Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoMilan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-07-2024
Mijn vraag
Ik heb een eigen behuizing gebouwd, maar geen rekening gehouden met de hoogte voor de voedingskabel voor de videokaart, waardoor deze niet rechtop in de behuizing past. Ik wil graag een riser gebruiken om de videokaart op zijn rug in de behuizing neer te leggen. Functioneert mijn videokaart goed als deze op zijn rug ligt en zo ja, hoeveel warmer zou deze worden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Pavilion (met nieuwe GPU): pricewatch: HP Pavilion 500-405nd
Asus GTX 1060 6GB Turbo: pricewatch: Asus Turbo GeForce GTX 1060
Riser kabel: pricewatch: Thermaltake Gaming PCI-E 3.0 X16 Riser Cable

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb met alle termen die ik hiervoor bedenken kon op internet gezocht naar een antwoord op mijn vraag (zowel in het Engels als Nederlands), helaas zonder succes.

Beste antwoord (via ZoMilan op 12-08-2018 22:11)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pas je wel op dat de soldeerpuntjes geen contact maken met het ijzer van je case? Kans op sluiting aanwezig namelijk.

Verder vraag ik me af wat je precies gebouwd hebt; je linkt een standaard HP machine? Want als je een GPU "in" de case huisvest, zal je suboptimale afvoer van warmte hebben en daardoor wordt alles (iets) warmer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Waarom zou de GPU niet (goed) functioneren als deze op zijn zijkant ligt? Qua temperatuur boeit het ook niet denk ik

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pas je wel op dat de soldeerpuntjes geen contact maken met het ijzer van je case? Kans op sluiting aanwezig namelijk.

Verder vraag ik me af wat je precies gebouwd hebt; je linkt een standaard HP machine? Want als je een GPU "in" de case huisvest, zal je suboptimale afvoer van warmte hebben en daardoor wordt alles (iets) warmer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZoMilan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-07-2024
Oke dankjewel voor de antwoorden.

Die standaard HP machine is geupgrade en ik hen inmiddels zelf een behuizing gemaakt.