LAN Party: Sommige spellen werken niet.

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb een lan party georganiseerd hier bij mij thuis, maar niet alle spellen doen het. We hebben nu 3 spellen geprobeerd (Half-Life, Operation Flashpoint en Serious Sam). Maar alleen Half-Life doet het. We hebben een HEEL sterk vermoeden dat het aan het netwerk instellingen liggen. In windows zien we elkaar allemaal. We hebben dus geen idee waar het aan ligt. Ik wil graag snel een oplossing, want we worden half-life en de mod's een beetje zat.

Verwijderd

Wel allemaal een ip gegeven?

Verwijderd

Mischien een vuurmuur aktief, zoja de nodige poorten vrijgeven...

Verwijderd

ipx geinstalleerd?

• Abidan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16
Ik had thuis opeens ook dat sommmige spellen het niet deden zoals Red Alert 2. Toen kwam ik erachter dat ipx niet meer geinstalleerd stond. Alleen tcp. Dus ipx is soms nog wel nodig.

Verwijderd

Misschien klinkt het stom, maar heb je wel overal de juiste protocols geinstalleerd? De meeste spellen speelden dacht ik via de TCP/IP-protocol. En dan kijken of je netwerk nog wel draait. (DUS misschien de rest van je protocollen eruit gooien.)
Verder iedereens IP weten (die van de server is het belangrijkst natuurlijk). Dan zou het toch moeten werken...

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
nog realtek kaarten ????

vervang deze es door intel en 3com, dan werkt alles ineens wel... Dit heb ik ook gehad

if broken it is, fix it you should

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Brakke netwerk kaart?? Misschien iemand met realtek rommel in de PC. Dat was bij mij een keer de oorzaak van het zeer slecht werken van veel games. In windows werkte toen ook alles normaal.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
probeer eens zoals eerder vermeld IPX/SPX en dan met Netbios ondersteuning, heeft toendertijd ook veel problemen opgelost bij ons, maar waarom en hoe? moet je me ff niet vragen.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:00

Tags NL

Harmful or Harmless?

We moesten voor Half-Life op onze lan-party ook IPX aanzetten, niemand had het aan staan en het werkte dus niet toen... Aangezet en gaan!

Conclusie: IPX altijd maar wel installeren ook al gebruik je het niet thuis (Maar wel op je lan-party!)

https://powershellisfun.com

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
We hebben allemaal TCP/IP en IPX.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alles is al gezegd, 't is wachten op een reactie van de topicposter. Een ontbrekend IPX/SPX lijkt mij iig. de meest voor de hand liggende oorzaak.

=[edit]=
Op woensdag 18 juli 2001 18:14 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
We hebben allemaal TCP/IP en IPX.
Die kwam dus tegelijk met mijn post :P

In dat geval eens kijken of er niet ergens firewalls draaien. Of dat er bijv. gebruik gemaakt wordt van software-matige routers e.d.

Dan is het namelijk zaak wat poortjes open te zetten.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 18:14 schreef Negotiator het volgende:
Alles is al gezegd, 't is wachten op een reactie van de topicposter. Een ontbrekend IPX/SPX lijkt mij iig. de meest voor de hand liggende oorzaak.

=[edit]=
[..]

Die kwam dus tegelijk met mijn post :P

In dat geval eens kijken of er niet ergens firewalls draaien. Of dat er bijv. gebruik gemaakt wordt van software-matige routers e.d.

Dan is het namelijk zaak wat poortjes open te zetten.
oi, ik zit ook op de lan en we gebruiken winroute, straks na het f00d ff uitdoen en kijken of het werkt!

Verwijderd

Zoals al gemeld werken nog heel wat spellen met IPX.
Waar je ook moet letten bij de installatie van ipx is het volgende. IPX draait op een frametype. In Windows staat dat standaard op auto. Bij ons is het voorgekomen dat de ene pc op 802.2 en de andere op 802.3. Verander de instellingen van het ipx protocol zodat iedereen hetzelfde vast frame type gebruikt.

Geef ook iedereen een VAST ip adres, anders gaan sommige spellen (op de achtergrond) proberen in te bellen bij de provider en blijft het spel daarop hangen.

Succes!
Pagina: 1