Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Mijn vraag

Ik heb een NAD T748 en een pro-ject debut carbon platenspeler. Deze platenspeler heft een ingebouwde voorversterker, waardoor ik geen Phono ingang nodig heb. Dat heeft even gewerkt, maar nu komt er geen geluid meer uit de platenspeler (ja ik weet dat het uit de boxen moet komen....)

Kan iemand me helpen met de instellingen van de versterker waardoor dit weer gaat werken?
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al een vervangende NAD versterker geprobeerd, daar trad hetzelfde problem op. Toen ik terug ging naar de audio zaak met de platenspeler, (Hobo) werkte de platenspeler direct op een versterker (daar was hij zelfs op een tuner ingang aangesloten)

Ik heb een andere kabel geprobeerd aan de versterker , geen resultaat. Echter, als ik de platenspeler met een optische kabel aansluit werkt het ook. Alleen het analoge signaal krijg ik niet uit de versterker, en ik weet echt niet meer wat ik nog kan aanpassen aan de instellingen: ik heb de juiste ingang op de versterker geselecteerd en deze op analoog gezet.

Kortom: help?

PSN gamertag: H3nk13024

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:10
Naar Hobo met de versterker, want daar zit het probleem dus in. Je kan ook proberen een andere bron aan te sluiten, bijvoorbeeld je mobiel (als je het juiste verloopstekkertje hebt) om te horen wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
pman63 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:10:
Naar Hobo met de versterker, want daar zit het probleem dus in. Je kan ook proberen een andere bron aan te sluiten, bijvoorbeeld je mobiel (als je het juiste verloopstekkertje hebt) om te horen wat er dan gebeurt.
Ik ben inderdaad bang dat het daar op uit gaat draaien (naar Hobo). Dat wil zeggen dat ik met platenspeler en versterker die kant op moet, en dat probeer ik hier te voorkomen, in de hoop een kenner te treffen die me de goede instellingen kan geven....Ik zal iig ieens proberen een andere analoge aansluiting aan de gang te krijgen, heb nog wel een CD speller met wit/rode tulp aansluiting. Dank voor het meedenken!

• VinnieV
VinnieV schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:53:
[...]

Ik ben inderdaad bang dat het daar op uit gaat draaien (naar Hobo). Dat wil zeggen dat ik met platenspeler en versterker die kant op moet, en dat probeer ik hier te voorkomen, in de hoop een kenner te treffen die me de goede instellingen kan geven....Ik zal iig ieens proberen een andere analoge aansluiting aan de gang te krijgen, heb nog wel een CD speller met wit/rode tulp aansluiting. Dank voor het meedenken!
Voor geinteresseerden: het moederbordje in de platenspeler is vervangen, die had kuren. De ene keer deed ie het wel en de andere keer niet. Gelukkig voor mij deed ie het de tweede keer bij Hobo ook niet, en na een weekje bij de importeur hield ie er ook mee op. Alles gerepareerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
  • Laatst online: 14:41
Fijn dat hij gemaakt is. En nu genieten maar!

Mijn platencollectie