Hai,
Vraagstelling:
Mag je afbeeldingen van Google gebruiken op je niet commerciële blog?
Ik lees dit:
https://www.timelessdesig...gebruiken-op-mijn-website
De reden dat ik dit vraag is namelijk als volgt;
Ik wilde graag vertellen over mijn liefde voor product "zeep". Op Google vind je heel veel foto's van zeep, ook rechtenvrij. Echter, het merk "zeep" die ik geweldig vind is een merk en daarvan wil ik een afbeelding gebruiken op mijn site. ( Zeep is in dit geval een voorbeeld maar je kunt het invullen met cola en Coca Cola of chips en Lays.). Mag dit?
Voorbeeld 2:
Ik vind de service van winkel X geweldig, daar wil ik dan ook hun logo aan toevoegen. Mag dat?
Voorbeeld 3:
Ik wil schrijven over de toren van Pizza, mag ik dan een willekeurige foto van Google hiervoor gebruiken?
Ik lees namelijk dat je ze niet zomaar mag gebruiken alleen ik weet niet of dit ook geldt als je ze in een blog, non commercieel wilt gebruiken.
Thanks alvast voor de hulp!
Vraagstelling:
Mag je afbeeldingen van Google gebruiken op je niet commerciële blog?
Ik lees dit:
https://www.timelessdesig...gebruiken-op-mijn-website
Klopt dit wat hier staat?Wil je een foto gebruiken voor je blog die je bijvoorbeeld via Google, Tumblr of Pinterest hebt gevonden dan gaat dit een stuk makkelijker. Omdat blogs op websites vaak niet voor commerciële doeleinden zijn maar voor informatie kun je bijna alle foto’s gebruiken die je op het internet vindt. Maar zorg er wel voor dat je een bronvermelding aan het einde van je blog hebt zodat de bezoekers van je blog kunnen zien van wie de afbeeldingen zijn.
De reden dat ik dit vraag is namelijk als volgt;
Ik wilde graag vertellen over mijn liefde voor product "zeep". Op Google vind je heel veel foto's van zeep, ook rechtenvrij. Echter, het merk "zeep" die ik geweldig vind is een merk en daarvan wil ik een afbeelding gebruiken op mijn site. ( Zeep is in dit geval een voorbeeld maar je kunt het invullen met cola en Coca Cola of chips en Lays.). Mag dit?
Voorbeeld 2:
Ik vind de service van winkel X geweldig, daar wil ik dan ook hun logo aan toevoegen. Mag dat?
Voorbeeld 3:
Ik wil schrijven over de toren van Pizza, mag ik dan een willekeurige foto van Google hiervoor gebruiken?
Ik lees namelijk dat je ze niet zomaar mag gebruiken alleen ik weet niet of dit ook geldt als je ze in een blog, non commercieel wilt gebruiken.
Thanks alvast voor de hulp!