Vraag

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-11 21:09

ITsEZ

parttime all-rounder

Topicstarter
Een kleine introductie, ik ben sinds februari eigenaar van de honor 9 nadat mijn keyone toetsenbord kapot ging van een paar druppeltjes water. Sinds gisteren is er van de display van deze honor niet veel meer over (waarschijnlijk door druk van sleutels of ergens tegenaan gestoten). Dus ik maar weer een nieuwe zoeken, wat blijkt, er zijn geen "rugged" phones te krijgen in Nederland. Tenzij je voor een CAT phone gaat, maarja, ik werk niet in de bouw dus de klant ziet me al aankomen....

Ik zoek een?
Rugged smartphone die gewoon een beetje toonbaar is, een alternatief voor de galaxy active of LG x venture die niet in Europa te krijgen zijn. Waterbestendigheid is dus niet de enige vereiste, dan had ik wel een [insert random samsung] gekocht. Val/stoot/kras bestendigheid is ook vereist.

Wat is je budget?
Liever geen 1000 euro, rond de 500 excl btw is wel een beetje de max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ontzettend veel emailen, browsen, appen, etc. Er hoeft geen fortnite op te draaien maar het toestel moet gewoon snel zijn met een beetje een goed scherm als het kan.

Wat heb je zelf al gevonden?
LG x venture, galaxy active maar deze zijn dus niet in Europa verkrijgbaar :'(

Thanks! _/-\o_

What you see is always what you get.

Alle reacties

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
De pricewatch heeft filters voor schok-, stof- en waterweerbaarheid; categorie: Smartphones

Genoeg keus

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-11 21:09

ITsEZ

parttime all-rounder

Topicstarter
frickY schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 15:45:
De pricewatch heeft filters voor schok-, stof- en waterweerbaarheid; categorie: Smartphones

Genoeg keus
Niet echt een nuttige filter, de G6 staat er tussen als "schokbestendig" terwijl die niet bepaald goed uit een valtest komt...

What you see is always what you get.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

Een normale smartphone icm een otterbox geeft ook een behoorlijk rugged geheel

Verwijderd

Een goede beschermhoes om een smartphone maakt deze al snel een heel stuk valbestendiger. Krasbestendig is eenvoudig op te lossen door een screenprotector erop te plakken. Ik zie het probleem niet echt.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-11 19:07

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
ITsEZ schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 15:53:
[...]

Niet echt een nuttige filter, de G6 staat er tussen als "schokbestendig" terwijl die niet bepaald goed uit een valtest komt...
Als je specificaties ziet die niet kloppen dan kan je die verbeteren, zodat het nuttiger wordt.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Nokia 8 heeft een alunimium achterkant en is ook nog eens waterbestendig (zoek op youtube hiervoor) hoewel er geen IP rating bekend is YouTube: Nokia 6 - Water Test | Is it Waterproof ? | Durability Test \[ Hindi ] als een nokia 6 waterbestendig is overleeft een 8 dat ook.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
Ik zou gewoon een Samsung S9 nemen, en dan een fatsoenlijke hoes er omheen die stuiterbestendig is, inclusief een voorkant die als een boek dicht klapt en je scherm beschermt.
En verder zou ik adviseren te bekijken je gewoonte aan te passen met hoe en waar en hoe je je telefoon opbergt, met name in je broekzak kun je enorm veel druk er op zetten en als er dan nog meer spul bij zit zoals sleutels is het krak.

• krisboeykens
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-08 21:10
Hallo,

Ik heb ongeveer dezelfde use case als jij.

Heb enkele jaren geleden al de ronde gedaan van mogelijke rugged cases (o.m.otterbox) en dit tot mijn ongenoegen ook enige tijd moeten gebruiken...tot ik de Moto X Force ontdekte.
Toptoestel, regelmatige SW updates, onbreekbaar scherm. Enkel de camera app laat wat te wensen over.

Omdat het toestel inmiddels stilletjes aan verouderd, ben ik op zoek naar vervanging en stoot ik opnieuw op dezelfde problematiek.
De opvolger van de Moto X Force, de Z en Z2 Force zijn naar verluidt reeds uit productie genomen en nog slechts sporadisch verkrijgbaar.

Voor mij onbegrijpelijk dat er geen degelijk premium business rugged toestel op de Belgische of Nederlandse markt te verkrijgen is. De Samsung S8 Active had voor mij een mooie vervanging geweest, doch enkel op de US markt verkrijgbaar.

Opnieuw een gewoon premium toestel met een rugged case is voor mij geen alternatief, dus blijf ik bij mijn oude X Force voorlopig.

Ik las hier recent wel een artikel dat onbreekbare schermen mogelijk een steile opgang zouden kennen?

Mocht ik alsnog een geschikt toestel vinden, dan laat ik je het zeker weten.

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 12:59
Toevallig gister het tweakers/hardware.info magazine weer in de bus met hierin een test van 8 rugged smartphones. Misschien dat dat wat is om door te lezen..

Dat gezegd hebbende: ik zou persoonlijk gewoon op zoek gaan naar een toestel wat aansluit bij je wensen en ook gelijk kijken of hier een degelijke case (zoals een otterbox) voor te krijgen is.
Dus niet specifiek kijken naar een rugged smartphones. Deze zijn er 'maar' beperkt en ook gelijk met hele wisselende specs (en prijzen).
Een Cat S61 is een hele goede maar ook met een stevig prijskaartje.
Een Samsung S9 en een passende otterbox is al goedkoper.

[ Voor 43% gewijzigd door mkroes op 01-09-2018 08:12 . Reden: Wat aanvulling ]

Pagina: 1