Triple monitor setup, 27 (4k), 32 (1440p), 27 (4k) werkbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:59
Ik wil mijn huidige setup gaan upgraden. Ik gebruik momenteel een 1200p, 4k, 1200p setup.

De 4k monitor wil ik vervangen door een 32 inch 1440p monitor (144hz) en dan een dezelfde 4k monitor erbij kopen om de setup te krijgen.

Vraag is echter hoe windows hier mee om gaat? Ik wil de vervanger van de 1080ti kopen met 3 DP uitgangen. In principe moet ik 2x4k + 1440p kunnen aansturen voor windows producitiviteit gebruik. Vraag is echter hoe gaat het met scaling?

Ik merk nu al als ik triple werk en scaling aanstaat op mijn 4k dan werkt dit niet best met sommige applicaties, bv Visual studio. mijn 1200p scherm wordt wazig.

Hoe gaat dit straks met mijn geplande setup? En is het lekker werkbaar als je niet 3x dezelfde resolutie draait? Reden voor 1440p 144hz is dat het voor gaming beter schijnt te werken dan 60 hz.

2e vraag, met AMD was ik gewend eyefinity te draaien met 3 schermen (3x1200p) dat werkte super lekker. Kan dit met nvidia ook goed met deze schermen? Dus dan wel 3x1080p omdat het anders niet haalbaar is? Wss ziet dat er erg raar uit omdat ik verschillende schermgroottes wil (27,32,27 inch)?

Kan op internet niet echt een goed antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:11

Umbrah

The Incredible MapMan

nVidia heeft een mosaic mode, dat werkt vrij redelijk.

Qua dpi scaling, sinds 1803 is er wéér wat werk gedaan, en de praktijk is dat Windows + moderne apps érg goed met multi-monitor scaling om gaan. Helaas is niet alles een moderne app, ik merk dat elke dag nog op mijn werk setup (4K + 1440p scherm) op kantoor... Windows 1803 heeft er een helper voor, maar voor apps die het zelf érg slecht doen, blijf je te maken met blurry items (maar tenminste geen micro-pixel dingen, zoals sommige apps ook om gingen met high-dpi schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Umbrah schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:33:
nVidia heeft een mosaic mode, dat werkt vrij redelijk.

Qua dpi scaling, sinds 1803 is er wéér wat werk gedaan, en de praktijk is dat Windows + moderne apps érg goed met multi-monitor scaling om gaan. Helaas is niet alles een moderne app, ik merk dat elke dag nog op mijn werk setup (4K + 1440p scherm) op kantoor... Windows 1803 heeft er een helper voor, maar voor apps die het zelf érg slecht doen, blijf je te maken met blurry items (maar tenminste geen micro-pixel dingen, zoals sommige apps ook om gingen met high-dpi schermen).
En hoe werkt het 'muizen' met verschillende resoluties? dus van 4k->downgrade naar 1440p-> 4k? In het verleden vond ik dat soms niet handig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De mooiste setup is drie gelijke schermen dat gecombineerd met een AMD kaart (Eyefinity) dat werkt uitstekend, werk al een aantal jaar op deze manier en eigenlijk nooit een probleem ondervonden.
TweakerVincent schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:37:
[...]
En hoe werkt het 'muizen' met verschillende resoluties? dus van 4k->downgrade naar 1440p-> 4k? In het verleden vond ik dat soms niet handig werken.
Je loopt de kans dat de muiscursor tegen een 'onzichtbare' rand op botst als deze van scherm naar scherm gaat.

[ Voor 50% gewijzigd door _Dune_ op 12-08-2018 16:40 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
_Dune_ schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:38:
De mooiste setup is drie gelijke schermen dat gecombineerd met een AMD kaart (Eyefinity) dat werkt uitstekend, werk al een aantal jaar op deze manier en eigenlijk nooit een probleem ondervonden.

[...]

Je loopt de kans dat de muiscursor tegen een 'onzichtbare' rand op botst als deze van scherm naar scherm gaat.
Ja eyefinitiy werkte perfect met 3x24 inch 1200p. Veel gebruikt maar ga helaas over naar Nvidia kamp ivm gaming.

Over botsen dat ken ik van mijn laptop. Mss moet het ik maar gewoon aan gaan wennen. Dat ging op zich ook redelijk hoewel 4k wat groter verschil is.

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 12-08-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat zijn je eisen kwa gaming dan? Ik game ook (casual), maar voordat ik naar Nvidia over stap, mag er het een en ander gebeuren (te veel uitleg voor nu - hier).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
_Dune_ schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:44:
Wat zijn je eisen kwa gaming dan? Ik game ook (casual), maar voordat ik naar Nvidia over stap, mag er het een en ander gebeuren (te veel uitleg voor nu - hier).
Wil max ultra gamen en wilde eigenlijk 4k doen maar 144hz wordt echt overal aangeraden dus dan maar downgrade naar 1440p en zo hoog mogelijke fps halen. Vind graphics belangrijk en aangezien AMD eigenlijk geen antwoord heeft op high end GPU's moet ik switchen.... Zit nu alleen met een 4k Freesync monitor die ik dan maar als 2e en 3e scherm ga gebruiken.

FPS voornamelijk en sinds kort ook RPG. Verder strategie games. Twijfel nog over monitor grootte

Wil verder best veel geld investeren aangezien ik veel game en develop (of achter pc zit)

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 12-08-2018 16:50 ]

Pagina: 1