Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 592651

Topicstarter
Hallo, zou iemand me kunnen helpen? Gisteren laadde ik mijn S8 op in de auto terwijl waze aanstond. De telefoon laadde niet op, bleef op 18% hangen heel de reis.
Vandaag wil ik opladen via de stekker en mijn fast charger werkt niet, geeft geen kik. Ik probeerde de fast charger op de iphone van mijn vriendin, daar werkt hij perfect. Een andere stekker van asus tablet werkte wel op mijn s8 maar dan laadt hij heel traag op.
Enig idee wat hier aan de hand is en of dit aan mijn GSM ligt of toch aan de fast charger?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung galaxy S8 + fast charger

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Reboot.
Andere kabel

Beste antwoord (via rens-br op 16-08-2018 10:21)

Topicstarter
Bedankt om mee te denken!
@Hahn : ja al geprobeerd.
@Dutchone: jup, had ik al gecontroleerd en stond op fast charging aan.
@Anoniem: 472287 : heb al alles geprobeerd qua combinaties, dus ook originele lader met nieuwe USBC kabel. Alles werkt behalve de orginele lader en mijn s8...

Ik ben intussen langs geweest bij een vriend die een s9 heeft. Zijn lader werkt ook niet op mijn GSM, mijn lader werkt perfect op zijn GSM... Het lijkt er dus op dat ik niet meer kan snelladen met mijn GSM en omdat die samsung laders snelladers zijn, laadt hij ook niet traag op, maar doet hij niets.
Ik veronderstel dus dat ik mijn GSM retour moet sturen ter reparatie?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 592651 op 13-08-2018 11:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 21:42
Zit er troep in je oplaadpoort van je S8? Denk aan stof of iets dergelijks wat meestal in je broekzak zit.
Probeer een saté prikker, tandenstoker of iets dergelijks. Geen metalen voorwerpen, je weet maar nooit.
En anders naar een Samsung reparatiecenter.
Aangezien je fast charger wel een ander toestel oplaadt kan het niet daaraan liggen, lader in je auto doet het ook niet voor zover ik het begrepen heb dus het moet haast wel aan je S8 liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door atillicious op 12-08-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:53
Gebruik je de originele lader + kabel? Kabels zijn erg belangrijk voor snel laden. Veel mensen kijken naar de lader, en vergeten de kabel. Er zijn zoveel slechte usb kabels in de omloop die te veel weerstand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.
Mijn poort in mijn gsm is helemaal proper.
In mijn auto laadde hij niet op, maar ook niet af. Ik kon dus de hele dag waze gebruiken, maar gsm bleef op 18% (dus hij laadde exact evenveel bij als het stroomverbruik van de gsm).
Kabel en oplader zijn beiden origineel.
Ik kan mijn gsm wel opladen met niet originele lader, maar dan wel traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Heb je 'm al een keer uitgezet en weer aangezet?

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 13-08-2018 08:38 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 10:20
Zou er een mogelijkheid zijn dat je fast charging hebt uitgezet?

instellingen > device maintenance > batterij > 3 stippen rechts boven in > advance setting > fast cable charging.

(mijn telefoon staat wel in het engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Aangezien je zegt dat de telefoon prima laadt met een andere kabel (hetzij traag) en de lader prima werkt op een andere telefoon, zou ik de USB kabel op je originele lader eens vervangen voor een nieuwe (met Fast Charge mogelijkheid).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt om mee te denken!
@Hahn : ja al geprobeerd.
@Dutchone: jup, had ik al gecontroleerd en stond op fast charging aan.
@Anoniem: 472287 : heb al alles geprobeerd qua combinaties, dus ook originele lader met nieuwe USBC kabel. Alles werkt behalve de orginele lader en mijn s8...

Ik ben intussen langs geweest bij een vriend die een s9 heeft. Zijn lader werkt ook niet op mijn GSM, mijn lader werkt perfect op zijn GSM... Het lijkt er dus op dat ik niet meer kan snelladen met mijn GSM en omdat die samsung laders snelladers zijn, laadt hij ook niet traag op, maar doet hij niets.
Ik veronderstel dus dat ik mijn GSM retour moet sturen ter reparatie?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 592651 op 13-08-2018 11:18 ]

Topicstarter
update: naar Samsung repair shop gegaan. GSM trekt inderdaad veel minder stroom dan hij zou moeten. 0,5 ipv 9,00 (geen idee wat grootheid is volt? ampere?). Blijkbaar probleem met moederbord die zou moeten vervangen worden. Gelukkig onder garantie.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 592651 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:20:
update: naar Samsung repair shop gegaan. GSM trekt inderdaad veel minder stroom dan hij zou moeten. 0,5 ipv 9,00 (geen idee wat grootheid is volt? ampere?).
Als het stroom is is het Ampere (A) en 0,5A inderdaad erg weinig, maar 9A weer enorm veel. Nominale stroom is +/- 2A op 9V met een fastcharger.

Palthe

9 volt levert de snellader normaal gesproken idd. Mooi dat het opgelost wordt!
Pagina: 1