Verfspuiten op renovlies geeft losse vliesjes en glim

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:55
Afgelopen weken hebben we een nieuwbouw woning behangen met renovlies. Om de muur verder af te werken gebruiken we een verfspuit ( de w950 van Wagner) met witte flexa powerdek. Na het spuiten lijken er vliesjes los te komen van het behang. Ik vermoed door de kracht van de verfspuit. Dat geeft op de ene plek meer dan op de andere plek een glimmend effect, een kleurverschil en soortstructuur op de muur maar wissellend wat betreft de hoeveelheid structuur.

De vraag is hoe kan ik dat voorkomen op de muren die nog gespoten moeten worden? Op moment staat de intensiteit van het volume al op de laagste stand, de spuitkop staat zo breed mogelijk en de afstand tot de muur is 30cm.

Renovlies

[ Voor 11% gewijzigd door tweakje-2018 op 11-08-2018 22:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarschijnlijk te dik opgebracht. In de klusinstructies lees ik dat je normale muurverf 10% moet verdunnen, heb je dat wel gedaan met je emmer Flexa? Als de verf te dik is krijg je geen mooie spuitnevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
_JGC_ schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:20:
Waarschijnlijk te dik opgebracht. In de klusinstructies lees ik dat je normale muurverf 10% moet verdunnen, heb je dat wel gedaan met je emmer Flexa? Als de verf te dik is krijg je geen mooie spuitnevel.
De flexa is ongeveer met ongeveer 15% water verdunt, bij 10% was de spuitnevel niet constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Mijn idee is:

Verf van de bouwmarkt, koop voortaan bij de verfhandel voor betere kwaliteit verf zelfde geld, icm met te dik aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:46
De Wagner verfspuiten als de W950 doet menig professioneel spuiter altijd grinniken. Ten minste, dat was mijn ervaring toen ik een verfspuiter om advies vroeg wegens spetterende spuitnevel uit zo’n soort verfspuit.

Als je de originele Wagner verspuitbare latex gebruikt gaat het spuiten redelijk goed omdat deze al spuitklaar in de emmer zit maar gebruik je andere latex dan komt het echt aan op juiste dikte en of de latex uberhaupt verspuitbaar is.

In jullie geval zou ik de winkel waar de latex is gekocht even benaderen of zij meer info over de latex hebben m.b.t. verspuiten via de Wagner, of anders de Wagner spuitklare latex kopen.
Het beste is een echte goede HVLP verfspuit huren, die is vele malen krachtiger en spuit echt mooie nevel.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakje-2018
plaspvd schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:08:
Mijn idee is:

Verf van de bouwmarkt, koop voortaan bij de verfhandel voor betere kwaliteit verf zelfde geld, icm met te dik aanbrengen.
Bij de verfhandels online zie ik spuitbare verf van Sikkens staan, maar er is een fors prijsverschil 110 euro voor 60m2 tegen over 40 euro voor 100 m2 bij flexa. Bij welke verfhandel is iets te vinden in de zelfde prijs klasse als de flexa?
Theo74 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:11:
De Wagner verfspuiten als de W950 doet menig professioneel spuiter altijd grinniken. Ten minste, dat was mijn ervaring toen ik een verfspuiter om advies vroeg wegens spetterende spuitnevel uit zo’n soort verfspuit.

Als je de originele Wagner verspuitbare latex gebruikt gaat het spuiten redelijk goed omdat deze al spuitklaar in de emmer zit maar gebruik je andere latex dan komt het echt aan op juiste dikte en of de latex uberhaupt verspuitbaar is.

In jullie geval zou ik de winkel waar de latex is gekocht even benaderen of zij meer info over de latex hebben m.b.t. verspuiten via de Wagner, of anders de Wagner spuitklare latex kopen.
Het beste is een echte goede HVLP verfspuit huren, die is vele malen krachtiger en spuit echt mooie nevel.
Een paar weken geleden de W950 gekocht vanwege de goede reviews online, zeker ten opzichte van vorige modellen. Van wagner zelf kan ik geen spuitbare verf meer vinden, vermoed dat het uit de handel is? Bij verfspuit.net heb ik wel spuitbare verf gevonden voor 49,99 per 10 liter, maar die moet je zelf nog wat verdunnen: https://www.verfspuit.net...spuiten-10-liter-wit.html

Voor het verfspuiten is het renovlies zonder structuur, na het verfspuiten krijgt het een onregelmatige en grove korrelstuctuur. De verfspuit met druk op het renovlies richting zonder het materiaal geeft geen korrelvorming. De vraag is hoe korrelvorming te voorkomen, zou het komen door het vocht in de muurverf dat er stukjes van het renovaties los gaan zitten?

Renovlies detail1

Renovlies detail2

Renovlies detail3

[ Voor 20% gewijzigd door tweakje-2018 op 12-08-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:46
Het lijkt er op dat het vliesbehang van rare kwalteit is waardoor het gaat vezelen nadat het nat is geworden.
Je zou na het spuiten dus licht op moeten schuren en nog een dun laagje naspuiten om te kijien of dit helpt.

Misschien eens een stukje glasvlies voorbehandelen met voorstrijkmiddel, liefst de witte of kleurloze versie.
Mogelijk heb je hiermee geen verzelgroei nadat het nat is geweest van de voorstrijk. Anders heb je sowieso een goede primerlaag waarover je na licht opschuren kunt heenspuiten zonder dat dit waarschijnlijk nog voor verzelgroei zal zorgen.

Probeer ook eens een stukje glasvlies in de (onverdunde) latex te zetten met een verfroller. Hierdoor weet je of het aan de latex ligt, de verdunning, of de verfspuit.

[ Voor 13% gewijzigd door Theo74 op 12-08-2018 22:46 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mocht je besluiten te gaan schuren: doe mondkapjes op! dat spul wil je niet in je longen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 21:41

AJM

Deze verf is bij ons op de muren en plafonds gespoten door een schilder, zijn ervaring was dat deze verf beter te spuiten was dan andere merken https://www.bouwmaat.nl/s...-liter/product/0000711546
Rond de €70 voor 10L zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:37
Weet niet wat voor renovlies er op de muurzit maar hebben het hier laten doen inclusief afwerken. Met een doekje kan ik zonder het 'vezelen' zelfs een schopvlek weghalen. Best hard boenen dus. Kan het niet aan je renovlies liggen? Aantal grams per M2 is hier 250

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
Het renovlies is van scandia(intervos) van 150 gram/m2. Schijnt ook door professionele behangers te worden gebruikt. Heel veel merken renovlies zijn er volgens mij niet. De kwaliteit valt me wel wat tegen, het is stevig maar kan blijkbaar niet goed tegen een verfspuit. De delen die met een roller gedaan zijn geven geen losse vliesjes. Het kan dan hooguit nog aan de verdunning of het renovaties zelf liggen. Om kleurverschil te vermijden verander ik nu maar niet meer van verf.

Schuren met een mondkap is een goede tip, in het enthousiasme zou je dat vergeten. Uiteindelijk ook nog een bril erbij gepakt anders komen het ook in je ogen. De muren die al gespoten waren zijn opgeschuurd, de andere muren zijn met voorstrijk gedaan. Morgen of overmorgen maar eens testen of dat helpt.

Voorstrijk heeft niet geholpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendol95
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 17:10
Heb je dit nog kunnen oplossen? Ik heb toevallig hetzelfde probleem vliesbehang verfspuiten met een wagner250m. Mijn eerste muur heb ik wel kunnen repareren door alles licht op te schuren en weer opnieuw spuiten. Maar zou fijn zijn als het in 1x lukt.

Dacht eerst dat het stof was, dus de 2e muur en ondergrond goed stofvrij gemaakt. Maar helaas hielp dit niet echt en was het resultaat hetzelfde met de 1e laag. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xT9iH9jU7m1K_J7lR5100ESGPlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEJlwhClMpINwD44OCksizVN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Rendol95 op 08-02-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
Het is een tijd geleden dat ik de Wagner gebruikt hebt. Wat ik me herinner is dat ik geprobeerd heb op de verfspuit langzamer of of juist sneller over de muur te bewegen. Misschien dat het verdunnen of verdikken van de verf nog kan helpen.
Pagina: 1