Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Home kit externe toegang werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• max.schollen
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 13-08 22:59
Beste mensen
Ik heb een Raspberry Pi met daar op geïnstalleerd Homebridge zodat ik mijn niet officiële smart apparaten toch kan gebruiken met de woning ap van Apple (homekit) nu heb ik helaas zelf geen apple tv maar mijn broertje wel
Nu heb ik Alles ingesteld op zijn telefoon en op de Apple tv homekit aan ge zet bij de iCloud instellingen
Hij heeft mij uitgenodigd voor het zogenaamde huis (de home kit apparaten) nu heeft hij mij toegang geven tot externe toegang maar helaas werkt het bij mij niet als ik op 4G zit maar wel als ik wel op Wi-Fi zit (apparaten blijven op bijwerken staan)
Maar bij mijn broertje zelf werkt het perfect via 4G
Iemand een idee hoe dit kan?
heb tevens al verschilde keren geprobeerd om het opnieuw in te stellen maar het werkt niet helaas .... Tevens heb ik wel de rechten van externe toegang via de instellingen van mijn huis in homekit
Gr max

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:59
Telefoon al eens herstart? Zo nee, doe dat eerst.
Heb je toevallig ook nog een iPad...? Zo nee, log dan je iCloud eens uit en weer in. Zo ja, dan moet je even kijken of die ook hub probeert te spelen op je eigen iCloud - dan heb je een conflict.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 12-08-2018 16:52 (6%)

• max.schollen
quote:
WhatsappHack schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:52:
Telefoon al eens herstart? Zo nee, doe dat eerst.
Heb je toevallig ook nog een iPad...? Zo nee, log dan je iCloud eens uit en weer in. Zo ja, dan moet je even kijken of die ook hub probeert te spelen op je eigen iCloud - dan heb je een conflict.
Heb een iPad mini 1 dus die kan niet dienen als woning hub ..
iCloud in en uitloggen oude iPhone werkt helaas ook niet
Reboot van telefoon werkt helaas ook niet (verschillende keren ge probeert)

max.schollen wijzigde deze reactie 12-08-2018 17:40 (7%)

• WhatsappHack
quote:
max.schollen schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:39:
[...]
Heb een iPad mini 1 dus die kan niet dienen als woning hub ..
iCloud in en uitloggen oude iPhone werkt helaas ook niet
Reboot van telefoon werkt helaas ook niet (verschillende keren ge probeert)
Ook nog een andere iPad in huis...? Of in iCloud van je broer bijvoorbeeld? 9 van de 10x het probleem namelijk.

Heb je gekeken of je Thuis app wel toegang heeft tot mobiele data trouwens...?

• max.schollen
quote:
WhatsappHack schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:13:
[...]

Ook nog een andere iPad in huis...? Of in iCloud van je broer bijvoorbeeld? 9 van de 10x het probleem namelijk.

Heb je gekeken of je Thuis app wel toegang heeft tot mobiele data trouwens...?
mijn broertje kan wel op 4G in de woning app en lampen aan en uit zetten .. het stond bij mijn moeder op de iPad wel aan de woning hub
Heb dat nu uit gezet maar helaas hielp dat ook niet
En mijn woning app heeft toegang tot mobiele data

max.schollen wijzigde deze reactie 12-08-2018 19:21 (4%)

• WhatsappHack
Ik had hetzelfde probleem, alleen kon ik er zelf ook niet altijd in. De iPad en iPhones uitloggen van iCloud (behalve de gene die Home gaat configureren), Home helemaal opnieuw instellen op de AppleTV zodat dat absoluut die als eerste en tijdelijk de enige hub is in huis en daarna weer inloggen en mensen gaan uitnodigen. Werkt nu 100% en altijd :) Iets dat je heel vaak leest, om de een of andere reden probeert het apparaat dat al actief was de claim te houden en kan je vage conflicten krijgen.

• max.schollen
quote:
WhatsappHack schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:36:
Ik had hetzelfde probleem, alleen kon ik er zelf ook niet altijd in. De iPad en iPhones uitloggen van iCloud (behalve de gene die Home gaat configureren), Home helemaal opnieuw instellen op de AppleTV zodat dat absoluut die als eerste en tijdelijk de enige hub is in huis en daarna weer inloggen en mensen gaan uitnodigen. Werkt nu 100% en altijd :) Iets dat je heel vaak leest, om de een of andere reden probeert het apparaat dat al actief was de claim te houden en kan je vage conflicten krijgen.
Heb het volgende gedaan
uit en inlog gedaan op apple tv (home hub was daarna weer geactiveerd )
home verwijderd op telefoon van mijn broertje (zelfde apple id als op de apple tv )
Home opnieuw geïnstalleerd (de app)
in de woning app de apparaten er opnieuw in gezet
toen heb ik mij zelf uitgenodigd en geaccepteerd
Maar helaas werkt het niet

• WhatsappHack
Maar heb je eerst die iPad uitgelogd van iCloud/uit thuis gehaald? Anders kan die nog steeds proberen heer en meester te zijn en heb je niet veel meer gedaan dan dezelfde setup opnieuw in te laden

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Mag ik vragen waarom je twee afzonderlijke huizen/personen/accounts aan één iTunes account probeert te knopen?

Je kunt meerdere "huizen" aan een Apple HomeKit HUB knopen maar dan heb je daarna alsnog maar één beheerder.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 12-08-2018 20:13 (6%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• max.schollen
quote:
WhatsappHack schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:06:
Maar heb je eerst die iPad uitgelogd van iCloud/uit thuis gehaald? Anders kan die nog steeds proberen heer en meester te zijn en heb je niet veel meer gedaan dan dezelfde setup opnieuw in te laden
Ik heb die uitgezet
Ik heb gewoon heel de setup opnieuw ingeladen
Homebridge server opnieuw aan en uit werkt ook niet ...
Heb al de poort van home bridge veranderd maar ook dat helpt niks

max.schollen wijzigde deze reactie 12-08-2018 20:27 (14%)

• max.schollen
quote:
wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:11:
Mag ik vragen waarom je twee afzonderlijke huizen/personen/accounts aan één iTunes account probeert te knopen?

Je kunt meerdere "huizen" aan een Apple HomeKit HUB knopen maar dan heb je daarna alsnog maar één beheerder.
als je op afstand wil bedienen dus buiten huis dan heb je een Apple tv nodig en aangezien mijn broertje die wel heeft en ik niet heb ik het huis via zijn telefoon gedaan en mijn daar in gedeeld
Want het gaat niet om 2 verschillende huizen we wonen namelijk allebei nog thuis

max.schollen wijzigde deze reactie 12-08-2018 20:28 (7%)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
max.schollen schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:25:
[...]
als je op afstand wil bedienen dus buiten huis dan heb je een Apple tv nodig en aangezien mijn broertje die wel heeft en ik niet heb ik het huis via zijn telefoon gedaan en mijn daar in gedeeld
Want het gaat niet om 2 verschillende huizen we wonen namelijk allebei nog thuis
Je Sais.... Heb hier een ATV-4 (4K) voor dat spel staan in m'n eigen huis. Maar je kunt geen meerdere iTines accounts koppelen aan die ATV (HomeKit Hub).

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• WhatsappHack
quote:
wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:57:
[...]

Je Sais.... Heb hier een ATV-4 (4K) voor dat spel staan in m'n eigen huis. Maar je kunt geen meerdere iTines accounts koppelen aan die ATV (HomeKit Hub).
Je kan wel iemand anders toegang geven tot je woning. En dat kunnen gewoon verschillende Apple ID’s zijn, geen probleem. Die zien dan exact hetzelfde als jij in de Woning-app.

Voor zover ik het begreep probeert ie dat, en dat zou moeten werken. Ik maakte niet uit z’n tekst op dat ie verschillende Apple ID’s probeert in te loggen op de ATV ofzo.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 13-08-2018 02:45 (16%)

• max.schollen
het werkt nu eindelijk ! Geen idee waar de fout heeft gezeten
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True