Toon posts:

(Nog niet) Studerende Software Engineer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort studeren om te werken als een Software Engineer alleen ik zou graag voor dat ik begin met mijn opleiding alvast een stap voor zijn.

Ik heb minimaal ervaring met programmeren, wel een keer een website gemaakt (wat goed ging!)

Het is niet zo dat ik niks over computers weet. Ik ben altijd de persoon in mijn familie die alle computers maakt (wat ik allemaal zelf heb aangeleerd op vele windows computers zoals 95, 98, Xp en enz).

Ook heb ik geen opleiding gedaan richting ICT jammer genoeg wat ik eigenlijk wel had moeten doen maar te laat achter kwam na jaren in de boekhouding te hebben gezeten.

Nu vroeg ik mij af of jullie advies hebben om waar alvast in te verdiepen of uit te proberen?
Ook zou ik graag willen weten welke boeken ook goed zouden zijn om te lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2018 11:23 . Reden: Meer uitgebreid met informatie ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:28
Hobby-matig heel veel gaan proberen. Je leert het meest van het oplossen van fouten die je maakt.

Verzin iets wat je wilt maken en zoek uit hoe dat moet. Kies een eenvoudige taal om mee te beginnen om de manier van denken aan te leren, later kan je dan bepalen welke taal jij het "logischt" vind.

Boeken vind ik nu niet nuttig. Eerst opstarten, alles wat je moet weten staat online

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 16-08-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:19:

Nu vroeg ik mij af of jullie advies hebben om waar alvast in te verdiepen of uit te proberen?
Ook zou ik graag willen weten welke boeken ook goed zouden zijn om te lezen.
Goed zou zijn om het studieboekje van je opleiding door te lezen. Dan weet je waarop ze gaan focussen en wat handig is om te gaan lezen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrhoeve
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 16:48
Ik ben zelf twee jaar geleden gestart met HBO-ICT richting Software Engineering. Ik had wel enige voorkennis door hobbymatig programmeren in VB .Net (en daarvoor enkele andere VB-varianten) maar geen serieuze ervaring. Object georiënteerd programmeren was voor mij compleet nieuw. Java, C# en PHP waren dan ook een echte uitdaging voor mij in het begin, maar als je het eenmaal door hebt went het vrij snel en zie je overeenkomsten tussen de talen.

Wat belangrijk is: ga inderdaad zelf stoeien en begin relatief simpel. Bouw iets met een for-next loop, teken sterretjes en dat soort dingen. Maak fouten en leer ervan, dan krijg je het het snelste onder de knie. Uiteindelijk draait elke applicatie om het weergeven van informatie, het testen van waarden en het springen naar functies...

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:31

_Erikje_

Tweaker in Spanje

geniet nog 2 weken van de vakantie!