Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik wil graag overstappen van een IPhone SE naar een OnePlus 6. Nou vraag ik mij af, of ik mijn iCloud Mail hierop kan installeren (in de standaard mail app)

Relevante software en hardware die ik gebruik:

iPhone SE -> OnePlus 6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Nou lees ik op internet dat het soms wel kan en soms niet. Andere zaken van mijn IPhone hoef ik niet mee te nemen, alleen de mail zou wel handig zijn. Wat kan ik nu het beste doen?

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar wat heb je nou precies gezocht en gevonden dan? Want [google=icloud mail android] levert best veel hits. Ik heb zelf geen Apple-ervaring, dus inhoudelijk kan ik je niet helpen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat jij de eerste bent die dit wilt weten ;)

PS: Ik zie dat je tot nu toe alleen nog maar vragen gesteld hebt op Tweakers. Misschien vind je het leuk om ook zelf eens wat bij te dragen. Kijk eens bij de Actieve Topics, geheid dat daar leuke onderwerpen voorbij komen waar jij ook wat aan toe kunt voegen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Room42 op 12-08-2018 01:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Het zou inderdaad wel mogelijk zijn. Maar ik lees dat t zo simpel kan zijn als gebruikersnaam en wachtwoord invullen tot het veranderen van instellingen en gegevens. En daar ben ik niet zo handig in.

Bijvoorbeeld:

Vul in het inkomende instellingen scherm onderstaande gegevens in:

Gebruikersnaam: username
Wachtwoord: uw email-wachtwoord
Inkomende server: imap.mail.me.com
Inkomende poort: 993
Beveiligingstype: ssl

Kies 'volgende'.

En

Vul in het uitgaande instellingen scherm onderstaande gegevens in:

Uitgaande server: smtp.mail.me.com
Uitgaande poort: 587
Beveiligingstype: ssl
Inloggen nodig: yes
Gebruikersnaam: username
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

Kies 'volgende'.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En wat snap je daar niet aan dan? Want dat klinkt als een prima tutorial om eerlijk te zijn...

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 08:59
@Verwijderd Als je al twijfelt of dit je gaat lukken, vraag ik me af of je uberhaupt de overstap van Apple naar Oneplus (Android/Oxygen OS) moet gaan maken.. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 01:58:
Het zou inderdaad wel mogelijk zijn. Maar ik lees dat t zo simpel kan zijn als gebruikersnaam en wachtwoord invullen tot het veranderen van instellingen en gegevens. En daar ben ik niet zo handig in.

[...]
Dude! Zelfs alle Youtube-videos zijn rond de 2 minuten. Al doe jij er straks 10 minuten over, ben je nog snel klaar. 8)7
LocK_Out schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 06:31:
@Verwijderd Als je al twijfelt of dit je gaat lukken, vraag ik me af of je uberhaupt de overstap van Apple naar Oneplus (Android/Oxygen OS) moet gaan maken.. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
offtopic:
Je jezelf wat afvragen is nog geen mening hebben (of uiten), hè :o

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 12-08-2018 07:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
:) Is er niemand in je omgeving die wat meer verstand heeft van dit soort dingen ?
Zo ja, dan zou ik dat samen met die ander eerst gaan uitzoeken en daarna ook daadwerkelijk ook uitvoeren ( met die ander op de achtergrond om in te grijpen op de zaken die jij niet zo goed snapt ).

Net zoals hier gezegd wordt door mede-tweakers, je bent niet de eerste die dit wilt, dus er is genoeg te vinden op Google. En soms is het gewoon “doen “ .....en van je fouten leer je !

Succes ! Het gaat je vast lukken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal;)

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zo te lezen heb je de Oneplus nog niet?

Je zal zien dat een hoop dingen zichzelf wijzen, als je het toestel in je handen hebt. Het is geen rakettechnologie, gewoon een kwestie van even uitzoeken als je de twee toestellen naast elkaar hebt. Je zal dan zien dat het snel genoeg gaat.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:43

SomerenV

It's something!

@Aardappelbakker heeft toevallig ook de overstap van Apple naar OnePlus gemaakt een tijd terug. Misschien dat die wat antwoorden heeft?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:45
SomerenV schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:13:
@Aardappelbakker heeft toevallig ook de overstap van Apple naar OnePlus gemaakt een tijd terug. Misschien dat die wat antwoorden heeft?
Naast dat het mijn beste keuze ooit is geweest, heb ik geen ervaring met iCloud mail. Maar lijkt me dat dat gewoon als elk andere emailadres werkt, dus zou moeten kunnen :)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-11 18:43
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 01:06:
Mijn vraag:

Ik wil graag overstappen van een IPhone SE naar een OnePlus 6. Nou vraag ik mij af, of ik mijn iCloud Mail hierop kan installeren (in de standaard mail app)

Relevante software en hardware die ik gebruik:

iPhone SE -> OnePlus 6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Nou lees ik op internet dat het soms wel kan en soms niet. Andere zaken van mijn IPhone hoef ik niet mee te nemen, alleen de mail zou wel handig zijn. Wat kan ik nu het beste doen?
iCloud mail is gewoon te bereiken via IMAP/SMTP dus je kan het met elke mail client uitlezen, bijvoorbeeld Outlook op je desktop maar dus ook de Gmail app van Android.

https://www.appletips.nl/...p-handmatig-configureren/

Verder is gezien mijn ervaring met de firmware van zowel de Oneplus One en de Oneplus X overstappen naar een Samsung of Huawei een betere idee. Verder komen er momenteel spontaan barsten in de Oneplus 6, aldus diverse tweakers.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 12-08-2018 12:59 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-11 23:08

DarkSide

theres no place like ::1

sdk1985 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:54:
[...]

Verder is gezien mijn ervaring met de firmware van zowel de Oneplus One en de Oneplus X overstappen naar een Samsung of Huawei een betere idee.
Geef eens een voorbeeld?

bedoel je echt firmware? Of bedoel je OS en updates
Dat is nu echt een stuk beter. De OP2 en X waren wat dat betreft rampzalig. De OPO viel wel mee.

De 3 is geleverd met Android M en krijgt zelfs P.
En OP is vaak sneller dan Samsung. Oreo was er heel snel op de 3 bv en ook de 5(5t).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• sdk1985
DarkSide schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:59:
[...]

Geef eens een voorbeeld?

bedoel je echt firmware? Of bedoel je OS en updates
Dat is nu echt een stuk beter. De OP2 en X waren wat dat betreft rampzalig. De OPO viel wel mee.

De 3 is geleverd met Android M en krijgt zelfs P.
En OP is vaak sneller dan Samsung. Oreo was er heel snel op de 3 bv en ook de 5(5t).
Manier waarop het OS in je telefoonstaat noem ik het eigenlijk firmware (en ander OS moet je immers ook echt flashen).

Hoe dan ook het gaat er niet om welke Android versie je krijgt maar of je apparaat foutloos werkt. Volgens mij heeft de Oneplus One iets van 3 verschillende major Android versies gehad. De beste versie voor de Oneplus One was 11S uit 2014 welke maar 1 storende bug had. Die bug zorgde ervoor dat hij altijd actief was. Als je root had kon je na elke reboot de google update service inschakelde (ja gek genoeg inschakelen) en dan was het probleem tijdelijk opgelost. Elke firmware versie daarna heeft storende problemen gehad lopende van niet werkende bluetooth, geen connectiviteit krijgen na wegvallen bereik tot aan reboots tijdens bellen en warm worden van de telefoon. Heb elke versie uitgebreid gerapporteerd in het ervaring topic. De allerlaaste versie die Oneplus voor de One heeft gemaakt was onbruikbaar en slechter dan 11S. Heb daarna zelf nog een tijdje LineageOS gedraaid maar die had ook de reboots tijdens het bellen wat voor mij 100% onacceptabel is. De OnepluxX firmware updates zijn na een jaar gestopt, november 2016 het laatste. Daar werkte de notificatie led niet meer, staat nu ook LineageOS op en die werkt nu acceptabel. In theorie zou ik nog Sultan voor de Oneplus kunnen proberen maar ik had er gewoon geen zin meer in, ik wil gewoon een apparaat waar ik op kan vertrouwen en niet iets waar ik mij dagelijks aan erger cq mee bezig moet zijn.

Wat Oneplus had moeten doen is de laatste bug uit 11S halen en alle andere grote Android updates optioneel als beta branch uitgeven zodat je in ieder geval per grote Android versie uiteindelijk 1 stabiele rom hebt. Nu kwamen er elke keer nieuwe features met elke keer weer nieuwe bugs, tot er ineens geen updates meer kwamen.

Zet daar tegenover mijn ervaring met de Huawei P9 lite en daarover heb ik sinds aanschaf letterlijk 0 klachten en krijg ik elke maand een security update. Nog nooit een probleem gehad met bluetooth, bellen, bereik, accuduur, touchinput of het warm worden van het toestel. Verder heb ik momenteel ook nog een Samsung S7, daarvan valt de accu duur mij tegen. Verder geen klachten. De Oneplus One ligt letterlijk ergens in de hoek stof te happen.

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 12-08-2018 13:12 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-11 23:08

DarkSide

theres no place like ::1

Dit gaat een beetje off topic.
Maar het gaat wel om ervaringen met oude toestellen van OP.
De klachten die jij noemt met de OPO herken ik overigens niet. Wel een update geweest die de touchscreen slecht maakte. Maar dat werd ook opgelost.

Daarna een OP3 gehad die nog steeds probleemloos werkt en stabiel en betrouwbaar.
En de OP6 doet het tot nu toe ook goed.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-10 11:13
Gewoon inloggen op .
Naar beveiliging gaan en kiezen paswoord voor app.
Geef het een naam, in mijn geval bluemail.
Paswoord kopiëren, bluemail installeren op oneplus.
In bluemail kiezen voor iCloud,email invullen en gekopieerde paswoord ingeven.
De rest gaat vanzelf.
Succes

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-11 17:42
sdk1985 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:54:
[...]

iCloud mail is gewoon te bereiken via IMAP/SMTP dus je kan het met elke mail client uitlezen, bijvoorbeeld Outlook op je desktop maar dus ook de Gmail app van Android.

https://www.appletips.nl/...p-handmatig-configureren/

Verder is gezien mijn ervaring met de firmware van zowel de Oneplus One en de Oneplus X overstappen naar een Samsung of Huawei een betere idee. Verder komen er momenteel spontaan barsten in de Oneplus 6, aldus diverse tweakers.
Interessante standpunten :), de firmware van de OPO is natuurlijk niet te vergelijken met die van de OP6.. Ik heb nog nooit een probleem gehad met mijn Oneplus toestellen. Zelf een OP3 en een OP6 nu in bezit. En werkelijk waar nog nooit een probleem gehad met de firmware. Heb je bronnen hiervan? Want dit is natuurlijk een beetje bashen..

Daarnaast zeg je dat er barsten in komen? Ook hier heb ik nog nooit van gehoord, waar zijn je bronnen? Het slaat echt nergens op om spontaan naar Samsung te verwijzen...

Verwijderd

Topicstarter
Gunth schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:40:
Gewoon inloggen op .
Naar beveiliging gaan en kiezen paswoord voor app.
Geef het een naam, in mijn geval bluemail.
Paswoord kopiëren, bluemail installeren op oneplus.
In bluemail kiezen voor iCloud,email invullen en gekopieerde paswoord ingeven.
De rest gaat vanzelf.
Succes
Bedankt voor het advies:).

• sdk1985
DarkSide schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:15:
Dit gaat een beetje off topic.
Maar het gaat wel om ervaringen met oude toestellen van OP.
De klachten die jij noemt met de OPO herken ik overigens niet. Wel een update geweest die de touchscreen slecht maakte. Maar dat werd ook opgelost.
In theorie zou het kunnen zijn dat jij bijvoorbeeld geen auto rijdt en dus de bluetooth bug in CM12 hebt gemist en dat je toevallig altijd bereik hebt gehad waardoor je de bug met het verlies van dataconnectiviteit ook niet hebt gemerkt. Maar ze waren er zeker en bovendien herproduceerbaar. Je kon ze vroeger ook zien staan bij de bug logs.
jannick63 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:48:
[...]

Interessante standpunten :), de firmware van de OPO is natuurlijk niet te vergelijken met die van de OP6.. Ik heb nog nooit een probleem gehad met mijn Oneplus toestellen. Zelf een OP3 en een OP6 nu in bezit. En werkelijk waar nog nooit een probleem gehad met de firmware. Heb je bronnen hiervan? Want dit is natuurlijk een beetje bashen..

Daarnaast zeg je dat er barsten in komen? Ook hier heb ik nog nooit van gehoord, waar zijn je bronnen? Het slaat echt nergens op om spontaan naar Samsung te verwijzen...
Ik zou zeggen kijk gewoon eens in het ervaring topic: PeacekeeperNL in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

Mijn ervaringen staan overigens uitgebreid omschreven in de respectievelijke ervarings topics. Ik heb er tevens nog een guide voor overstap naar lineageos geplaatst. Verder zijn op de officiele oneplus forums ook de talloze problemen te vinden inclusief de workaround met root voor de 11s standby bug. Er zijn nog wel gekkere problemen geweest zoals een blauw/groene waas over video's. Ik was zelf destijds heel enthousiast over de Oneplus One en zeker over de hardware alleen ik laat het gezien de waardeloze firmware support voortaan echt links liggen. Beide toestellen die ik heb gekocht heeft Oneplus kei hard laten vallen. Voor de prijs hoef je het tegenwoordig ook niet meer te doen, dus ik zou zelf het risico niet opnieuw nemen.

Samsung vermelden roept blijkbaar een soort rode lap + stier effect op. Echter heb ik vroeger een S2 gehad en die kreeg letterlijk jarenlang updates. De S7 zit momenteel op Android 8 en krijgt daarmee al 2 jaar actieve support, een jaar langer dan de Oneplus X kreeg. Belangrijker; ik ondervind geen bugs. Verandert dat dan hoor je mij echt wel in het ervaringstopic ;). Huawei tot heden ook geen klachten over met de P9 lite qua stabiliteit en updates (Android 7 Juni 2018).

Verder wordt het inderdaad offtopic. Ik heb gewaarschuwd, TS kan er mee doen wat hij wil.

[ Voor 40% gewijzigd door sdk1985 op 12-08-2018 16:16 ]

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 08:59
@sdk1985 Beste tip die je had kunnen geven is. (en je een heel stuk typen gescheeld had)
Kijk naar een telefoon die meedoet met het "Android One" programma :*)

[ Voor 10% gewijzigd door LocK_Out op 13-08-2018 05:24 ]

Pagina: 1