heb zelf een 15 meter Action-kabel, en dat werkt prima met 4K HDR.

Bij een Shield zit je inderdaad aan PLEX en KODI "vast". Maar dat werkt erg goed moet ik toegeven.... Dus de Shield is zeker een optie. Echt een remote desktop, dat ken ik niet van de Shield.

Tobo en muis voor bediening is een goede. Dat zou ik zo niet durven zeggen. Mijn reciever voor het toetsenbord staat op 4 meter, en dat is soms al lastig kwa signaal. De muis heb ik dichterbij gelegd met een kabelgootje. Anders werkte die ook niet draadloos. Maar daar zijn vast oplossingen voor....

Ik gebruik zelf Chrome Remote Desktop voor Android om mijn PC te bedienen. Dat werkt best oké als je even snel iets wil doen of iets wil opstarten.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:17
De PC streamt Games naar de shield

En met videos kan je idd een netwerkshare koppelen en deze vervlogens afspelen op je shield ook/ kunnen deze gestreamt worden met plex e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info,

Z'n Nvidia shield + Chrome Remote Desktop app klinkt erg interessant

Ik dacht eerst dat de Nvidia shield puur gericht was op het streamen van games, via steam/ gforceNow
Pagina: 1