Demonteren/repareren Brilliance 190P5. Hoe open je de kast??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morsk
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09-2022
Beste Twaekers,
De voeding van mijn ouwe trouwe Brilliance 190P is er na het onweer mee gestopt. Nu probeer ik de kast open te krijgen, maar dat lukt me niet. Grrrr.

Ik heb wat videotjes bekeken, maar van het klik klak hop wat daar getoond wordt is bij mij geen sprake. Ook een service manual gevonden, maar ook dat helpt me niet verder. Wel is duidelijk dat je eerst de voorkant er af moet halen. Dat heb ik dus geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/q2vbyizkop2p7tm/Brilliance%20190P.JPG?dl=0
De foto geeft duidelijk aan waar ik blijf steken. Met een mes geprobeerd het verder los te krijgen. Het lijkt of je er overal tussendoor kan kijken, maar toch zit het muurvast. HELP, hoe verder? Iemand een idee (afgezien van "koop een nieuwe monitor". Dat kan altijd nog).

[ Voor 5% gewijzigd door Morsk op 13-08-2018 20:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bankpasje (of vergelijkbaar) pakken en langs de zijkant doen. Waarschijnlijk zitten aan de zijkant van die weerhaakjes die je pas kunt omzeilen wanneer je de achterkant iets naar buiten wrikt. Wanneer je links los hebt kun je de achterkant kantelen en hoef je rechts niet nog een keer dezelfde ellende door te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morsk
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09-2022
Bedankt voor je reactie. Ik heb al een hoekje van een bankpas versleten met dit ding. Geen beweging in te ktijgen.