Beste Tweakers,
ik heb jullie ervaring en kennis nodig.In onze nieuwbouwwoning heb ik een glasvezel aansluiting en heb ik XS4all genomen als provider. Inmiddels is de Fritzbox 5490 aangesloten en zijn we druk aan het klussen zodat we er volgende week in kunnen. Verder heb ik de volgende netwerkaansluitingen tijdens de bouw laten aanleggen in het huis;
In de huiskamer
1 TV
2 Set top box XS4all
3 Receiver
4 reserve voor camera op de achtertuin?
Eerste verdieping;
werkkamer;
5 PC
6 printer
Slaapkamer van ons / achterzijde;
7 STB XS4all
8 reserve
Slaapkamer voorzijde;
9 STB XS4all
10 reserve
11 reserve voor camera op de voorkant?
Zolder;
overloop
12 Access point
Slaapkamer voor;
13 STB XS4all
14 Playstation 4
Slaapkamer achter;
15 STB XS4all
16 reserve
Verder heb/wil ik in de meterkast nog het volgende;
17 Hue bridge
18 zonnepanelen kastje
19 Busch Free@home kastje
20 NAS
Hoe sluit ik dit alles zo netjes en zo probleemloos mogelijk op elkaar aan? 1x een kneitergoede 24poorts switch to rule them all? Of neem ik 1 kleinere 8 poorts switch met IGMP snooping waar ik alle 5 XS4all set top boxen op aansluit en dan een 16poorts voor de rest? Wat is wijsheid? Ik zie door de bomen het bos niet meer....Qua budget heb ik mijn vrouw zover dat ik tot €400,- mag gaan
Iedereen is helemaal lyrisch over Ubiquity maar mijn oog was eerst gevallen op deze; pricewatch: Linksys LGS326P Gigabit Smart PoE+-switch met 26 poorten
maar daar zijn dus 0 reviews over...… Wat zouden jullie kiezen en waarom? Of wat hebben jullie al gekozen en waarom?
mvg
Bastiaan B
ik heb jullie ervaring en kennis nodig.In onze nieuwbouwwoning heb ik een glasvezel aansluiting en heb ik XS4all genomen als provider. Inmiddels is de Fritzbox 5490 aangesloten en zijn we druk aan het klussen zodat we er volgende week in kunnen. Verder heb ik de volgende netwerkaansluitingen tijdens de bouw laten aanleggen in het huis;
In de huiskamer
1 TV
2 Set top box XS4all
3 Receiver
4 reserve voor camera op de achtertuin?
Eerste verdieping;
werkkamer;
5 PC
6 printer
Slaapkamer van ons / achterzijde;
7 STB XS4all
8 reserve
Slaapkamer voorzijde;
9 STB XS4all
10 reserve
11 reserve voor camera op de voorkant?
Zolder;
overloop
12 Access point
Slaapkamer voor;
13 STB XS4all
14 Playstation 4
Slaapkamer achter;
15 STB XS4all
16 reserve
Verder heb/wil ik in de meterkast nog het volgende;
17 Hue bridge
18 zonnepanelen kastje
19 Busch Free@home kastje
20 NAS
Hoe sluit ik dit alles zo netjes en zo probleemloos mogelijk op elkaar aan? 1x een kneitergoede 24poorts switch to rule them all? Of neem ik 1 kleinere 8 poorts switch met IGMP snooping waar ik alle 5 XS4all set top boxen op aansluit en dan een 16poorts voor de rest? Wat is wijsheid? Ik zie door de bomen het bos niet meer....Qua budget heb ik mijn vrouw zover dat ik tot €400,- mag gaan
Iedereen is helemaal lyrisch over Ubiquity maar mijn oog was eerst gevallen op deze; pricewatch: Linksys LGS326P Gigabit Smart PoE+-switch met 26 poorten
maar daar zijn dus 0 reviews over...… Wat zouden jullie kiezen en waarom? Of wat hebben jullie al gekozen en waarom?
mvg
Bastiaan B