Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Casual game PC + ultrawide of 42inch monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tomdh
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 17:51
Dag allen,

Graag jullie mening over onderstaande.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC zal voor allround doeleinden gebruikt worden. Af en toe thuiswerken (development). Ook zal ik op het systeem gamen. Momenteel speel ik de witcher en BF1. Voor mij is het ok dat ik niet alles in hoogste kwaliteit kan spelen zolang het maar vlot loopt. Monitor moet meerdere vensters kunnen tonen voor multitasking en ergonomisch zijn. Heb nu zo'n zit/sta bureau van Ikea dus de monitor moet ook eenvoudig verstelbaar zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de €600 excl grafische kaart en monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Voeding, zolang deze nog werkt lijkt het me niet nodig om een nieuwe te kopen.
- Behuizing (Corsair Air 540)
- Gisteren een nieuwe GTX 1080 kunnen kopen voor €305 incl verzendingen. (alleen nog afwachten of ze deze effectief leveren).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Leds en eye candy componenten zijn een plus maar niet noodzakelijk. Systeem mag ook niet te luid zijn. Hier verwacht ik geen wonderen met mijn air 540. Wat ik in mijn huidige build wel merk is dat mijn CPU koeler (standaard intel) de bottleneck is.

Ga je overklokken?
Eventueel. Hoeft niet maar als het de prijs prestaties ten goede komt wil ik wel overwegen een betere koeler en/of moederbord te kopen

Wat verwacht je van ons?
Advies monitor keuze. Feedback op de samenstelling die ik nu voorstel.

Bestaande componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1080 Turbo OC 8G€ 499,-€ 499,-
1Corsair Carbide Air 540 Zwart€ 111,01€ 111,01
1OCZ StealthXStream 600W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 610,01

Te kopen componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,-€ 214,-
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 139,99€ 139,99
1Trust Bluetooth 4.0 USB Adapter€ 9,99€ 9,99
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 143,90€ 143,90
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 592,83

Vooral de keuze van een monitor vind ik een moeilijke.

Keuze 1:
#ProductPrijsSubtotaal
1Philips 436M6VBPAB Zwart€ 749,-€ 749,-
1Ergotron HX desk monitor arm (Wit)€ 213,-€ 213,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 962,-

Positief:
- HDR
- Grote voor multitasking (Gebruik nu displayfusion en lijkt me ideaal voor deze monitor).
- Relatief goede responsetijden voor gaming.
- Wow factor groot scherm.
- Onboard speakers. geeft wat meer een clean desk indruk. Voor goed geluid neem ik toch mijn hoofdtelefoon.

Negatief:
- Misschien toch te groot.Hoewel ik denk dat het met de arm + displayfusion prettig zal werken.
- 4K minder interessant om vlot games te spelen.

Keuze 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Omen X 35 Zwart€ 700,-€ 700,-
1Ergotron HX desk monitor arm (Wit)€ 213,-€ 213,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 913,-

Positief:
- Gsync en 144hz. Denk alleen dat dit een casual gamer weinig meerwaarde gaat bieden.
- Op deze moment interessante prijs.
- Voldoende groot voor multitasking.
- Curved

Negatief:
- Niet duidelijk of deze monitor nu een VESA adapter heeft.

Zou eventueel ook nog wel een andere ultrawide overwegen maar vind ze allemaal nogal duur. De IPS ultrawides hebben vaak wel een goede prijs maar zijn minder aangewezen voor gaming.

Alle reacties

Verwijderd

Waar heb je die 1080 besteld? Denk niet dat ze die gaan leveren

• tomdh
Sicomputers. Hierop stond hij maar kort voor €290. Op een andere site stond hij ook een tijdlang voor een goedkopere prijs. Dacht misschien met de komst van de nieuwe generatie kaarten dat ze goedkoop waren.
Leek met toch niet onwaarschijnlijk.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:36
tomdh schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:10:
Sicomputers. Hierop stond hij maar kort voor €290. Op een andere site stond hij ook een tijdlang voor een goedkopere prijs. Dacht misschien met de komst van de nieuwe generatie kaarten dat ze goedkoop waren.
Leek met toch niet onwaarschijnlijk.
Je kan het natuurlijk altijd afwachten, maar SiComputers staat niet positief bekend om het leveren van onrealistisch goedkope producten.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:39
Het systeem mag niet te luid zijn en dan koop je een graka met blowerfan? Die zal je duidelijk gaan horen!
De OCZ voeding moet je niet mee willen nemen. Erg matige kwaliteit en prestaties en mist voorzieningen die een modern systeem nodig hebben. De voeding is vast en zeker voorbij zijn betrouwbare levensduur. Koop er een nieuwe voeding bij. Met een Bitfenix Formula Gold/Whisper, Cougar GX-F, Corsair RMx 2018 of be quiet! Straight Power 11 doe je een goede koop.

• tomdh
Bestelling gaat inderdaad helaas niet door. Ik dacht dat ik de gok wel kon wagen omdat ook op een andere webshop de prijs laag stond. Probleem zat hem in de software van de leverancier waar de andere webshop waarschijnlijk ook gebruik van maakte.

Ik ga dan ook nog even wachten met mijn volgende systeem omdat ik de huidige generatie kaarten nogal duur vind voor een "oude" generatie kaarten. Toch bedankt voor de replies.
Pagina: 1