Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Workstation build voor videobewerking en photoshop etc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Larkinzzz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-09 12:59
Ik ga binnenkort 2 workstations bouwen voor een kennis van me. Er zal voornamelijk videobewerking op worden gedaan en af en toe ook Photoshop. De workstations mogen ongeveer ¤1000 per stuk gaan kosten. Zelf heb ik geen ervaring met workstations, alleen met game PC's, dus na een beetje extra research te hebben gedaan om mijn beperkte kennis uit te breiden heb ik deze lijst samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 305,-€ 305,-
1Gigabyte B360M D3P (rev 1.0)€ 84,64€ 84,64
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 181,50€ 181,50
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Fractal Design Focus G Blauw€ 42,94€ 42,94
1be quiet! Pure Rock€ 29,90€ 29,90
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 152,90€ 152,90
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 98,88€ 98,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.035,61

Is dit een prima lijst, of zijn er flinke verbeterpunten? Wat RAM betreft denk ik dat 16gb eerst genoeg is, mocht er toch 32gb nodig zijn dan is dat achteraf makkelijk uit te breiden. Qua videokaart twijfelde ik tussen een GTX 1050 Ti en een GTX 1060 maar ik durf niet te zeggen hoeveel verschil dat nou maakt in een workstation. Wat CPU betreft wil ik sowieso voor een intel gaan, AMD is geen optie.

EDIT: Heb maar even navraag gedaan: Het gaat voornamelijk om 4K editing, 24~30 fps, mp4/mov format / H.264

Programma's: Adobe premiére pro, after effects, Photoshop.

Alle reacties

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:18
Kan je wellicht toelichten warom AMD geen optie is?

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21-10 13:55
Waar zijn de andere vragen van het DAA beleid?
En AMD biedt idd veel threads.
Heb je bekeken of je op de GPU kan bewerken? Dan is een 1060 beter dan een 1050Ti (wel duurder).

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-10 15:19
Micro ATX mobo lijkt altijd wat lullig in zo'n ruime case. Dus zou ik ofwel voor een kleinere care gaan ofwel voor een normaal ATX mobo. Case met een window lijkt me ook wat vreemd, niet dat er iets spannends te zien valt binnenin.

Verder idd een erg provere topicstart. Gaan die workstations in een netwerk draaien, dat vraag misschien om andere opslag methodes, back-up... Welke software? Heeft misschien impact op keuze GPU, ... etc etc...

ADM Ryzen is voor videobewerking ook een erg goede keuze, dus snap ook niet waarom het zomaar af valt.

• Larkinzzz
quote:
Inrage schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:31:
Micro ATX mobo lijkt altijd wat lullig in zo'n ruime case. Dus zou ik ofwel voor een kleinere care gaan ofwel voor een normaal ATX mobo. Case met een window lijkt me ook wat vreemd, niet dat er iets spannends te zien valt binnenin.

Verder idd een erg provere topicstart. Gaan die workstations in een netwerk draaien, dat vraag misschien om andere opslag methodes, back-up... Welke software? Heeft misschien impact op keuze GPU, ... etc etc...

ADM Ryzen is voor videobewerking ook een erg goede keuze, dus snap ook niet waarom het zomaar af valt.
Ze wouden graag een standaard size case om makkelijker SSD's en HDD's te kunnen verwisselen. Deze case had ik gekozen omdat ik er al eerder een keer mee heb gewerkt, maar ik sta open voor suggesties, er zijn zoveel verschillende cases dat ik vaak moeilijk tot een keuze kan komen. En wat voor ATX size moederbord zou jij aanraden dan?

Verder heb ik niet zoveel extra informatie helaas, het moeten individuele workstations zijn, niet in een netwerk. Verder is mij alleen verteld dat het gewoon basic workstations voor videobewerking en Photoshop moeten zijn, niks over de top ofzo, geen 32 core i9's dus.

Wat intel vs AMD betreft, die eeuwigdurende discussie hoeft niet nogmaals gevoerd te worden, deze builds krijgen gewoon een intel. Voor het budget van ¤1000 lijkt mij dan de i7-8700 de beste keuze.

• YoMajesty
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 18-10 13:39
Gratis tip, wees iets minder lomp in de communicatie dan krijg je wat beter advies :)

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
@Larkinzzz waar editen ze mee en wat voor soort video footage is het (resolutie, fps , codecs etc) ff voor het idee?

specs

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Feit dat AMD afgeschreven wordt zonder onderbouwing is gewoon vreemd. Ryzen is juist voor video editting zeer geschikt en in veel cases sneller dan de i7 8700.

Vul daarnaast gewoon de DAA vragen in, zonder deze vragen ga je geen fatsoenlijk advies krijgen.

i7 4790k @ 4,6Ghz | Asus VII HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 16G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Larkinzzz
quote:
maratropa schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:35:
@Larkinzzz waar editen ze mee en wat voor soort video footage is het (resolutie, fps , codecs etc) ff voor het idee?
Heb maar even navraag gedaan: Het gaat voornamelijk om 4K editing, 24~30 fps, mp4/mov format / H.264

Programma's: Adobe premiére pro, after effects, Photoshop.

Larkinzzz wijzigde deze reactie 13-08-2018 13:21 (8%)

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:18
quote:
Larkinzzz schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:47:
[...]
Wat intel vs AMD betreft, die eeuwigdurende discussie hoeft niet nogmaals gevoerd te worden, deze builds krijgen gewoon een intel. Voor het budget van ¤1000 lijkt mij dan de i7-8700 de beste keuze.
Ik ben heel benieuwd naar welke discussie je momenteel refereert, want AMD doet het op dit moment simpelweg beter als je naar prijs/prestatie kijkt en aantal cores, zeker niet onbelangrijk bij editing.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True