Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:59
Beste tweakers,

ik zit al een tijd met het probleem dat de AMD display drivers stoppen met werken.
De schermen gaan even op zwart en dan komt het beeld terug. In de event viewer zie ik dan 2 keer de melding: "Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered."
Die meldingen liggen ~3-5 seconden uit elkaar. Dit gebeurt altijd binnen 10 minuten na het opstarten. En altijd 2 keer, de 2de keer zon 2 minuten na de eerste.

Wat ik heb geprobeerd:
-Ik heb verschillende drivers geprobeerd, elke keer met DDU verwijderd. De nieuwste beta drivers (18.8.1), de nieuwste stabiele drivers (18.5.1) en de drivers die windows uipdate zelf installeerd. Dat is versie 17.7.1 (dacht ik). Bij alle versies komt hetzelfde probleem voor.
-TDRDelay aanpassen, na wat zoekwerk werd dit (naast de verschillende driver versies) aangegeven als oplossing. In mijn regedit kwam tdrdelay niet voor als key, ik heb hem toen aangemaakt en op 8 (seconden) gezet. Het enige wat dit deed was de tijd tussen scherm zwart-scherm met beeld langer te maken. Deze 'fix' heb ik dus weer ongedaan gemaakt.
-Bij de amdkmdap melding viel me op dat er eigenlijk altijd een DistributedCOM error aan vooraf ging. Die heb ik met behulp van deze guide kunnen oplossen. Maar dit heeft het displaydriver probleem niet verholpen.

Na de 2de 'crash' is het systeem volledig stabiel. Als ik binnen de eerste 10 minuten een spel opstart kan ik gewoon spelen tot de crashes beginnen.
Het meest vervelende is dat de drivers niet altijd weer kunnen herstellen en ik de pc dus moet resetten.

Dit is mijn pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 355,-€ 355,-
1Gigabyte Z370 AORUS Gaming K3€ 127,90€ 127,90
1Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1050Mhz)€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 105,95€ 105,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 162,55€ 162,55
1Cooler Master GM G650M€ 72,-€ 72,-
2Crucial MX300 2,5" 750GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 873,39

Ik heb op dit moment niets overgeclocked.
En mocht het relevant zijn wat ik er op heb aangesloten:
2 LG displayport beeldschermen, een oculus rift (via HDMI) en een TV (via HDMI op het moederbord).
Ik heb ook de intel iGPU drivers geinstalleerd staan. Maar de problemen zijn daarvoor al begonnen.

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Ik heb geen idee meer waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-09 14:34
Ben je bekend met MSI Afterburner?
Even de kloksnelheden van de core en het geheugen 100 naar beneden gooien, en kijken of het dan nog steeds gebeurt.
Wat zijn de temperaturen van de kaart? (ook te zien in Afterburner) Wanneer is hij voor het laatst schoongemaakt?

[ Voor 27% gewijzigd door WEBGAMING op 12-08-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Ik heb de kloksnelheid aangepast, kan nog niet zeggen of het werkt. Alleen de core clock kan aangepast worden omdat het HBM geheugen is.
De kaart is voor het laatst een aantal maanden geleden schoongemaakt toen ik de 8700k met nieuw moederbord erin heb gezet. Toen heb ik er niet heel erg veel stof uit kunnen halen, de kast houdt het meeste tegen.
De kaart wordt onder zware load (5 minuten furmark) ~78 graden.
Onder de omstandigheden dat de crashes voorkomen draait hij gewoon idle ~50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-09 14:34
Oh ja, dat is waar ook.
Vind de kaart toch wel warm, maar volgens mij worden die kaarten ook gewoon warm. Misschien een keer de koelpasta vervangen?

Voor de rest even afwachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
Hij is tot nog toe stabiel. Ga er zo weer 50MHz bij opgooien en kijken of hij dat blijft.
De kaart komt uit 2016, is het niet wat snel om de koelpasta al te moeten vervangen?
Het zijn warme kaarten ja, als ik de fans op 100% laat draaien blijft hij wel wat koeler onder load maar met die hoeveelheid lawaai zijn de buren vast niet blij.

Bedankt in ieder geval voor de (voorlopige?) oplossing en de snelle reacties.