Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk als werkpaard dienen. Ik ben altijd met meerdere zaken tegelijk bezig. Van fotobewerking tot ROMs bakken. Heb altijd *tig tabs en meerdere browser profiles open. De PC gaat enkel slapen wanneer ik ook ga slapen. Daarnaast game ik ook regelmatig maar dit is niet het primaire doel.
Ik wil het onderste uit de kan halen maar wel 'bang for buck'.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 2k inclusief monitor en toetsenbord. Hoe minder hoe beter natuurlijk.
Ik ben niet vies van tweedehands en zal zo trachten een RX580 te scoren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De monitor wil ik hergebruiken als tweede monitor voor fotobewerking omdat die een IPS paneel heeft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Stevige processor.
Toekomstbestendig moederbord met capabele VRM's. Mogelijkheid om er later een nieuwe CPU in te prikken zonder een nieuwe mamaplank te hoeven kopen.
Snel geheugen met Samsung B-die chips.
Freesync monitor en pixelplank combo. 144Hz + 1440p is mooi meegenomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD omdat ik geen fan ben van de praktijken van Intel en omdat ik gebruik wil maken van Freesync.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC komt in de woonkamer dus geluid is toch wat belangrijk, niet zo snel voor mezelf wegens tinnitus maar voor de vrouw des huizes.
Het oog wil ook wat dus het mag er best leuk uit zien, ik hou niet zo van toeters en bellen.
Met het OS moet geen rekening gehouden worden.
Videokaart is ter illustratie.
Ga je overklokken?
CPU: Ja maar niet voor dagelijks gebruik. Ik wil wel weten wat er uit te persen is.
Videokaart: Ja
Wat verwacht je van ons?
Sanity check. Is dit het beste wat ik kan krijgen zonder mijn zuur verdiende centen te verspillen?
Feedback en suggesties welkom. Alvast bedankt!
PC:
Randapparatuur:
De PC zal voornamelijk als werkpaard dienen. Ik ben altijd met meerdere zaken tegelijk bezig. Van fotobewerking tot ROMs bakken. Heb altijd *tig tabs en meerdere browser profiles open. De PC gaat enkel slapen wanneer ik ook ga slapen. Daarnaast game ik ook regelmatig maar dit is niet het primaire doel.
Ik wil het onderste uit de kan halen maar wel 'bang for buck'.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is 2k inclusief monitor en toetsenbord. Hoe minder hoe beter natuurlijk.
Ik ben niet vies van tweedehands en zal zo trachten een RX580 te scoren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G203 Prodigy | € 33,46 | € 33,46 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 48,36 | |
De monitor wil ik hergebruiken als tweede monitor voor fotobewerking omdat die een IPS paneel heeft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Stevige processor.
Toekomstbestendig moederbord met capabele VRM's. Mogelijkheid om er later een nieuwe CPU in te prikken zonder een nieuwe mamaplank te hoeven kopen.
Snel geheugen met Samsung B-die chips.
Freesync monitor en pixelplank combo. 144Hz + 1440p is mooi meegenomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD omdat ik geen fan ben van de praktijken van Intel en omdat ik gebruik wil maken van Freesync.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC komt in de woonkamer dus geluid is toch wat belangrijk, niet zo snel voor mezelf wegens tinnitus maar voor de vrouw des huizes.
Het oog wil ook wat dus het mag er best leuk uit zien, ik hou niet zo van toeters en bellen.
Met het OS moet geen rekening gehouden worden.
Videokaart is ter illustratie.
Ga je overklokken?
CPU: Ja maar niet voor dagelijks gebruik. Ik wil wel weten wat er uit te persen is.
Videokaart: Ja
Wat verwacht je van ons?
Sanity check. Is dit het beste wat ik kan krijgen zonder mijn zuur verdiende centen te verspillen?
Feedback en suggesties welkom. Alvast bedankt!
PC:
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 314,90 | € 314,90 |
| 1 | Asus ROG Crosshair VII Hero | € 273,- | € 273,- |
| 1 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) | € 322,- | € 322,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 84,- | € 84,- |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVK | € 218,01 | € 218,01 |
| 1 | Corsair RM550x (2018) | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 90,80 | € 90,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.449,61 | |
Randapparatuur:
| 1 | AOC AGON AG241QX Rood, Zwart | € 342,50 | € 342,50 |
| 1 | Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Brown) | € 103,50 | € 103,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 446,- | |
[ Voor 19% gewijzigd door Obscurax op 13-08-2018 10:47 . Reden: Build aangepast ]