Laptop voor studie werktuigbouwkunde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartieu
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-05 19:34
Beste tweakers,

Komend schooljaar ga ik werktuigbouwkunde studeren.
Hiervoor heb ik een krachtige laptop nodig die Solidworks en Archicad moet kunnen draaien.

De eisen die worden gesteld zijn:

- Recente Intel core i7
- 8 tot 16 GB aan werkgeheugen (16 zou mijn voorkeur hebben, maar dat kan later geüpgraded worden)
- 250 GB SSD met 500 GB HDD
- Een Nvidia Quadro of AMD FirePro van minimaal 1024 MB grafisch geheugen.
- 15 inch scherm en het liefst niet heel zwaar gewicht.

Mijn vraag is welke laptop ik moet kopen. Mijn budget gaat tot de 1400 euro, maar mocht het een hele goed zijn waar ik zeker 4 jaar mee kan ben ik ook bereid iets meer te betalen. Ik heb op het internet al een beetje gekeken naar laptops rond deze prijsklasse, maar die hebben meestal een geforce 1060. Zou het daar ook mee moeten lukken?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Bartieu op 16-08-2018 14:21)

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:14
Nog even ter info. Zelfde opleiding startte ik 5 jaar geleden met een laptop van 1200 euro een Intel Core i7-4702MQ en een gtx 760m. Ik heb daar zelf nog een ssd aan toegevoegd ondat dat nog minder gangbaar was.

Maar de gehele opleiding had ik zo'n beetje de beste laptop op wat mensen die de uni geprobeerd hadden na. Zij hadden de laptop van het uni notebook programma en dat was echt een beest. Zowel qua gewicht als performance :+ .

Echt, solidworks gaat pas zwaar worden als je met grote projecten aan de slag gaat. Nu hadden wij in het 3e jaar een project wat te zwaar werd voor 400 euro laptops. Opgelost door deze mensen af en toe op mijn laptop te laten tekenen.

Dus mocht je je budget ook nog over willen houden voor iets anders dan kan dat makkelijk.

Always look on the bright side of life.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Bartieu heb je oa hier al gezocht ?
categorie: Laptops

of voor studentenkorting van HP ?
https://store.hp.com/Neth...aspx?tab=epps&act=landing

[ Voor 32% gewijzigd door Hackus op 12-08-2018 20:24 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartieu
Ja, maar ik wou even weten of ik echt een quadro nodig heb. Want het is natuurlijk zonde van t geld als ik een quadro koop terwijl een 1060 ook gewoon goed genoeg is.

Laptop die mij aansprak:
pricewatch: HP ZBook 15v G5 2ZC55ET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Als je aan een TU gaat studeren kan je meedoen aan hun laptopproject!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartieu
Het is geen TU maar HBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellecraft2000
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-05 14:40
€50,- korting op HP producten op hp.nl/student met de code "HPBOX2018". Korting geldt bij een minimale besteding van €150,-

Ik weet niet of het te combineren valt, en if so: zoveel is t niet, maarja, t is wat he :D
Kost evenveel als een goede draadloze muis dus dat bespaar je dan maar weer :)

Stay curious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ik ben even benieuwd (gewoon uit interesse) waar je die opleiding gaat doen. Archicad vind ik een heel raar programma voor werktuigbouwkunde eerlijk gezegd.

Solidworks vraagt echt bijna niets. De modellen die je tijdens de studie gebruikt zijn meestal erg licht. Ik heb sw goed zien draaien op 300 euro kostende laptops.

Edit: quadro is echt niet per se nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Clifdon op 12-08-2018 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yariwes
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-02-2024
Toevallig bij windesheim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 18:02

anc

Clifdon schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:33:
Ik ben even benieuwd (gewoon uit interesse) waar je die opleiding gaat doen. Archicad vind ik een heel raar programma voor werktuigbouwkunde eerlijk gezegd.

Solidworks vraagt echt bijna niets. De modellen die je tijdens de studie gebruikt zijn meestal erg licht. Ik heb sw goed zien draaien op 300 euro kostende laptops.

Edit: quadro is echt niet per se nodig.
Dit dus. Vraag het even na bij een docent en ga niet blind uit van wat er op een formulier of document staat.
Bij aanvang van mijn HBO studie (IT) waren ook specificaties die totaal niet klopte. Uiteindelijke navraag bij een docent leverde een veel beter advies op wat daadwerkelijk nodig was.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Nog even ter info. Zelfde opleiding startte ik 5 jaar geleden met een laptop van 1200 euro een Intel Core i7-4702MQ en een gtx 760m. Ik heb daar zelf nog een ssd aan toegevoegd ondat dat nog minder gangbaar was.

Maar de gehele opleiding had ik zo'n beetje de beste laptop op wat mensen die de uni geprobeerd hadden na. Zij hadden de laptop van het uni notebook programma en dat was echt een beest. Zowel qua gewicht als performance :+ .

Echt, solidworks gaat pas zwaar worden als je met grote projecten aan de slag gaat. Nu hadden wij in het 3e jaar een project wat te zwaar werd voor 400 euro laptops. Opgelost door deze mensen af en toe op mijn laptop te laten tekenen.

Dus mocht je je budget ook nog over willen houden voor iets anders dan kan dat makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartieu
Hartstikke bedankt voor de reacties. Er stond trouwens algemeen dat de technische opleidingen zoals Werktuigbouwkunde, bouwkunde en civiele techniek de programma's Solidworks, Archicad en Altium gaan gebruiken. Het is trouwens inderdaad bij Windesheim. Dan denk ik dat ik uiteindelijk ga voor een lichtgewicht laptop die makkelijk mee te nemen is en iets minder goede specs.
Pagina: 1