Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over de aanschaf van een Google Home Mini. Ik wil deze namelijk gaan gebruiken in combinatie met bij Philips Hue en Logitech Harmony Hub en zag dat de Google Home Mini's die in Nederland worden verkocht met name de DE (Duitse) variant is. Ik vroeg me af of dit een probleem is voor mijn Philips Hue en of ik de taal eenvoudig kan veranderen in Engels. Iemand die dit met de Duitse variant heeft gedaan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Philips Hue en Logitech Harmony Hub.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Herman1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Bump...
Graag wil ik deze vraag nog eens naar voren brengen. Zelf ben ik ook wel er benieuwd naar wat de verschillen in versies zijn en waar moet je op letten, met name als je 'm aan domotica (zoals de Hue) wil hangen. Afgelopen week zag ik bijvoorbeeld een Google Home voor onder de €100...maar dan wel een AU-versie. Wat mis je dan? Is het uiteindelijk beter op een NL-versie te wachten? Kortom, mensen met ervaring met de Google Home (Mini), laat van je horen!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat had je zelf al gevonden, want door te [google=Google home mini DE of US versie] kom ik bij een interessante guide van Android Planet terecht: https://www.androidplanet.nl/tips/google-home-in-nederland/

Ook Tweakers had artikels erover en daaronder wordt ook vaak gesproken over de aanschaf:
nieuws: Google Home komt voorlopig niet naar Nederland
nieuws: Google Home komt later dit jaar uit in Nederland
nieuws: Nederlandstalige Google Assistant is binnenkort beschikbaar

Kortom: Wat weet je al en wat mis je nog?

edit:
Ik zal nog even taggen voor de notificaties: @Herman1981 @Verwijderd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 23-08-2018 00:38 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Herman1981
Jep, heb ze allemaal al gelezen. Lijkt er op dat de enige hinder importheffingen en stekkeradapters zijn. Daarom lijkt de prijs voor een AU-versie voor €90 te mooi om waar te zijn. Als ik vervolgens bij Features het volgende lees begin ik toch weer te twijfelen:

"*** Google Home AU Version ondersteunt mogelijk niet de functie van slimme thuiscontrole en lokale radiokanalen in de regio buiten de AU
***We raden u aan te controlleren voor eventuele compatibiliteit problemen voordat u een bestelling plaatst."

Als ik eerst alle Hosanna-berichten heb gelezen en vervolgens door notabene een verkoper op compatibiliteits issues gewezen wordt, wil ik er toch graag meer van weten voor ik 'm aanschaf.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Macht klein Flaus aus. Dusz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij OTTO.de zijn ze(google home) nu €69,99
als je je nieuw registreert krijg je ook nog eens €17,- korting
ze versturen alleen niet naar NL, dus ophalen of een mailbox-service gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Ik heb zowel de UK versie als de US versie (via iBood en 1dayfly aanbiedingen) en die werken prima in het Engels (uiteraard) samen met Hue en Harmony. Inmiddels al 5 van die dingen in m'n appartementje (woonkamer, keuken, kantoortje, slaapkamer, badkamer) en zeer tevreden ermee.

Ik zie regelmatig (bijna elke week wel) een aanbieding voor een Google Home Mini voorbijkomen op die sites, dus misschien iets om even in de gaten te houden.

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1981
@Verwijderd : bedankt voor de tip, staat nu nog steeds op €69,99. Heb alleen geen flauw benul van mailboxservices. Als ik er even op mailboxservices google wordt ik nog niet direct wijzer... Ervaring mee? Hoor het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Google gaat vanaf deze maand de Home-apparaten ook in Nederland verkopen, ik zou nu geen moeite meer doen voor een Duitse versie. De Home mini staat op de Google-site voor € 59.

nieuws: 'Google Home ligt vanaf 24 oktober in Nederlandse winkels'

Ik heb zelf een aantal maanden geleden een tweetal Google Home mini's in Duitsland gehaald. Media Markt Duitsland had een leuke aanbieding waardoor ik ze voor € 39,99 per stuk had.

Een voordeel van de Duitse versie is dat er meteen een goede stekker aan zit, geen gedoe met adapters dus. Toen ik ze voor het eerst aansloot werd ik in het Duits toegesproken, tijdens de installatie kon ik de taal veranderen. Nu praten ze Engels (UK) tegen me.

[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 20-10-2018 22:09 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1981
@Alex) natuurlijk heb je gelijk dat de Nederlandse versie binnenkort in de winkel ligt. Maar waar harmengijgink wel een punt heeft is dat de Home (en dus niet de Home Mini waar eigenlijk dit topic over gaat)voor een leuk prijsje in Duitsland verkrijgbaar is. Met mailboxservice erbij heb je 'm in huis voor ca. €85 ipv de €150 die je bij bol.com betaalt. (Waar ik ook benieuwd naar ben is of we in de prijs gaan merken dat de 2e generatie speaker is gepresenteerd. Hiermee kan het prijsverschil ook wel eens verdwijnen?)

Back to topic, de Home Mini: enig idee wat in een beetje standaard woonkamer de afstand tot de Home Mini moet zijn zonder dat je het idee hebt tegen opa met gehoorapparaat te praten? En wat is daarin het verschil met groter broertje Home?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Ik heb de mini sinds een week of 2 in huis, staat pal naast de Echo dot, en in mijn ervaring hoort de mini me vaak niet op een meter of 2˜3.

Daarnaast heb ik de Home op NL staan en de functionaliteit bevalt me nog niet. Hue krijg ik amper aangestuurd met stem commando's, wat ik het meest hoor is "ik begrijp je niet". Terwijl Alexa juist erg goed werkt met o.a. Hue, scenes aanroepen, aan/uit, routines maken, 99% dat ze meteen begrijpt en ook snel uitvoert.

Home heeft bij mij nogal een vertraging en moet ik op de bovenkant kijken of ze me wel gehoord heeft. Ik ben er nog niet heel erg blij mee, hopelijk komt er snel weer een update.
Pagina: 1