Beste tweakers,
Komend schooljaar ga ik werktuigbouwkunde studeren.
Hiervoor heb ik een krachtige laptop nodig die Solidworks en Archicad moet kunnen draaien.
De eisen die worden gesteld zijn:
- Recente Intel core i7
- 8 tot 16 GB aan werkgeheugen (16 zou mijn voorkeur hebben, maar dat kan later geüpgraded worden)
- 250 GB SSD met 500 GB HDD
- Een Nvidia Quadro of AMD FirePro van minimaal 1024 MB grafisch geheugen.
- 15 inch scherm en het liefst niet heel zwaar gewicht.
Mijn vraag is welke laptop ik moet kopen. Mijn budget gaat tot de 1400 euro, maar mocht het een hele goed zijn waar ik zeker 4 jaar mee kan ben ik ook bereid iets meer te betalen. Ik heb op het internet al een beetje gekeken naar laptops rond deze prijsklasse, maar die hebben meestal een geforce 1060. Zou het daar ook mee moeten lukken?
Alvast bedankt
Komend schooljaar ga ik werktuigbouwkunde studeren.
Hiervoor heb ik een krachtige laptop nodig die Solidworks en Archicad moet kunnen draaien.
De eisen die worden gesteld zijn:
- Recente Intel core i7
- 8 tot 16 GB aan werkgeheugen (16 zou mijn voorkeur hebben, maar dat kan later geüpgraded worden)
- 250 GB SSD met 500 GB HDD
- Een Nvidia Quadro of AMD FirePro van minimaal 1024 MB grafisch geheugen.
- 15 inch scherm en het liefst niet heel zwaar gewicht.
Mijn vraag is welke laptop ik moet kopen. Mijn budget gaat tot de 1400 euro, maar mocht het een hele goed zijn waar ik zeker 4 jaar mee kan ben ik ook bereid iets meer te betalen. Ik heb op het internet al een beetje gekeken naar laptops rond deze prijsklasse, maar die hebben meestal een geforce 1060. Zou het daar ook mee moeten lukken?
Alvast bedankt