Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Net gebouwde ASRock FM2+ mobo met AMD A4-6320 proc traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jns.Anoniem
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 13:40
Ik heb een paar weken geleden zelf een budget pc gebouwd maar nu stuit ik op het probleem dat deze pc toch wel traag werkt. Hieronder even een samenvatting van de hardware die
Ik heb aangekocht.
Moederbord: ASRock FM2A68M-DG3+
Processor: AMD A4-6320
Voeding: Spire 600W
Geheugen: 4GB DDR3 1600 MHz G.skill ram ripjaws
Schijf: oude harde schijf 500 GB van laptop die ik nog liggen had. Desktop start traag op en Windows duurt ongeveer 4 min wanneer deze werkbaar wordt voor het openen van een chrome tabblad, hierna dat de schijf opgang gekomen is vliegt dit beestje bliksemsnel bij het openen van normale toepassingen maar dat duurt slechts een tijdje voordat ik weer zwaarder simpele programma's naast elkaar open loopt het browsen ook al niet meer makkelijk en hapert dit systeem, Vind ik wel vreemd want dit is toch tevens nog een goede processor met 3.8 ghz. Maar Ik ben al beetje beginnen te speuren waarna ik denk dat het de harde schijf is. Ook had ik gedacht om de pc een flinke upgrade te geven zoals de A4 door een A6-7400K te vervangen en 8 GB corsair geheugen bij te zetten waarvan de 4GB er al in zit dus word het 12 GB in totaal met een 120 GB SSD van kingston. Ik vermoed dat als ik een SSD zou plaatsen deze problemen zich niet meer voordoen? Of ik kan upgraden maar weet niet of dat de 150¤ waard is voor dit mobo(desktop pc)...?
...

Jns.Anoniem wijzigde deze reactie 12-08-2018 22:51 (3%)

Beste antwoord (via Jns.Anoniem op 13-08-2018 20:17)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:33
Een pc zonder SSD kan tegenwoordig echt niet meer.

Ziehier de reden daarvoor. Je had er met een 5200rpm laptopschijfje dan ook wel echt de bottom-end van de conventionele hardeschijven inzitten.

P.s. gebruikt de "WIJZIG" knop als je eigen post de laatste is en je wilt iets toevoegen. De mod heeft je hier al op gewezen en het niet doen is erg irritant en kan je wel eens op een tijdelijke ban komen te staan gok ik

Alle reacties

• Screamer2003
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-08 22:58

Screamer2003

PSN: lucky_trucker

PSN: lucky_trucker

• freaky35
  • Laatst online: 15:47
Slome apu en ook een hdd(wat voor type is het?)

SSD zal zeker zeker helpen? Maar verwachten geen wonderen van het systeem

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 16:53
Die processor is een single core. En zelfs 3x langzamer dan mijn 6 jaar oude 2500k.

Combineer het met 4gb geheugen en een normale HDD en er blijft inderdaad weinig performance over. Dit systeem versnellen zou ik doen met extra geheugen, zodat het sneller wordt en de HDD niet continue het virtuele geheugen vanaf de HDD loopt te laden.

Maar eigenlijk had je niets moeten kopen van wat je gekocht hebt. Een tweedehands mb-cpu-ram upgrade setje zou je veel meer snelheid hebben gegeven.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:47

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
jopie schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:55:
Die processor is een single core. En zelfs 3x langzamer dan mijn 6 jaar oude 2500k.

Combineer het met 4gb geheugen en een normale HDD en er blijft inderdaad weinig performance over. Dit systeem versnellen zou ik doen met extra geheugen, zodat het sneller wordt en de HDD niet continue het virtuele geheugen vanaf de HDD loopt te laden.

Maar eigenlijk had je niets moeten kopen van wat je gekocht hebt. Een tweedehands mb-cpu-ram upgrade setje zou je veel meer snelheid hebben gegeven.
Het is een dual core....

Opzich zou je prima moeten kunnen werken met dit systeempje als er een SSD in zit.

Ik werk zelf regelmatig op mijn laptop met een Core2Duo 2,53Ghz met 4GB geheugen en oude SSD en voor een beetje internetten, muziekje, filmpje en office is het prima te doen hoor.

Ik vind de optie van @Screamer2003 een hele mooie. Zeker voor die prijs :)

sapphire wijzigde deze reactie 12-08-2018 22:59 (4%)

Gabriël Ryzen

• Jns.Anoniem
Type heb ik nu niet bij de hand maar het is het merk van WD 5700 RPM schijfje komt uit 2008.

• freaky35
  • Laatst online: 15:47
Dat is al 1 traag onderdeel., ssd erin zetten zeker helpen

Dat soort laptop hdd zijn vaak erg traag.
Maar de APU blijft natuurlijk ook traag, wil je veel tegelijkerteid doen,dan is deze verre van ideaal

freaky35 wijzigde deze reactie 12-08-2018 23:04 (60%)

• Jns.Anoniem
Ik dacht wel om de pc verder te upgraden voor 130 euro kwam ik op een corsair DDR3 1600 MHz cl9 8 GB geheugen en wou ik verder er een AMD A6-7400k inzetten

• jopie
Je hebt gelijk, het is een dual-core. De site waar ik hem opzocht gaf hem weer als single core.
Ik zou absoluut geen nieuw DDR3 geheugen kopen voor deze pc. Kijk dan naar een upgradesetje als V&A aangeboden: Upgrade setje (I5 Moederbord en 12GB Ram)

En bekijk deze cpu vergelijking
https://www.cpubenchmark....-i5-6400/2212vs2392vs2578

jopie wijzigde deze reactie 12-08-2018 23:07 (17%)

• Terrier529
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 22:15
Dat helpt allemaal wel iets, maar beter kun je investeren in een SSD schijf.

Die oude harde schijf is echt een spelbreker, trouwens ¤ 130,00 voor 8 Gb ddr + een A6-7400K is een forse prijs.

• Jns.Anoniem
Met SSD natuurlijk er ook bij. :)

• Jns.Anoniem
Wat zijn nou de ervaringen met die FM2+ moederborden? Is het eigenlijk het geld waard om deze te upgraden en er nog 150 euro aan uit te besteden met upgraden van Ram, geheugen,processor? Of overstappen naar het am4 platform?

Modbreak:
Gebruik aub de wijzigknop rechtsboven je laatste post als je binnen 24u nog iets wilt toevoegen.

br00ky wijzigde deze reactie 13-08-2018 13:28 (20%)

• jopie
Wat bedoel je daarmee?

• Jns.Anoniem
Of ik dit systeempje nog best zou kunnen upgraden tot redelijke prestaties voor een alledaagse pc of dat ik er beter een am4 cpu met mobo in steek

• Jns.Anoniem
Ik ga dan even die SSD bestellen en bekijken of het probleem dan is opgelost zo niet wil ik er 12Gb aan ram bijzetten dan zouden de prestaties aanzienlijk moeten verbeteren denk ik? Ik ben namelijk nieuw bij het bouwen van computers daarom twijfel ik heel wat..

Modbreak:
Gebruik aub de wijzigknop rechtsboven je laatste post als je binnen 24u nog iets wilt toevoegen.

br00ky wijzigde deze reactie 13-08-2018 13:28 (17%)

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Dan zou ik jezelf eerst eens goed inlezen.
3.8 GHz zegt niet dat de computer snel is, daar spelen meer factoren in mee zoals dus bv een SSD.
Gezien het feit dat je een spire voeding hebt gekozen met 600 watt lijkt het dat je meer kijkt naar hoge specs dan kwaliteit/echte specs.

Tevens geef je nergens echt goed aan waar je de PC nou voor nodig hebt dus als het alleen om die trage momenten gaat zou ik adviseren wat de rest ook al deed, probeer eerst een (2e hands) ssd, de spullen die je nu hebt zou ik niet meer verder upgraden aangezien je dan beter een nieuw systeem kan halen.

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
Jns.Anoniem schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:16:
Of ik dit systeempje nog best zou kunnen upgraden tot redelijke prestaties voor een alledaagse pc of dat ik er beter een am4 cpu met mobo in steek
Ligt er aan wat je er mee wilt doen ?

Gabriël Ryzen

• Jns.Anoniem
Ik zou er mee willen browsen, YouTube kijken, inventor 2017(werkt wel zeer goed als alles eens geopend is) en af en toe office

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

SSD'tje er in en gaan. Eventueel nog een 2e 4GB reepje ram in V&A scoren.

Het systeempje is prima voor dat soort dingen (browsen Youtube al lijkt me Inventor nog best pittig....), ik zou er niet veel meer dan die 2 dingen in investeren. Kun je wat over is beter apart leggen als begin voor een nieuwe PC ooit :)

sapphire wijzigde deze reactie 12-08-2018 23:46 (10%)

Gabriël Ryzen

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:48
Fm2+ is al jaren obsolete, wordt niet meer ondersteund, en is gewoon een low end platform gebaseerd op circa 2012 tech

Browsen etc is er best mee te doen, maar investeer niet teveel in dingen die niet mee kunnen naar een volgende pc. Een ssd is prima te hergebruiken, ddr3 geheugen niet

• jopie
SSD kun je meenemen, ram niet.
Inventor 2017 raad 16gb ram aan, eist minimaal 8gb. Daardoor loop je nu naar HDD te swappen. Denk ik.

• Jns.Anoniem
Dan ga ik maar eens bestellen die SSD en 4GB reepje.🙂 Verder ben ik er wel erg tevreden over werkt wel snel het systeempje maar denk dat het toch die oude HDD is dat soms wel alles wat tegenhoud. Maar wat mij ook opvalde als ik die bijgeleverde toepassingen van de fabrikant hierop installeer maakt dat de pc een stuk trager of is dat alleen maar een gedacht?

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17:06
Wat een slecht systeem op een platform dat al een paar jaar dood is. En gekocht op een moment dat er veel betere hardware beschikbaar is voor een lage prijs. Hier had je beter de goedkoopste AM4 cpu op een budget AM4 moederbord met een goedkoop DDR4 reepje kunnen nemen waarmee je enorm veel upgrademogelijkheden hebt.
De voeding die gebruikt wordt is er een van het allerslechtste soort die zulke slechte kwaliteit stroom levert dat de onderdelen langzaam kapot gemaakt worden.
Mijn advies is om, buiten de ssd, helemaal niets aan dit systeem uit te geven. Zonde van het geld wat je beter in recente hardware kunt stoppen.

• Jns.Anoniem
Dat week ik ook nu wel dacht dat een computer bouwen was wel simpel was maar dat was zeker en vast te hoog uit de lucht gegrepen waarna ik heb beslist een nieuw am4 platform te bouwen en die FM2+ platform als server te gebruiken. Ik zou dit platform willen bouwen hieronder de hardware:
Mobo: MSI A320M PRO-VH PLUS
Processor: AMD A8-9600 AM4 platform
Geheugen:CRUCIAL 4 GB DDR4-2400
Voeding: Van het merk corsair (weet niet hoeveel Watt ik ga nodig hebben)
Miss dat dit platform er stukken beter uitziet?

• Jns.Anoniem
Deze voeding wil ik er alvast ook bij in zetten: CORSAIR VS SERIES VS450 (2018), 450 WATT VOEDING. All weet ik niet dat 450 WATT
voldoende zal zijn.
Modbreak:
Alsjeblieft ophouden met meerdere posts achter elkaar te doen. Als je iets toe te voegen hebt aan een post voordat een ander erop gereageerd heeft, gebruik de 'wijzig'-knop.

dion_b wijzigde deze reactie 13-08-2018 08:20 (38%)

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
't zal zat zijn, maar de kwaliteit van de voeding is niet goed.

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:19
quote:
Jns.Anoniem schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 07:36:
Dat week ik ook nu wel dacht dat een computer bouwen was wel simpel was maar dat was zeker en vast te hoog uit de lucht gegrepen waarna ik heb beslist een nieuw am4 platform te bouwen en die FM2+ platform als server te gebruiken. Ik zou dit platform willen bouwen hieronder de hardware:
Je wil eigenlijk geen AMD A* serie meer, maar Ryzen. Dat performt echt een stuk beter.

• Uszka
quote:
Jns.Anoniem schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 07:36:
Dat platform is stukken beter maar om nu weer met zo'n ontzettend trage op oude architectuur gebaseerde cpu te beginnen lijkt mij niet verstandig. Een Ryzen APU is veel sneller en veel zuiniger. Wat geheugen betreft ga je het best voor minimaal 8GB, één module. Je levert nu iets performance in tov van 2 die in dualchannel kunnen werken maar je hoeft niet al het ram te vervangen als je gaat upgraden naar 16GB.
De voeding kan ook stukken beter.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 93,30€ 93,30
1MSI A320M Grenade€ 49,50€ 49,50
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 75,36€ 75,36
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 44,95€ 44,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 56,76€ 56,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 319,87

• Jns.Anoniem
Voor de eerste paar maandjes zou ik die A8 er in willen zetten,staan redelijk goedkoop in de rekken en nadien er een ryzen cpu inzetten. Kost me natuurlijk ook de helft meer de ryzen cpu.

• Uszka
Die ¤40 vind ik een slechte besparing en de A8 raak je waarschijnlijk nooit kwijt want wie ziet er op een cpu gebaseerd op oude meuk te wachten.

• Jns.Anoniem
Uska dat ga ik dan miss wel overwegen. Wat betreft de performence met die samenstelling? Loopt inventor vlot hiermee? En voor wat kleinere zwaardere doel einden

• Jns.Anoniem
Uiteraard ga ik dan voor die ryzen cpu
Modbreak:

br00ky wijzigde deze reactie 13-08-2018 13:28 (59%)

• Uszka
quote:
Jns.Anoniem schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:23:
Uska dat ga ik dan miss wel overwegen. Wat betreft de performence met die samenstelling? Loopt inventor vlot hiermee? En voor wat kleinere zwaardere doel einden
Het voldoet iig aan de minimale systeemeisen, de cpu aan de aanbevolen eisen want presteert gelijk aan diverse Xeon E3's.

• Jns.Anoniem
Dat zit dan prima voor mij... Dan ga ik maar eens die hardware onderdelen van het lijstje bestellen🙂 bedankt voor de goede tips!

• Intelligo
Begin nu eens met een SSD in dat systeem zetten.

Ik weet 99% zeker dat je daarna hartstikke tevreden bent en er niets anders meer nodig is.

• Jns.Anoniem
Die SSD ga ik vandaag halen in een lokale winkel... En daarna even uitesten met die FM2+ platform. Ik laat jullie iets weten wat het eind resultaat is..

Jns.Anoniem wijzigde deze reactie 13-08-2018 08:42 (22%)

• Uszka
quote:
Intelligo schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:34:

Ik weet 99% zeker dat je daarna hartstikke tevreden bent en er niets anders meer nodig is.
Niet voor workstationachtige taken zoals Inventor. Daar is de cpu veel te traag voor en is het interne geheugen veel te weinig.

• spijk860
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 11:24
quote:
Uszka schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:21:
[...]

Dat platform is stukken beter maar om nu weer met zo'n ontzettend trage op oude architectuur gebaseerde cpu te beginnen lijkt mij niet verstandig. Een Ryzen APU is veel sneller en veel zuiniger. Wat geheugen betreft ga je het best voor minimaal 8GB, één module. Je levert nu iets performance in tov van 2 die in dualchannel kunnen werken maar je hoeft niet al het ram te vervangen als je gaat upgraden naar 16GB.
De voeding kan ook stukken beter.
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI A320M Grenade€ 49,50€ 49,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 319,87
Probeer om een 2400g te pakken, die heeft op grafisch gebied iets meer power. Ook zeg ik dat je goed moet opletten met welk ram je in een ryzen systeem werkt.
En nog een laatste puntje, ga voor een b350 moederbord, iets duurder maar wel overclock mogelijkheden voor later.

• Uszka
Overklokken met de taken waar dit systeem voor bedoeld is raad ik niet aan. Beter een stabiel systeem dan een marginaal sneller systeem. Overklokmogelijkheden zijn overigens erg beperkt met Ryzen APU's.

• Jns.Anoniem
Stabiel systeem trekt mij meer aan... Overklokken doe ik eigenlijk niet met computers heb dit al eens gedaan waarna ik teveel Volt heb doorgelaten (zonder kennis) waardoor dat alles voor het stort was.... ik heb nog een vraagje: Dat FM2+ platform dat ik heb gebouwd zou ik heel wat kunnen overklokken, dit heb ik proberen te doen maar dan start Windows niet op met een foutmelding kan Windows niet starten vervolgens ook overigens zeer groot beeld in de bios als ik de x-boost functie aanzet... Staat hier iets verkeerd ingestelt in het bios?

Jns.Anoniem wijzigde deze reactie 13-08-2018 09:01 (45%)

• Uszka
Door de matige stroomvoorziening kan je beter niet overklokken op het FM2+ bordje. Dat levert gegarandeerd een onstabiel systeem op en je zegt net zelf dat je dat niet wil. Voor overklokken op FM2+ heb je trouwens een K cpu nodig en die heb je niet dus overklokken is heel erg beperkt.

• Jns.Anoniem
Okay, ik ga dan nu maar de achter die SSD en kijken wat het resultaat is. :-)

• Jns.Anoniem
Ik heb de SSD schijf gaan halen wat tot mijn verbazing is dat deze pc echt wel een boost heeft gekregen. 1 klik op de browser duurt 2 sec en dan kan ik al beginnen met internetten..... Bibliotheek open ook 1 klik en is direct open. Had dit niet verwacht... :-) inventor opent ook erg vlot

Modbreak:

br00ky wijzigde deze reactie 13-08-2018 13:28 (41%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Intelligo
Een pc zonder SSD kan tegenwoordig echt niet meer.

Ziehier de reden daarvoor. Je had er met een 5200rpm laptopschijfje dan ook wel echt de bottom-end van de conventionele hardeschijven inzitten.

P.s. gebruikt de "WIJZIG" knop als je eigen post de laatste is en je wilt iets toevoegen. De mod heeft je hier al op gewezen en het niet doen is erg irritant en kan je wel eens op een tijdelijke ban komen te staan gok ik

• Uszka
Opstarten van programma's gaat sneller. Voor het werken met Inventor schiet je er geen bal mee op. Dat loopt nog net zo traag als voorheen met zowel een cpu, gpu als ram bottlekneck. Om dat probleem te fixen op een FM2+ is doodzonde van je geld.

• Jns.Anoniem
Okay dat was ik vergeten van dat toevoegen en zal voortaan niet meer gebeuren. Verschiet er wel van aangezien deze pc niet al te goede specs heeft en dan toch nog zeer snel werkt tot mijn verbazing.
Een verkoper wou een nieuw mobo,geheugen,proc aansmeren met een korting. Het was op een Intel socket 1151 gebaseerd platform met Intel pentium processor en een MSI moederbord en nog eens 8gb ddr4 2400 MHz geheugen met Samsung SSD en een voeding voor de prijs van rond de 270 euro.ik kon er nog altijd op ingaan. Dit was de hardware:
MSI B250M PRO-VH, SOCKET 1151 MOEDERBORD

INTEL® PENTIUM G4560, 3,5 GHZ SOCKET
1151 PROCESSOR

G.SKILL 8 GB DDR4-2400 WERKGEHEUGE

BE QUIET! SYSTEM POWER 9, 400W, 400
WATT VOEDINg

SAMSUNG 860 EVO, 250 GB

P.S usza: inventor gaat nog snel vind ik valt goed op te werken zonder haperingen..

Jns.Anoniem wijzigde deze reactie 13-08-2018 11:06 (5%)

• Uszka
270 is geen verkeerde prijs
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 51,-€ 51,-
1MSI B250M PRO-VH€ 58,95€ 58,95
1G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT€ 76,95€ 76,95
1be quiet! System Power 9 400W€ 40,50€ 40,50
1Samsung 860 EVO 250GB€ 65,-€ 65,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 292,40

maar dan zit je nog op een oud platform met maximaal quadcore cpu's met HT. Het nieuwste Intel platform gaat straks tot 8 core met HT. AMD doet nu al 8C/16T op AM4. Daarom vind ik het aanbod wat je hebt gekregen niet bijster interessant.

• Jns.Anoniem
Dan zou ik voor dat am4 platform willen gaan zoals jij dat lijstje gemaakt hebt. Maar hoeveel jaar zou ik dan met zo'n pc kunnen doen?

• Uszka
Ligt eraan wat je eisen zijn over, zeg, 5 jaar. De cpu is op een AM4 bord prima te upgraden naar een 8 core met een videokaart (want een 6 en 8 core AM4 cpu hebben geen igpu) en er kan tot 32GB geheugen in een A320 bord met 2 sloten.

• Jns.Anoniem
Voor zo'n 8 core heb ik wel interesse wil die pc direct van de eerste keer helemaal high end maken. Dan zou ik deze grafischekaart erbij willen nemen: ASUS GeForce GT 710 2GB grafische kaart. Welk cpu type zou jij mij van die 8 core aanraden?

• Intelligo
quote:
Jns.Anoniem schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:32:
Voor zo'n 8 core heb ik wel interesse wil die pc direct van de eerste keer helemaal high end maken. Dan zou ik deze grafischekaart erbij willen nemen: ASUS GeForce GT 710 2GB grafische kaart. Welk cpu type zou jij mij van die 8 core aanraden?
Die videokaart heb je echt he-le-maal niks aan.

P.s. als je nu blij bent met hoe het werkt, zou ik het de komende tijd lekker zo laten.

En zodra je er dan aan toe bent, kijk eens naar de best-buy guides hier op tweakers. Daar staan goede, voorgeconfigureerde PC's in vrijwel maandelijk geupdate

• Uszka
quote:
Jns.Anoniem schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:32:
Wat is je budget voor een nieuw systeem want met een 8 core systeem ga je naar een veel hoger bedrag als je het meteen goed wil doen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 257,94€ 257,94
1MSI B450M Mortar€ 99,50€ 99,50
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G€ 181,04€ 181,04
1Fractal Design Define Mini C€ 72,85€ 72,85
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 143,90€ 143,90
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Samsung 860 EVO 250GB€ 65,-€ 65,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 882,23

• Jns.Anoniem
budjet ligt rond de 400 euro. PS Intelligo, die fm2+ platform werkt perfect maar zit me verveeld aangezien dit een platform uit 2012 is.... Kan ik die collectie samenvatten en bestellen via alternate?

Jns.Anoniem wijzigde deze reactie 13-08-2018 11:54 (83%)

• Uszka
Dat is te laag voor een systeem met 8 core. Houdt het dan bij de 2200G eventueel met een B450 bord en betere voeding zodat je later maximaal kunt upgraden als het budget er wel is.
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B450M Mortar€ 99,50€ 99,50
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 386,92

• Jns.Anoniem
Ik neem altijd voedingen rond de 6 a 700 watt.... met rekening houdend uitbreiding of is dat wat overbodig?

• Uszka
600 - 700w gebruik je in een high-end systeem met 2 videokaarten. Een 400 - 450w voeding van hoge kwaliteit is voldoende voor elk systeem met 1 videokaart. Aangezien dit systeem maximaal rond 100w verbruikt en 160w als je er bijvoorbeeld een GTX 1050 Ti bij prikt zit je met 450w altijd goed. Met een Ryzen 7 2700X zal het verbruik stijgen naar ongeveer 200w maar daar houdt het echt wel mee op.
Nadeel is dat Alternate geen Bitfenix verkoopt. Alternatief is de eerder genoemde pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W die kwalitatief iets minder is en daarmee een wat kortere levensduur, 7 jaar ipv >10 jaar, heeft. Desalniettemin zijn de prestaties van de be quiet! uistekend.
Het moederbord is ook niet leverbaar bij Alternate. Alternatief is pricewatch: MSI B450M Pro-VDH
Geheugen ook niet. Bij Alternate kom je dan op pricewatch: Kingston 8GB 3000MHz DDR4 of pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15
Lijstje voor Alternate
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B450M Pro-VDH€ 77,07€ 77,07
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 98,95€ 98,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 314,27

De ssd heb ik er uit gehaald want die heb je vanmorgen al gekocht.

• Jns.Anoniem
Dus vorig lijstje is dan het beste?

• Uszka
Het laatste lijstje wat ik gepost hebt. Alles in die lijst is leverbaar bij Alternate.

Heb je een behuizing?

• Jns.Anoniem
Die heb ik idd. Dat is de spire 1502b hierbij had ik die gratis 600W voeding bijgekregen... Megekko.nl heeft blijkbaar dit goedkoper in hun assortiment staan..

Jns.Anoniem wijzigde deze reactie 13-08-2018 12:20 (27%)

• Uszka
Megekko en Azerty zijn doorgaans goedkoper dan Alternate en kunnen wel de Bitfenix voeding leveren. Je zou eens kunnen kijken op welke prijs je bij deze shops uit komt met de laatste twee lijstjes.

De behuizing is kwalitatief net zo slecht als de voeding met het verschil dat er door de behuizing geen onderdelen kapot gaan.

Uszka wijzigde deze reactie 13-08-2018 12:24 (24%)

• Jns.Anoniem
Bij megekko kom ik uit op 321 euro

• Uszka
Mooie prijs toch. Je zou er nog een knap kastje https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc bij kunnen doen.

• Jns.Anoniem
idd dat is zeker een mooie prijs. Dat kastje ga ik er zeker bijzetten.... Dan ga ik deze maar eens bestellen :)

Hoe kan ik deze topic als opgelost markeren?

Jns.Anoniem wijzigde deze reactie 13-08-2018 12:47 (17%)

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:53
Tjonge jonge. Waarom ga je eigenlijk naar een nieuw systeem kijken als je er net een nieuw hebt gekocht en deze met SSD eigenlijk naar eigen zegge vlot werkt?

Ik kan niet volgen..

Airbnb.com: 35¤ korting vanaf 65¤ voor nieuwe accounts Booking.com: 15¤ korting bij Booking.com boeking vanaf 30¤

• Uszka
Omdat het oude nieuwe systeem een enorme miskoop is.

• Lambo LP670 SV
quote:
Uszka schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:55:
Omdat het oude nieuwe systeem een enorme miskoop is.
Voor wat simpel officewerk is het echt geen straf om ermee te werken hoor en zal het vrij snel aanvoelen, zoals de TS zelf ook aangeeft.

2 seconden wachten op Word bij opstarten zal nu misschien 1 seconde wachten worden. :X

Airbnb.com: 35¤ korting vanaf 65¤ voor nieuwe accounts Booking.com: 15¤ korting bij Booking.com boeking vanaf 30¤

• Uszka
quote:
Lambo LP670 SV schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:09:
[...]

Voor wat simpel officewerk is het echt geen straf om ermee te werken hoor en zal het vrij snel aanvoelen, zoals de TS zelf ook aangeeft.

2 seconden wachten op Word bij opstarten zal nu misschien 1 seconde wachten worden. :X
Voor Inventor 2017 komt het systeem echt tekort.

• Jns.Anoniem
Lambo, omdat dit systeem verouderd is en geen voordelen meer kan bieden voor toekomstige upgrades.... ik zou dan 4 gb ddr3 geheugen moeten aanschaffen terwijl ik met het nieuwe systeem alleen maar voordelen zie en lijkt me goedkoper uit te komen en betere ram voor eigenlijk bijna zelfde prijs/verhouding. snelheid heeft mijn huidige pc wel in zijn macht maar die nog upgraden lijkt mij niet zo verstandig beter dan investeren in een nieuw systeem denk ik dan toch....

Jns.Anoniem wijzigde deze reactie 13-08-2018 13:22 (71%)

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:
@Jns.Anoniem, je blijft veelvuldig dubbelposten. Bij deze het dringende verzoek je post te wijzigen als er nog niemand heeft gereageerd en je nog wat wilt toevoegen. Lukt dat niet, dan gaat op termijn helaas je topic op slot.

• Lambo LP670 SV
quote:
Jns.Anoniem schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:16:
Lambo, omdat dit systeem verouderd is en geen voordelen meer kan bieden voor toekomstige upgrades.... ik zou dan 4 gb ddr3 geheugen moeten aanschaffen terwijl ik met het nieuwe systeem alleen maar voordelen zie en lijkt me goedkoper uit te komen en betere ram voor eigenlijk bijna zelfde prijs/verhouding. snelheid heeft mijn huidige pc wel in zijn macht maar die nog upgraden lijkt mij niet zo verstandig beter dan investeren in een nieuw systeem denk ik dan toch....
Beter ram? DDR3 of DDR4 en iets hogere of lagere snelheden ga je echt niet gaan merken hoor. Ik weet niet wie je dat heeft verteld.

Enige waar ik kan inkomen is om 2de hands ergens 4GB DDR3 op de kop te tikken zodat je beter Inventor 2017 kan draaien. Aan upgraden hoef je helemaal niet te denken en op zich mist een FM2+ bord ook niets hoor wat je nodig hebt en AM4 of iets anders wel zou kunnen bieden.

• Jns.Anoniem
Ik zou dan wel in dit systeempje een andere voeding moeten inzetten zoals: be quiet! Pure Power 10 400W zoals hierboven vermeld en dat kastje dan die beide kan ik altijd meenemen naar dat nieuws systeem weet niet of het verstandig is?
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True