Dag allen,
Graag jullie mening over onderstaande.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC zal voor allround doeleinden gebruikt worden. Af en toe thuiswerken (development). Ook zal ik op het systeem gamen. Momenteel speel ik de witcher en BF1. Voor mij is het ok dat ik niet alles in hoogste kwaliteit kan spelen zolang het maar vlot loopt. Monitor moet meerdere vensters kunnen tonen voor multitasking en ergonomisch zijn. Heb nu zo'n zit/sta bureau van Ikea dus de monitor moet ook eenvoudig verstelbaar zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de €600 excl grafische kaart en monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Voeding, zolang deze nog werkt lijkt het me niet nodig om een nieuwe te kopen.
- Behuizing (Corsair Air 540)
- Gisteren een nieuwe GTX 1080 kunnen kopen voor €305 incl verzendingen. (alleen nog afwachten of ze deze effectief leveren).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Leds en eye candy componenten zijn een plus maar niet noodzakelijk. Systeem mag ook niet te luid zijn. Hier verwacht ik geen wonderen met mijn air 540. Wat ik in mijn huidige build wel merk is dat mijn CPU koeler (standaard intel) de bottleneck is.
Ga je overklokken?
Eventueel. Hoeft niet maar als het de prijs prestaties ten goede komt wil ik wel overwegen een betere koeler en/of moederbord te kopen
Wat verwacht je van ons?
Advies monitor keuze. Feedback op de samenstelling die ik nu voorstel.
Bestaande componenten:
Te kopen componenten:
Vooral de keuze van een monitor vind ik een moeilijke.
Keuze 1:
Positief:
- HDR
- Grote voor multitasking (Gebruik nu displayfusion en lijkt me ideaal voor deze monitor).
- Relatief goede responsetijden voor gaming.
- Wow factor groot scherm.
- Onboard speakers. geeft wat meer een clean desk indruk. Voor goed geluid neem ik toch mijn hoofdtelefoon.
Negatief:
- Misschien toch te groot.Hoewel ik denk dat het met de arm + displayfusion prettig zal werken.
- 4K minder interessant om vlot games te spelen.
Keuze 2:
Positief:
- Gsync en 144hz. Denk alleen dat dit een casual gamer weinig meerwaarde gaat bieden.
- Op deze moment interessante prijs.
- Voldoende groot voor multitasking.
- Curved
Negatief:
- Niet duidelijk of deze monitor nu een VESA adapter heeft.
Zou eventueel ook nog wel een andere ultrawide overwegen maar vind ze allemaal nogal duur. De IPS ultrawides hebben vaak wel een goede prijs maar zijn minder aangewezen voor gaming.
Graag jullie mening over onderstaande.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC zal voor allround doeleinden gebruikt worden. Af en toe thuiswerken (development). Ook zal ik op het systeem gamen. Momenteel speel ik de witcher en BF1. Voor mij is het ok dat ik niet alles in hoogste kwaliteit kan spelen zolang het maar vlot loopt. Monitor moet meerdere vensters kunnen tonen voor multitasking en ergonomisch zijn. Heb nu zo'n zit/sta bureau van Ikea dus de monitor moet ook eenvoudig verstelbaar zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de €600 excl grafische kaart en monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Voeding, zolang deze nog werkt lijkt het me niet nodig om een nieuwe te kopen.
- Behuizing (Corsair Air 540)
- Gisteren een nieuwe GTX 1080 kunnen kopen voor €305 incl verzendingen. (alleen nog afwachten of ze deze effectief leveren).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Leds en eye candy componenten zijn een plus maar niet noodzakelijk. Systeem mag ook niet te luid zijn. Hier verwacht ik geen wonderen met mijn air 540. Wat ik in mijn huidige build wel merk is dat mijn CPU koeler (standaard intel) de bottleneck is.
Ga je overklokken?
Eventueel. Hoeft niet maar als het de prijs prestaties ten goede komt wil ik wel overwegen een betere koeler en/of moederbord te kopen
Wat verwacht je van ons?
Advies monitor keuze. Feedback op de samenstelling die ik nu voorstel.
Bestaande componenten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 Turbo OC 8G | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Corsair Carbide Air 540 Zwart | € 111,01 | € 111,01 |
| 1 | OCZ StealthXStream 600W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 610,01 | |
Te kopen componenten:
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 214,- | € 214,- |
| 1 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | € 139,99 | € 139,99 |
| 1 | Trust Bluetooth 4.0 USB Adapter | € 9,99 | € 9,99 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 143,90 | € 143,90 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 84,95 | € 84,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 592,83 | |
Vooral de keuze van een monitor vind ik een moeilijke.
Keuze 1:
| 1 | Philips 436M6VBPAB Zwart | € 749,- | € 749,- |
| 1 | Ergotron HX desk monitor arm (Wit) | € 213,- | € 213,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 962,- | |
Positief:
- HDR
- Grote voor multitasking (Gebruik nu displayfusion en lijkt me ideaal voor deze monitor).
- Relatief goede responsetijden voor gaming.
- Wow factor groot scherm.
- Onboard speakers. geeft wat meer een clean desk indruk. Voor goed geluid neem ik toch mijn hoofdtelefoon.
Negatief:
- Misschien toch te groot.Hoewel ik denk dat het met de arm + displayfusion prettig zal werken.
- 4K minder interessant om vlot games te spelen.
Keuze 2:
| 1 | HP Omen X 35 Zwart | € 700,- | € 700,- |
| 1 | Ergotron HX desk monitor arm (Wit) | € 213,- | € 213,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 913,- | |
Positief:
- Gsync en 144hz. Denk alleen dat dit een casual gamer weinig meerwaarde gaat bieden.
- Op deze moment interessante prijs.
- Voldoende groot voor multitasking.
- Curved
Negatief:
- Niet duidelijk of deze monitor nu een VESA adapter heeft.
Zou eventueel ook nog wel een andere ultrawide overwegen maar vind ze allemaal nogal duur. De IPS ultrawides hebben vaak wel een goede prijs maar zijn minder aangewezen voor gaming.