Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• David6
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-08 20:38
Beste mensen,

Ik heb een nieuwe laptop nodig voor mijn studie. Ik ben op mijn studie veel bezig met programmeren. Daarnaast gebruik ik Unity & Unreal Engine regelmatig en soms wat video-editten.

Wat ga je met je laptop doen?
Unity, Unreal Engine, visual studio, dat soort dingen. Mijn desktop is helaas een paar week terug overleden, ik game niet heel veel meer maar wil wel de mogelijkheid hebben om nieuwere spellen met een stabiele framerate te spelen, met name thuis. Ik heb hem wel nog minimaal 3 of 4 jaar nodig dus hij moet niet heel snel af zijn.

Wat is je budget?
Maximaal 1500 euro, maar liefst iets tot 1300 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Daarom twijfel ik of een 15 of 17 inch moet hebben. Ik moet hem dagelijks mee naar school nemen door het openbaar vervoer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst een SSD en moet een HDMI poort hebben. Ik vind MSI iets te druk qua uiterlijk. Ik heb het liefst wel een zo degelijk mogelijk uiterlijk voor zakelijk werkomgevingen. Ik zou graag een gtx 1060 of beter willen hebben.

Ik heb de Acer Predator Helios 300 PH315-51-50GY wel voorbij zien komen voor 1300 euro, maar twijfel enorm.

Alle reacties

• Rikfct
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 18-08 14:49
Kijk eens naar de Dell G series. Zijn krachtige laptops en niet al te druk qua uiterlijk. En als student kun je ook nog zo'n 10 tot 12% korting krijgen.

• David6
Ziet er goed uit inderdaad heb nu eentje met een gtx 1060 maar wel de max-q, maakt dat veel uit vergeleken met de normale gtx 1060? Die acer predator heeft wel een normale namelijk.

• Rikfct
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 18-08 14:49
Qua performance zit er wel wat verschil in, zie: YouTube: Nvidia 1060 Max-Q vs 1060 - Laptop Graphics Comparison Benchmarks

Zelf zou ik gaan voor een 15inch als je de laptop dagelijks mee moet nemen. Maar ga is een keer langs de bijvoorbeeld de mediamarkt. Hebben ze genoeg laptops staan en kun je zo zien of je 15 of 17 inch wilt hebben.

• David6
Ja ben er al geweest haha

15 inch is wel mijn voorkeur. Zag wel paar leuke lappies bij de mediamarkt staan maar had allemaal een gtx 1050 ti voor dezelfde prijs als de lappies die ik online met een 1060 zie, dus ben toch maar weer met lege handen naar huis gegaan. Ik heb precies om die reden dus deze thread aangemaakt :p

Zag wel een paar msi's van 17 inch met een 1060 daar maar vind de uiterlijk nogal ergelijk. Het hoeft niet per se super strak als een normale laptop of een macbook te zijn, maar vind de MSI laptops echt over de grens.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True