Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1103439

Topicstarter
hallo, ik heb niet veel verstand van pc's in elkaar zetten en ken alleen de basis, dus toen ik online ging kijken welke cpu ik moest nemen voor game development werd mij verteld dat ryzen cpu's beter zijn dan
die van intel omdat die sterker zijn in het multitasken.

dus nu ben ik een ryzen systeem aan het maken maar ben ik er achter gekomen dat de ryzen moederborden en cpu's niet altijd kunnen samen werken met alle soorten ram geheugen.
omdat er zoveel soorten ram zijn heb ik geen idee wat het beste voor mijn systeem is en wil ik graag weten hoeveel ram ik nodig heb voor game development en welk merk ram de beste prestaties heeft op mijn systeem.

ik ga het systeem voor het meest gebruiken voor game development en videobewerken maar af en toe wil ik ook spellen erop kunnen spelen zoals battlefield 1 (ik vind het niet erg om op medium quality te spelen)

ik wil graag niet meer dan 200 betalen voor het ram geheugen maar als het echt moet zou dat kunnen.
zelf zat ik ook te denken aan Corsair CMW32GX4M4C3200C16W maar dat is gelijk 450 euro en kan alleen in een groep van 4 gekocht worden

dit is het systeem dat ik heb samen gesteld en wil gaan halen :

msi b450 gaming pro carbon ac
ryzen 7 2700x wraith boxed
MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G
corsair rm650x zwart
Crucial MX500 2,5" 1TB
Windows 10 home
PHILIPS 43PUS6503/12

voor mij is het belangrijk dat als ik hem eenmaal werkend heb dat ik er dan voorlopig niks meer aan hoef te doen omdat ik geen prof ben op het gebied van computers.

mijn vraag dus : ik graag weten hoeveel ram ik nodig heb voor game development en welk merk ram de beste prestaties heeft op mijn systeem.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Systemen zijn tegenwoordig minder kieskeurig met support voor geheugen dan bijvoorbeeld een jaar of 10 terug. Het meeste geheugen werkt prima zolang de specs binnen de specs van het moederbord vallen. Wil je het zekere voor het onzekere nemen dan hebben de meeste fabrikanten een lijst met geheugen dat ze zelf hebben getest en gegarandeerd werkt, zo ook voor dit moederbord:

https://www.msi.com/Mothe...-CARBON-AC#support-mem-12

De processor werkt uiteraard ook prima op dit bord.

Een TV als computermonitor is sterk af te raden, een TV is wat betreft kleurweergave, inputlag en contrastinstellingen zeer ongeschikt als computermonitor dit werkt niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:45
HKS-Skyline schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:00:
Systemen zijn tegenwoordig minder kieskeurig met support voor geheugen dan bijvoorbeeld een jaar of 10 terug. Het meeste geheugen werkt prima zolang de specs binnen de specs van het moederbord vallen.
Dan ken je Ryzen nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Uszka schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:08:
[...]

Dan ken je Ryzen nog niet.
Ik ken ryzen prima en heb er nog geen problemen mee gehad tenzij je met grote hoeveelheden geheugen op hoge snelheden gaat klooien en je moet gaan overclocken om het geheugen te laten draaien op de snelheid die op de verpakking staat. Maargoed, dat is bij Intel ook wel eens een uitdaging.