Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-06-2021
Hallo,
Ik heb sinds een paar maanden linkedin aangemaakt maar na ongeveer een week was het account opeens beperkt. Om het account weer te gebruiken moet ik een legitimatie bewijs online opsturen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder een legitimatie bewijs op te sturen? Of contact op kan nemen met linkedin. Voor zover ik heb gezien kan dat alleen als je bent ingelogd..

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:52
Nog nooit gehad. Heb je misschien teveel onbekenden uitgenodigd, waardoor je account is gerapporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
Ik had maar twee of drie mensen toegevoegd en die zatten in dezelfde klas. Voor de rest niemand toegevoegd.
Zal het misschien komen dat ik nog niet volwassen ben? (17 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:24
Het lijkt dat het door wetgeving in de VS met betrekking tot minderjarigen komt. Voor de Office 365 account van onze puber moesten wij of het ID opsturen of eenmalig een betaling doen (30 cent op de account zetten). Wij hebben gekozen voor dat laatste optie.
Naam van de wetgeving weet ik niet meer, maar het heeft echt impact gehad op o.a. veel scholen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 15:44
dat is de AVG/GDPR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:47 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 15:44
Insante geeft aan de naam van de wetgeving niet te kennen, waarop ik zeg dat de naam van die wetgeving de avg is.

Als je minderjarig bent (16/18?) moet je dit dus doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannial schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:28:
Insante geeft aan de naam van de wetgeving niet te kennen, waarop ik zeg dat de naam van die wetgeving de avg is.

Als je minderjarig bent (onder 18) moet je dit dus doen
En waar baseer je dat op?
De AVG biedt mogelijkheden om leeftijd per lidstaat te laten bepalen als het op minderjarigheid wat betreft privacy aankomt. Nederland heeft daar voor 16 jaar gekozen.

https://www.betterinterne.../detail?articleId=3017751

En insante spreekt specifiek over US wetgeving. De AVG is Europese wetgeving bij uitstek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
BiLLY_daKid schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:55:
Nog nooit gehad. Heb je misschien teveel onbekenden uitgenodigd, waardoor je account is gerapporteerd?
Daarmee krijg je een beperkte beperking:
Als u een groot aantal uitnodigingen hebt verzonden die zijn afgewezen of genegeerd door de beoogde ontvangers, kan er in uw LinkedIn-account een beperking worden ingesteld voor het versturen van verdere uitnodigingen aan personen om deel uit te maken van uw professionele netwerk.
Bron: https://www.linkedin.com/...oor-uitnodigingen?lang=nl
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:59:
[...]

En waar baseer je dat op?
De AVG biedt mogelijkheden om leeftijd per lidstaat te laten bepalen als het op minderjarigheid wat betreft privacy aankomt. Nederland heeft daar voor 16 jaar gekozen.

https://www.betterinterne.../detail?articleId=3017751

En insante spreekt specifiek over US wetgeving. De AVG is Europese wetgeving bij uitstek.
Maar niet niet van toepassing in dit geval, toch?
Territoriale reikwijdte
1. Deze wet en de daarop berustende bepalingen zijn van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens in het kader van activiteiten van een vestiging van een verwerkingsverantwoordelijke of een verwerker in Nederland.
2. Deze wet en de daarop berustende bepalingen zijn van toepassing op verwerking van persoonsgegevens van betrokkenen die zich in Nederland bevinden door een niet in de Europese Unie gevestigde verwerkingsverantwoordelijke of verwerker, wanneer de verwerking verband houdt met:
a. het aanbieden van goederen of diensten aan deze betrokkenen in Nederland, ongeacht of een betaling door de betrokkenen is vereist; of
b. het monitoren van hun gedrag, voor zover dit gedrag in Nederland plaatsvindt.
Bron: artikel 4 Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming

[ Voor 20% gewijzigd door wheel op 14-08-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheel schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:46:
[...]

Maar niet niet van toepassing in dit geval, toch?

[...]

Bron: artikel 4 Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming
De AVG is zeker van toepassing op LinkedIn, maar als je gewoon de teksten die gequote worden leest zie je m'n punt......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:24
Gaat eigenlijk over de COPPA regelgeving, zie bijvoorbeeld deze bericht van Tweakers over Microsoft.
nieuws: Microsoft blokkeert accounts van kinderen en ontgrendelt ze alleen vi...

Dit zou ook impact op je LinkedIn account kunnen hebben aangezien je minderjarig bent. Je kan het beste LinkedIn benaderen.

[ Voor 3% gewijzigd door insante op 14-08-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 01:11
Je kan hier gewoon met support contact hebben zonder inlog: https://www.linkedin.com/help/linkedin/solve/contact

Heb het getest door zelf ff uit te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:43

Qwerty-273

Meukposter

Een beetje offtopic vraag, maar wat wil je op LinkedIn doen als 17 jarige?
Welcome to LinkedIn, the world's largest professional network

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:04
Qwerty-273 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:02:

[...]
Kan best toch? Een studie is onderdeel van je professionele carrière in mijn ogen. Veel contacten uit die tijd kunnen zeer nuttig zijn. Daarbij kunnen bedrijven en recruiters je al vinden voor bijbanen / stages en uiteindelijk startersfuncties / traineeships.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yormir
Qwerty-273 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:02:

[...]
Ik begin dit schooljaar met een halfjaar stage. Dus het leek me erg handig om daar alvast LinkedIn voor te hebben.
Pagina: 1