Amazon.de automatische incasso

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:04
Mijn vraag
...
Hallo

Op amazon.de kon ik altijd bestellen met automatische incasso maar vanaf. Mei niet meer.
ING weet het ook niet, daar lijkt alles in orde en Amazon zelf lijkt het ook allemaal niet te weten.
Ook andere rekening nummers werken niet.
Iemand een idee zie afbeelding voor de fout melding
https://photos.app.goo.gl/ak42G4QyxGQc2f757

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wellicht omdat je het niet koopt via Amazon zelf maar via een verkoper die verkoopt via Amazon.
Zie onderaan je afbeelding: Verkoop door: Großbritannien-direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:10
Dat denk ik ook inderdaad, probeer het eens met een product die Amazon.de zelf verkoopt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je ook al geprobeerd je rekeningnummer opnieuw toe te voegen aan je account?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:52
iDEAL of creditcard (mits je die hebt) al geprobeerd?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 12:04
Ook gewoon verkoop via Amazon werkt niet. En Ideal werkt wel en rekening nummer opnieuw toevoegen help ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
heb hier hetzelfde probleem, plots gaat het niet meer....

op amazon.fr wordt de order zelfs onmiddellijk geannuleerd met volgende melding :

afzender : adresse-verification@amazon.fr
onderwerp : Votre dernière commande sur Amazon.fr

Cher client,

Le paiement de cette commande par prélèvement automatique ou achat par facture n'est pas possible.

Si vous êtes toujours intéressé par ces articles, passez une nouvelle commande et utilisez une carte de crédit comme méthode de paiement. Si vous passez à nouveau la commande par prélèvement automatique ou en tant qu'achat avec facture, cette commande sera également annulée.

Si vous n'avez pas accès à une carte de crédit, vous pouvez acheter une carte-cadeau Amazon dans un magasin de détail, puis l'utiliser comme paiement pour votre commande sur Amazon.fr.

Vous trouverez de plus amples informations sur les types de paiements acceptés par nos soins dans la section « Paiements, factures et TVA » sur les pages d'aide de Amazon.fr, à l'adresse http://www.amazon.fr/aide.

Si vous avez des questions, envoyez-nous un e-mail en cliquant sur le lien suivant :

https://www.amazon.fr/contactez-nous

Cordialement,

Amazon.fr
https://www.amazon.fr
================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Heb dit ook al meerdere keren geprobeerd, telkens werd het geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07 13:27
Opmerkelijk, ik gebruik eigenlijk altijd deze betaalwijze zonder problemen. Is het mogelijk dat er een keer is geprobeerd geld af te schrijven terwijl er onvoldoende saldo was om wat voor reden dan ook?

Misschien dat je daardoor op een "blacklist" komt met deze betaalmethode. Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansketwee
  • Laatst online: 08-04-2024
Bij mij werkt het ook niet meer (via ING België).

In juli nog een bestelling gedaan zonder problemen en in oktober ging het niet meer. De bestelling was wel al verzonden dus kreeg ik een mail met het verzoek om alsnog te betalen en daarbij werd een administratieve kost van 3 euro gerekend. Deze moest ik na een telefonisch gesprek met de klantendienst gelukkig niet betalen. De klantendienst kon ook niet achterhalen waar het fout liep. Er stond genoeg op de rekening dus dat kon het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Automatische incasso is uiterst fraude gevoelig en om die reden bieden vrijwel geen webshops deze betaalmethode aan.
Dat Amazon dit wel doet is dus al uniek te noemen, maar ze stellen er blijkbaar wel wat eisen aan waar hun klanten aan moeten voldoen.
Zal wel te maken hebben met hoe vaak je besteld, welke producten, voor hoeveel en dat een automatische incasso mislukt is natuurlijk gelijk een no-go.
Dat het eerst wel lukte en daarna niet meer kan te maken hebben met dat ze hun beleid hebben aangescherpt of ... ja geen idee eigenlijks, het kan vanalles zijn en ze zullen je dit waarschijnlijk ook niet vertellen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Het is mij gister gelukt via SEPA, je kan dus wel je saldo aanvullen via automatische incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
hier nog altijd problemen...

op amazon.de krijg ik "Betalingsrevisie benodigd" na 5 dagen wordt de bestelling uiteindelijk verwijderd
op amazon.fr worden mijn orders instant verwijderd

al verschillende keren contact gehad met amazon, ze weten het ook niet. opnieuw proberen ingeven etc

de bank is KEYTRADE bank, heb al verschillende mails gestuurd maar nog geen reactie gekregen van hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
xenne schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:37:
hier nog altijd problemen...

op amazon.de krijg ik "Betalingsrevisie benodigd" na 5 dagen wordt de bestelling uiteindelijk verwijderd
op amazon.fr worden mijn orders instant verwijderd

al verschillende keren contact gehad met amazon, ze weten het ook niet. opnieuw proberen ingeven etc

de bank is KEYTRADE bank, heb al verschillende mails gestuurd maar nog geen reactie gekregen van hen
Het heeft echt niets met je bank te maken maar met Amazon.
Amazon gebruikt een algoritme om vast te stellen of je wel/niet gebruik mag maken van automatische incasso's.
Zoek maar eens "amazon lastschrift abgelehnt" in Google, er zijn echt heel veel mensen met dit probleem en daarbij zitten zelfs mensen die al voor meer dan 25K hebben gekocht, 20 jaar actief account etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
oké, bedankt voor de info....

er zal niet veel aan te doen zijn als ik dat zo lees...waarom ze mijn incasso geblokkeerd hebben is me een raadsel net zoals bij de andere slachtofers.....

wat er wel nog lijkt te gaan is saldo aanvullen via SEPA via amazon.de, op amazon.fr is dat blijkbaar niet mogelijk

Prime-lidmaatschap is ondertussen opgeschort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
@xenne Voor sommigen werkt het weer na een week, anderen lukt het dan weer op een nieuw account of je kunt proberen je Amazon saldo op te waarderen en daarvoor automatische incasso gebruiken.

Maar heb je niet een Nederlandse rekening zodat je iDeal kunt gebruiken? of een creditcard? met die betaalmethoden heb je dit gedoe niet.
Eventueel een Amazon giftcard uit de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb ook een (.de) account waarvan ineens de incasso niet meer werkte, zo ongeveer begonnen rond het SEPA verhaal dus ik dacht dat het misschien daar aan lag. Amazon zegt dat het bij ING ligt, ING zegt dat er niet eens een aanvraag vanaf Amazon binnenkomt en dat ING er dus niks aan kan doen. Kastje, muur.

Ander account dat ik ook al langere tijd had geeft dan weer geen enkel probleem. Ik heb het maar opgegeven en gebruik dat 2e account, voor zolang het goed gaat. En anders kun je altijd nog via Ideal betalen natuurlijk (maar dan moet het direct ipv pas bij levering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
Ideal bestaat hier niet (vlaanderen), maar we hebben hier wel bancontact.. werkt wel niet handig op smartphone omdat je QR code moet inscannen.....

amazon saldo kopen met automatische incasso gaat wel nog op DE, bewijs eigenlijk dat er niks mis is bij de bank.... op FR kan je blijkbaar geen amazon saldo koppen via automatische incasso

een andere account zou het ook wel oplossen wellicht

maar heb eigenlijk meer moeite met principe dat ze zonder redenen de automatische incasso blokkeren en dat je er machteloos tegen staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11
xenne schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:08:
Ideal bestaat hier niet (vlaanderen), maar we hebben hier wel bancontact.. werkt wel niet handig op smartphone omdat je QR code moet inscannen.....
Dat kan toch gewoon via je mobile banking app? Ik heb er in ieder geval geen moeite mee :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marc_
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-12-2021
Heb dit nu ook. In mijn geval lijkt het probleem te liggen in het feit dat bij mijn bankrekening weliswaar een SEPA-machtiging (voorheen machtiging automatische incassso) is geregistreerd, maar dat ik al lang niet meer besteld heb. Een SEPA-machtiging vervalt als die langer dan 36 maanden niet wordt gebruikt. (https://www.allsolutions....20automatisch%20inactief.)

Wij incasseren op het werk ook en een enkele keer ben ik hier ook wel tegenaan gelopen. De bank weet daar meestal niets van, want die incasso valt al uit bij de opdrachtgever. In dit geval Amazon. Die dan waarschijnlijk besluit de incasso niet eens aan te bieden, maar jou vraagt een andere betaalmethode op te geven.

Nu moet ik nog uitzoeken hoe ik die oude machtiging kan laten verwijderen, of in ieder geval een nieuwe kan aanmaken...
Pagina: 1