Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ben van plan een groot beeldscherm aan te schaffen van rond de 45 inch. Hier kan ik dan mijn PS4 op aansluiten en mijn laptop om bijvoorbeeld films te kijken. Omdat ik eigenlijk geen televisie meer kijk vroeg ik mij af of ik dan niet beter gewoon een grote monitor met een hdmi aansluiting kan kopen in plaats van een televisie.
Weet iemand wat de beste keuze is?

bvd!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Budget? Een beetje monitor met minstens 1080p60 en 2x losse HDMI, kost al snel €500. Dat is al meer dan instap-TV's met 2160p60 aan boord.

Daarna hebben niet alle monitoren (goed) geluid en kan je ook niet altijd je display-settings snel kiezen of onthouden als voorkeur per HDMI.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie MAX. En je hebt gelijk een monitor met de zelfde resoluties kosten al gauw 30 procent meer dan een televisie. Eigenlijk best gek want ik had verwacht dat een monitor goedkoper is door dat deze in mijn ogen eenvoudiger is. Er zijn bijvoorbeeld geen speakers of tv-chips geinstalleerd.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-11 14:04
Vind ik ook altijd vreemd. Zal er denk ik mee te maken hebben dat er niet zo veel vraag is naar grote monitors.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:58
Even bij iiyama kijken op de site. Die hebben grote monitoren.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Renegade666 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:40:
Even bij iiyama kijken op de site. Die hebben grote monitoren.
Als ik ervanuit ga dat de Playstation minstens 60Hz nodig heeft op het panel, kom ik uit op 11 monitoren en 75 televisies

Ongetwijfeld zijn er andere eisen/wensen hieraan te stellen maar de goedkoopste Iiyama is ongeveer 1200 Euro op dat moment. Persoonlijk vind ik dat vrij grof voor een monitor als je ziet dat relatief goede TV's met goede user-reviews ongeveer de helft kosten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
Let hier toch mee op: een monitor als TV gebruiken is geen probleem, een TV als monitor kan wel een probleem zijn. Niet alle TV's ondersteunen bijvoorbeeld 4:4:4 chroma subsampling, wat tot slecht leesbare tekst kan leiden.
Kijk eens op https://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling en https://www.quora.com/Wha...nitor-and-a-TV-television voor meer info.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-11 14:51

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Monitoren heb doorgaans een lagere inputlag dan TVs. Voor mij persoonlijk een belangrijk feit aangezien de inputlag op een doorsnee TV te hoog is om een snelle game op te spelen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 16:28
mathias82 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:36:
Let hier toch mee op: een monitor als TV gebruiken is geen probleem, een TV als monitor kan wel een probleem zijn. Niet alle TV's ondersteunen bijvoorbeeld 4:4:4 chroma subsampling, wat tot slecht leesbare tekst kan leiden.
Kijk eens op https://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling en https://www.quora.com/Wha...nitor-and-a-TV-television voor meer info.
Dit dus. Met een Ps4 gaat dit geen probleem opleveren, maar met je laptop kan het vervelend worden.

Daarnaast moet jij je afvragen wat je zoekt aan specs. Moet het 4K zijn, wil je HDR? Wat mag het kosten?In jouw geval moet je volgens mij helemaal geen monitor willen, maar een tv. Je gamed op je Ps4 en je wil films kijken via je laptop. Waarom heb je dan een monitor nodig? Om de inputlag hoef je het ook echt niet te doen, tenzij je op hoog competitief niveau online gamed. Veel tv's hebben een PC/game stand waarbij de inputlag op zo'n 20-30ms uit komt. Daar merk je echt niks van.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1