DarkSide schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:59:
[...]
Geef eens een voorbeeld?
bedoel je echt firmware? Of bedoel je OS en updates
Dat is nu echt een stuk beter. De OP2 en X waren wat dat betreft rampzalig. De OPO viel wel mee.
De 3 is geleverd met Android M en krijgt zelfs P.
En OP is vaak sneller dan Samsung. Oreo was er heel snel op de 3 bv en ook de 5(5t).
Manier waarop het OS in je telefoonstaat noem ik het eigenlijk firmware (en ander OS moet je immers ook echt flashen).
Hoe dan ook het gaat er niet om welke Android versie je krijgt maar of je apparaat foutloos werkt. Volgens mij heeft de Oneplus One iets van 3 verschillende major Android versies gehad. De beste versie voor de Oneplus One was 11S uit 2014 welke maar 1 storende bug had. Die bug zorgde ervoor dat hij altijd actief was. Als je root had kon je na elke reboot de google update service inschakelde (ja gek genoeg inschakelen) en dan was het probleem tijdelijk opgelost. Elke firmware versie daarna heeft storende problemen gehad lopende van niet werkende bluetooth, geen connectiviteit krijgen na wegvallen bereik tot aan reboots tijdens bellen en warm worden van de telefoon. Heb elke versie uitgebreid gerapporteerd in het ervaring topic. De allerlaaste versie die Oneplus voor de One heeft gemaakt was onbruikbaar en slechter dan 11S. Heb daarna zelf nog een tijdje LineageOS gedraaid maar die had ook de reboots tijdens het bellen wat voor mij 100% onacceptabel is. De OnepluxX firmware updates zijn na een jaar gestopt, november 2016 het laatste. Daar werkte de notificatie led niet meer, staat nu ook LineageOS op en die werkt nu acceptabel. In theorie zou ik nog Sultan voor de Oneplus kunnen proberen maar ik had er gewoon geen zin meer in, ik wil gewoon een apparaat waar ik op kan vertrouwen en niet iets waar ik mij dagelijks aan erger cq mee bezig moet zijn.
Wat Oneplus had moeten doen is de laatste bug uit 11S halen en alle andere grote Android updates optioneel als beta branch uitgeven zodat je in ieder geval per grote Android versie uiteindelijk 1 stabiele rom hebt. Nu kwamen er elke keer nieuwe features met elke keer weer nieuwe bugs, tot er ineens geen updates meer kwamen.
Zet daar tegenover mijn ervaring met de Huawei P9 lite en daarover heb ik sinds aanschaf letterlijk 0 klachten en krijg ik elke maand een security update. Nog nooit een probleem gehad met bluetooth, bellen, bereik, accuduur, touchinput of het warm worden van het toestel. Verder heb ik momenteel ook nog een Samsung S7, daarvan valt de accu duur mij tegen. Verder geen klachten. De Oneplus One ligt letterlijk ergens in de hoek stof te happen.
[
Voor 15% gewijzigd door
sdk1985 op 12-08-2018 13:12
]