Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Barry73
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 14-08 07:31
Hoi allemaal ik heb een vraagje mijn tijdelijke contract loopt af op 20-08-2018.
Nu heeft me werkgever me een nieuw tijdelijk contract toegestuurd,maar wil hier geen gebruik van maken.
Ik wil namelijk naar een andere werkgever
Ik vroeg aan me huidige directeur hoe het zat met opzeg termijn?
Hij zei inprecipe een maand,toen zei ik inpricipe maar als ik nu me nieuwe tijdelijke contract niet teken dan ben ik toch niets verplicht ? Werd hij boor en zei stuur je contract terug en bel de planning hoe het na de bouwvak zit,Mijn vraag mag ik nu weg of moet ik een maand blijven?
Mvg Barry

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

Į\_(ツ)_/Į

Tja lees je huidige contract en wat heb je zelf gevonden met google/juridisch loket etc?

39

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vervelende situatie.

In principe: een tijdelijk contract loopt af op de afgesproken datum. Dus als jouw huidige contract een regel bevat ".... loopt af op 20 augustus 2018", dan is het daarmee af en ben je dus gewoon vrij om te gaan en staan waar je wil.

Een opzegtermijn in een tijdelijk contract is alleen van toepassing als je eerder weg zou willen dan 20 augustus 2018. En de reden om eerder op te zeggen maakt dan niet uit; als je er maar netjes voor zorgt dat je werkgever tijdig weet dat je weggaat.

Allicht zou het handig(er) zijn als je specifieke uitspraken uit je contract even kan/wil posten en/of misschien hebt overlegd met een adviseur (zoals het juridisch loket, de vakbond of eventueel je eigen rechtsbijstand).

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:49
Je contract loopt af, dus je bent niet verplicht langer dan dat te werken. Het is overigens wel netjes je werkgever tijdig te informeren, maar niet verplicht.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Dus deze week tegen je werkgever zeggen dat je geen gebruik gaat maken van het nieuwe contract en dat je netjes je oude contract uit gaat zitten. Hoe langer je er mee wacht hoe pissiger je baas zal worden, die moet iemand in jouw plaats hebben die mogelijk ook nog ingewerkt moet worden.

Daarna zorg je er voor dat je bij je volgende werkgever per 21 augustus aan het werk gaat. Dan zit je niet thuis op de bank te niksen en verdien je toch je geld.

Geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

Er is inderdaad ook zoiets als goed fatsoen v.w.b. op tijd vertellen. En zoiets als een niet-positieve referentie krijgen :P Maar goed; als het nu al minder dan een maand is dan heeft de werkgever zelf blijkbaar niet tijd aangegeven dat wordt verlengd. De werkgever moet een maand voor einde aangeven of wordt verlengd. En zo kan je er met goed fatsoen van uit gaat dat je per de 20e stopt.

Anyhow, lees inderdaad wat er in je contract staat. Maar in principe houd het contract gewoon op.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Barry73
quote:
MAX3400 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:49:
Vervelende situatie.

In principe: een tijdelijk contract loopt af op de afgesproken datum. Dus als jouw huidige contract een regel bevat ".... loopt af op 20 augustus 2018", dan is het daarmee af en ben je dus gewoon vrij om te gaan en staan waar je wil.

Een opzegtermijn in een tijdelijk contract is alleen van toepassing als je eerder weg zou willen dan 20 augustus 2018. En de reden om eerder op te zeggen maakt dan niet uit; als je er maar netjes voor zorgt dat je werkgever tijdig weet dat je weggaat.

Allicht zou het handig(er) zijn als je specifieke uitspraken uit je contract even kan/wil posten en/of misschien hebt overlegd met een adviseur (zoals het juridisch loket, de vakbond of eventueel je eigen rechtsbijstand).
Hoi ik zal morgen even me contract er bij pakken maar naar mijn weten staat er :
De arbeids overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd ingaande op 21-08-2017 en eindigd op 20-08-2018

• Blazer Coke
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:59
Je contract eindigt gewoon de 20ste.
Als je je nieuwe contract niet tekent, kun je de 21ste ergens anders beginnen.

Als je niet bijtekent is het wel zo netjes om dat direct te laten weten als je die beslissing neemt.

Als je niet bijtekent heb je in principe geen recht op WW, voor zover ik weet.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:44
Sterker nog... Contracten met een vaste einddatum hoeven helemaal geen opzegtermijn te hebben. Je moet ze gewoon tot het eind afmaken, tenzij je beide instemt met wat anders.

En als je na het aflopen van een tijdelijk contract nog blijft werken. En de werkgever is daarmee akkoord. Dan is je contract automatisch, voor eenzelfde periode als het vorige contract, verlengd. Ook zonder handtekening.

Met andere woorden. Als jij na 20-8-18 nog 1 keer komt werken, dan zit je tot 20-8-19 aan een contract vast.

Een kennis dacht vorig jaar ontslag te nemen bij een baas die zijn leven een hel maakte. Maar hij moest nog 9 maanden van zijn contract uitzitten.

TheS4ndm4n#1919

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12:09

DirtyBird

Praktiserend denker

*knip niets toevoegende / wannabe-mod reactie*

Rukapul wijzigde deze reactie 13-08-2018 09:38 (80%)

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• Barry73
quote:
RocketKoen schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 00:08:
Sterker nog... Contracten met een vaste einddatum hoeven helemaal geen opzegtermijn te hebben. Je moet ze gewoon tot het eind afmaken, tenzij je beide instemt met wat anders.

En als je na het aflopen van een tijdelijk contract nog blijft werken. En de werkgever is daarmee akkoord. Dan is je contract automatisch, voor eenzelfde periode als het vorige contract, verlengd. Ook zonder handtekening.

Met andere woorden. Als jij na 20-8-18 nog 1 keer komt werken, dan zit je tot 20-8-19 aan een contract vast.

Een kennis dacht vorig jaar ontslag te nemen bij een baas die zijn leven een hel maakte. Maar hij moest nog 9 maanden van zijn contract uitzitten.
Dat zeg ik de werkgever heeft me een nieuw contract per post gestuurd,maar hier wil ik geen gebruik van maken.

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:44
quote:
Barry73 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:17:
[...]

Dat zeg ik de werkgever heeft me een nieuw contract per post gestuurd,maar hier wil ik geen gebruik van maken.
Sja, als je baas nu komt met een contractverlenging is hij ook lekker op tijd, zullen we maar zeggen. Er is misschien wat voor te zeggen dat een werknemer tijdig aangeeft dat ie weg wil, maar je kan net zo goed wat van een werkgever zeggen die een week van tevoren met een contractverlenging aan komt zetten.

Als ik jou was, zou ik lekker dat weekje uitzitten en daarna iets anders gaan doen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• RocketKoen
quote:
[...]

Ik zeg vooral dat je op moet passen. Als jij na afloop van je oude contract komt werken, dan is dat nieuwe contract geldig. Ook zonder jouw handtekening.

En laat vooral ook even schriftelijk weten dat je geen gebruik wilt maken van dat nieuwe contract. (tegenwoordig is een mailtje of zelfs whatsapp bericht ook geldig).

TheS4ndm4n#1919

• Crashhill
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:52
quote:
RocketKoen schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 00:08:
Onstlag indienen en 1 misschien 2 maanden opzegtermijn... (waarschijnlijk 1)
9 maanden een hel uit zitten :+ Sorry hoor, maar als dat is wat hij zo heeft gezegd, is het echt een pannekoek. Eigen leven eerst, dan pas de baas. d:)b

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17:10
quote:
F_J_K schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:54:
Er is inderdaad ook zoiets als goed fatsoen v.w.b. op tijd vertellen.
Geheel mee eens. Maar een werkgever welke een tijdelijk jaarcontract wil voorzetten in nog een tijdelijk jaarcontract verdient dat toch echt minder. Na een jaar heeft een werkgever echt wel een idee of een werknemer goed functioneert of niet en verdient de werknemer ook wel zekerheid middels een vast contract.

Daarmee eindigt ook het hele stuk 'fatsoen' en is het gewoon een kwestie van naar de letter van de wet kijken.

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

quote:
[...]

Als je daar wil blijven werken dan kun je ook stellen dat je enkel tekent als $voorwaarde. Bijvoorbeeld 10% meer loon, extra verlofdagen of in een andere functie. De baas heeft immers aangegeven jou niet zomaar kwijt te willen...

7400 Wp op het dak

• Xiphalon
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:05
quote:
Widow schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:31:
[...]

Sja, als je baas nu komt met een contractverlenging is hij ook lekker op tijd, zullen we maar zeggen. Er is misschien wat voor te zeggen dat een werknemer tijdig aangeeft dat ie weg wil, maar je kan net zo goed wat van een werkgever zeggen die een week van tevoren met een contractverlenging aan komt zetten.

Als ik jou was, zou ik lekker dat weekje uitzitten en daarna iets anders gaan doen.
Dat moet ook, dat heet de aanzegtermijn. Dat is meestal een maand, en als de werkgever te laat is kost 'm dat geld (meestal je loon over de periode dat de werkgever te laat is).

• RocketKoen
quote:
Crashhill schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

9 maanden een hel uit zitten :+ Sorry hoor, maar als dat is wat hij zo heeft gezegd, is het echt een pannekoek. Eigen leven eerst, dan pas de baas. d:)b
Ja. Dat had al iemand geprobeerd daar. Die mocht zich bij de kantonrechter melden. En heeft verloren. Dat bedrijf draaide een beetje op net afgestudeerden die met mooie praatjes zijn binnengehaald en daarna flink werden uitgeknepen. Maar weinig mensen die daar bleven nadat hun contract erop zat.

Als in het een contract met bepaalde tijd geen opzegtermijn zit, dan kun je het niet eenzijdig opzeggen. Was voor hem een harde les in goed lezen waar je voor tekent.

TheS4ndm4n#1919

• Sdreeg
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:59
quote:
Xiphalon schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

Dat moet ook, dat heet de aanzegtermijn. Dat is meestal een maand, en als de werkgever te laat is kost 'm dat geld (meestal je loon over de periode dat de werkgever te laat is).
Correct, aanzeggen door de werkgever bij een contract voor bepaalde tijd (gelijk aan of langer dan 6 maanden) moet schriftelijk en minimaal een maand voor afloop van de arbeidsovereenkomst, ongeacht of het contract verlengd wordt of niet. De boete voor werkgever indien hij te laat is, is de tijd dat hij te laat is in loon, met een maximum van 1 maandloon. De werknemer moet hier (schriftelijk) binnen 2 maanden aanspraak op maken, anders vervalt deze vordering. Het loont dus de moeite om na je uitdiensttreding nog even een briefje te sturen waarin je aanspraak maakt op deze vergoeding.

Voor wat het overige betreft; even reageren dat je niet het nieuwe contract gaat tekenen en dus uit dienst gaat op 20-8-2018. Zeker niet na afloop van je huidige contract nog werkzaamheden verrichten, want dan ontstaat er stilzwijgend een verlenging van je arbeidsovereenkomst.

Sdreeg wijzigde deze reactie 13-08-2018 09:45 (12%)

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:49
quote:
Crashhill schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Een contract voor bepaalde tijd, zonder opzegtermijn, kan, in juridische zin, niet tussentijds opgezegd worden, ook niet door de werknemer.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• Crashhill
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:52
quote:
StevenK schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:15:
[...]

Een contract voor bepaalde tijd, zonder opzegtermijn, kan, in juridische zin, niet tussentijds opgezegd worden, ook niet door de werknemer.
Dan nog, 9 maanden met echte tegenzin naar je werk. Met een baas die je leven kapot probeerd te maken.
Ik snap het niet en zal het nooit snappen. Dan maar gewoon niet op komen dagen.

• T.C
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13:21
quote:
StevenK schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:15:
[...]

Maar kostentechnisch kan het wel slimmer zijn om er samen uit te komen.

Weet je hoeveel schade je kan berokkenen enkel door exact te doen wat in de job description staat?
Veel mensen vervullen ook extra taken die niet in de job description staan, maar die het werk efficiŽnter en goedkoper maken.

Niets is zo duur als een ontevreden werknemer.

Heb het zelf meegemaakt, uiteindelijk had de werkgever verstandiger geweest als hij niet enkel naar zichzelf rekende.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• eniux
  • Registratie: november 2009
Ik heb destijds in dezelfde situatie gezeten. Ik heb alleen twee maanden van te voren aangegeven dat ik mijn contract termijn uitwerkte en dat ik vervolgens niet het nieuwe contract/ contract ging verlengen.

Daarnaast had ik bijna al mijn vakantie dagen nog dus kon ik 2 weken vakantie opnemen aan het eind en rustig beginnen bij mn nieuwe werkgever.

Wat je ook doet, niet tekenen en terug sturen :)

https://www.binance.com/?ref=11606322

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:50
quote:
Crashhill schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:21:
[...]

Dan nog, 9 maanden met echte tegenzin naar je werk. Met een baas die je leven kapot probeerd te maken.
Ik snap het niet en zal het nooit snappen. Dan maar gewoon niet op komen dagen.
Inderdaad. Zou spontaan burn-out hebben als ze me dat vertelden.

En wat @T.C zegt. Aan een totaal ongemotiveerde, ontevreden medewerker heb je als bedrijf ook vrij weinig.

• macnerd
  • Registratie: oktober 2002

macnerd

No Apples please :-)

Zoals door meerdere mensen al aangegeven: je contract verloopt van rechtswege. Je bent niet verplicht om op te komen draven na dit contract. Doe je dat wel, dan ga je blijkbaar akkoord en wordt je contract daarmee verlengd.

Hier nog wat leesvoer:
https://www.judex.nl/rech...tijd-eindigt-automatisch/

Ga nog een keer naar je directeur en zeg 'm nogmaals dat je je contract niet verlengt en dat je dingen netjes wilt achterlaten (overdracht aan collega's, documenteren etc.).

MacNerd

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ach heb dit vaker zien gebeuren vooral als werkgever laks is en de werkdruk te hoog. Simpel dan jammer ik kom morgen niet meer. Let wel einde contract datum. werkgevers denken vaak dat een tijdelijk contract ideaal is maar persoonlijk twijfel ik daar hard aan. Ook heb je geen proeftijd.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• DawnNoMoreRises
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:28

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

quote:
eniux schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:30:
...

...

Wat je ook doet, niet tekenen en terug sturen :)
Dit dus,
eventueel met een opgestelde brief dat je je werkgever nogmaals ervan op de hoogte stelt dat je je contract niet verlengt.

wanneer je dat gedaan hebt is de 20e je laatste werkdag en komt je vanaf dinsdag niet meer.
echter, wanneer je nog gťťn ander werkt hebt zou ik deze brug niet verbranden, tenzij je graag thuis wil zitten.

of je recht op WW hebt in deze situatie durf ik niet te zeggen.

Rig: Intel Core i7 8700k, 16GB DDR4 Corsair Vengeance RGB @3200Mhz, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone 7 Plus 256GB JB || Ride: Volvo V70n T5 250PK 06-2000 @275k KM

• Iblies
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:55
Beleefd blijven.

Ik weet niet precies wat voor functie je bekleedde,
maar netjes een mail/brief opmaken dat je een brief mbt contract-verlenging hebt gekregen en dat je daar verder geen gebruik van gaat maken.

Als je aan projecten werkte wat niet zomaar overdraagbaar is, de komende dagen kijken of je links en rechts relevante notities kan maken specifiek gericht op jouw project.

Werkgever/opdrachtgever is er zelf overigens rijkelijk laat mee.

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
quote:
Frogmen schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:35:
[..] werkgevers denken vaak dat een tijdelijk contract ideaal is maar persoonlijk twijfel ik daar hard aan. Ook heb je geen proeftijd.
Dat is niet waar, er zijn wel eisen maar bijvoorbeeld een maand proeftijd bij een zeven maanden contract is prima rechtsgeldig.

• Malandro
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:55
quote:
Razr schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:37:
[...]

Dat is niet waar, er zijn wel eisen maar bijvoorbeeld een maand proeftijd bij een zeven maanden contract is prima rechtsgeldig.
En dat is omdat je bij contracten tot 6 maanden geen proeftijd mag hebben.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/vraag-en-antwoord/hoelang-duurt-een-proeftijd

• Karlotte
  • Laatst online: 13-08 12:55
In een tijdelijk contract kunnen er voorwaarden zijn opgenomen m.b.t. beŽindiging. M.a.w. een tijdelijk contract kan wel degelijk een opzegtermijn hebben. Wettelijk zijn deze termijnen bepaald, bijvoorbeeld een halfjaar contract is dat 2 weken en voor een jaar contract 1 maand.

Mocht er geen opzegging binnen de termijn plaatsvinden kan een werkgever of werknemer staan op verlenging van een gelijk contract, tenzij hierdoor het maximaal aantal contracten wordt behaald. Dan is het zelfs zo dat het automatisch wordt verlengd voor een vast dienstverband.

M.a.w. wat je moet doen is dus afhankelijk van je contract. Niets doen kan dus gevolgen hebben! Persoonlijk geloof ik in eerlijkheid, dus ik zou je werkgever in kennis stellen. Mocht er een periode als overbrugging nodig zijn, dan is een werkgever die je niet voor het hoofd hebt gestoten eerder geneigd om mee te denken.

• igmar
  • Laatst online: 17-08 19:55

igmar

Hevig verliefd

quote:
RocketKoen schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:44:
Ik zeg vooral dat je op moet passen. Als jij na afloop van je oude contract komt werken, dan is dat nieuwe contract geldig. Ook zonder jouw handtekening.
Dan word het OUDE contract onder dezelfde termen met in dit geval een jaar verlengd.

• macnerd
  • Registratie: oktober 2002

macnerd

No Apples please :-)

quote:
Karlotte schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:55:
In een tijdelijk contract kunnen er voorwaarden zijn opgenomen m.b.t. beŽindiging. M.a.w. een tijdelijk contract kan wel degelijk een opzegtermijn hebben. Wettelijk zijn deze termijnen bepaald, bijvoorbeeld een halfjaar contract is dat 2 weken en voor een jaar contract 1 maand.

Mocht er geen opzegging binnen de termijn plaatsvinden kan een werkgever of werknemer staan op verlenging van een gelijk contract, tenzij hierdoor het maximaal aantal contracten wordt behaald. Dan is het zelfs zo dat het automatisch wordt verlengd voor een vast dienstverband.

M.a.w. wat je moet doen is dus afhankelijk van je contract. Niets doen kan dus gevolgen hebben! Persoonlijk geloof ik in eerlijkheid, dus ik zou je werkgever in kennis stellen. Mocht er een periode als overbrugging nodig zijn, dan is een werkgever die je niet voor het hoofd hebt gestoten eerder geneigd om mee te denken.
Graag een bron dan, want volgens mij klopt dit helemaal niet. Een tijdelijk contract wordt alleen verlengd als beide partijen (werkgever en werknemer) daarmee akkoord gaan. Je hoeft als werknemer niet op te zeggen als er een einddatum is (wel zo netjes om te melden dat je niet meer komt).

Nogmaals: https://www.judex.nl/rech...tijd-eindigt-automatisch/

Wat betreft de opzegging, dit is voor het tussentijds beŽindigen van het contract.

MacNerd

• igmar

igmar

Hevig verliefd

quote:
Karlotte schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:55:
Dat geld voor de werknemer, en niet voor de werkgever.
quote:
Euh, nee, Einde contract is einde contract. De werkgever moet tegenwoordig een maand voor het beeindigen aangeven of er verlengt gaat worden op straffe van een vergoeding (aanzegverplichting). De werknemer is tot niks verplicht.

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty!

De wettelijke aanzegtermijn is al genoemd: je werkgever moest je minimaal een maand van te voren schriftelijk informeren of het contract beŽndigd of verlengd zou worden. Dat had dus uiterlijk op 20 juli gedaan moeten zijn. Wettelijk kan je dus aanspraak maken op een vergoeding ter hoogte van 3/4 maand loon, dat is namelijk de periode dat de aanzegging te laat kwam.

Maar ik zou zeggen: hou dat achter de hand. Na beŽindiging van het contract heb je nog twee maanden de tijd om daar aanspraak op te maken. Mocht de werkgever lastig gaan doen, dan kan je die troefkaart altijd nog inzetten.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Fledder2000
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19-08 12:54
quote:
Theo schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:11:
[...]

Als je daar wil blijven werken dan kun je ook stellen dat je enkel tekent als $voorwaarde. Bijvoorbeeld 10% meer loon, extra verlofdagen of in een andere functie. De baas heeft immers aangegeven jou niet zomaar kwijt te willen...
Als de baas hem niet kwijtwil, dan was een vast dienstverband op zijn plaats, er is immers al een jaar proef geweest. In plaats daarvan bied men wederom een tijdelijk contract en is boos wanneer werknemer handelt namens de voorwaarden van die constructie. Ook verzint nota bene de directeur spontaan contractvoorwaarden die helemaal niet wettig zijn.

Wanneer je werknemers behandelt als wegwerpartikel, dan ook niet huilen wanneer de bal teruggekaatst wordt, zo zou ik er instaan.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:20
Er worden weer veel goede dingen (en een aantal ronduit foute dingen) geplaatst door de mensen hier. Grote vraag is wat er nu gaat gebeuren......@Barry73 ?

• wheel
  • Laatst online: 15:30
quote:
igmar schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:09:
[...]

Dan word het OUDE contract onder dezelfde termen met in dit geval een jaar verlengd.
Met eenzelfde periode (met een maximum van een jaar), toch?

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:21
quote:
Barry73 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:45:

Nu heeft me werkgever me een nieuw tijdelijk contract toegestuurd,maar wil hier geen gebruik van maken.
Ik wil namelijk naar een andere werkgever
Ik vroeg aan me huidige directeur hoe het zat met opzeg termijn?
Simpel antwoord. Niet voor de verlenging tekenen en niet komen werken na afloop van je contract.
quote:
Hij zei inprecipe een maand,toen zei ik inpricipe maar als ik nu me nieuwe tijdelijke contract niet teken dan ben ik toch niets verplicht ?
Klopt helemaal. Een opzegtermijn is alleen als je tijdens het contract wil opzeggen. Aan het eind van het contract ben je vrij.

Als je nieuwe baan nog niet meteen ingaat (of je hebt nog geen nieuwe baan), en je wil je oude baas helpen, dan kun je nog overwegen om met je baas een kort contract van bijvoorbeeld 1 maand overeen te komen. Nu is het best wel last minuten.

• igmar

igmar

Hevig verliefd

quote:
wheel schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:16:
[...]
Met eenzelfde periode (met een maximum van een jaar), toch?
Ja, maar de OP heeft een jaarcontract, vandaar. Of die termijn van een jaar hard is : Zover ik weet niet. Alleen mag de periode van een tijdelijk contract niet meer dan 3 jaar zijn, en 2 * 2 jaar == 4 jaar.

• wheel
quote:
igmar schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:08:
[...]

Ja, maar de OP heeft een jaarcontract, vandaar. Of die termijn van een jaar hard is : Zover ik weet niet. Alleen mag de periode van een tijdelijk contract niet meer dan 3 jaar zijn, en 2 * 2 jaar == 4 jaar.
Ik zie in de OP alleen een einddatum staan, geen startdatum (of duur), vandaar mijn opmerking. Als TS een contract had voor 7 maanden, dan zou een stilzwijgende verlenging niet opeens met een jaar zijn. Maar inderdaad, het laatste tijdelijke contract (al dan niet stilzwijgend) wordt automatisch een contract voor onbepaalde tijd als dat contract het vierde opeenvolgende contract (zonder onderbreking van minimaal 6 maanden) of als de totale duur van de tijdelijke contracten bij elkaar meer dan 2 jaar is.

• igmar

igmar

Hevig verliefd

quote:
wheel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:17:
[...]

Ik zie in de OP alleen een einddatum staan, geen startdatum (of duur), vandaar mijn opmerking.
Staat verderop in de post.
quote:
Als TS een contract had voor 7 maanden, dan zou een stilzwijgende verlenging niet opeens met een jaar zijn. Maar inderdaad, het laatste tijdelijke contract (al dan niet stilzwijgend) wordt automatisch een contract voor onbepaalde tijd als dat contract het vierde opeenvolgende contract (zonder onderbreking van minimaal 6 maanden) of als de totale duur van de tijdelijke contracten bij elkaar meer dan 2 jaar is.
Inderdaad, 2 jaar. 3 jaar is de "oude" norm.

• wheel
quote:
igmar schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:25:
[...]

Staat verderop in de post.

[...]

Inderdaad, 2 jaar. 3 jaar is de "oude" norm.
Ah, in een latere post. I see. Dat was wel een aanname van TS, maar dat zal meer de formulering zijn dan de termijn, ja.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:42

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

quote:
Widow schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:31:
[...]

Een werkgever heeft simpelweg een aanzegverplichting indien het tijdelijke contract langer is dan 6 maanden en geen uitzendbeding bevat. Is hij te laat met het aangeven of hij wel of niet wil verlengen en is hij simpelweg een vergoeding verschuldigd.

[Oo[:::|:::]oO]

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True