Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Electrische kinderauto’s, waar op te letten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:21
We hebben besloten om voor onze peuter een electrische kinderauto te kopen.

Alleen, ik heb het gevoel dat we door de bomen het bos niet meer zien.

Er zijn een aantal grotere en kleinere handelaren en webshops. Ze hebben allemaal een flink assortiment.

Kijk je dieper naar het assortiment, dan vind ik de auto’s verdacht veel op ekaar lijken. In de basis lijkt het of die tientallen modellen in de basis hetzelfde ding zijn met een andere body erop. Van een BMW i8 tot een Golf GTI tot een MB GLS, maar van binnen hetzelfde apparaat.

Er worden geen merken of namen van de fabrikant gevoerd.

Ik vraag me vooral af: komen ze allemaal uit dezelfde fabriek?Of zijn er meerdere fabrikanten en zitten daar nog kwaliteitsverschillen tussen?

Beste antwoord (via t_captain op 12-08-2018 20:43)

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 16:49
Ik heb hier ook wel eens naar gekeken en kreeg ook de indruk dat het allemaal no-name China ware is. Mediamarkt heeft ze ook een tijdje gehad. Recensies op Amazon zijn niet onverdeeld positief. Uiteindelijk is het bij een ons een Rolly Toys trapauto geworden. Die zijn goed, enorm groot en krijgen ze ook nog wat beweging.

Alle reacties

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Gezien dit meer iets is voor Algemene Zaken, geef ik het topic een klein zetje die kant op.

Light it up, like we're the stars of the human race, human race

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 16:49
Ik heb hier ook wel eens naar gekeken en kreeg ook de indruk dat het allemaal no-name China ware is. Mediamarkt heeft ze ook een tijdje gehad. Recensies op Amazon zijn niet onverdeeld positief. Uiteindelijk is het bij een ons een Rolly Toys trapauto geworden. Die zijn goed, enorm groot en krijgen ze ook nog wat beweging.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grappig dat er allerlei merken/typen worden genoemd terwijl dat allemaal rip-offs zijn (vanzelfsprekend) want het meeste komt uit Azi.

De officiele dealers, zoals Porsche zelf, hebben ook dit soort electrische auto's maar daarvan is dan meteen de prijs en omschrijving heel anders. Porsche heeft een wagentje dat ongeveer 500 mag kosten maar wel volledig TV gecertificeerd.

Mogelijk dat er ook Europese fabrikanten zijn van "electrische chassis" zodat je iets meer rust/garantie hebt over de veiligheid van de aandrijving?

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:53

mark-k

AKA markkNL

Vergeet ook even niet dat dit soort speelgoed niet op de openbare weg gebruikt mag worden voor zover ik weet, dus als je het koopt moet je zorgen dat je een grote tuin hebt.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
quote:
mark-k schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 01:46:
Vergeet ook even niet dat dit soort speelgoed niet op de openbare weg gebruikt mag worden voor zover ik weet, dus als je het koopt moet je zorgen dat je een grote tuin hebt.
Zit hier niet een of andere snelheidsbeperking bij of het wettelijk wel of niet mag :?
Ik weet zeker dat mijn zoontje van 2,5 met zijn loopfiets een stuk harder gaat dan zo'n elektrische auto (en dus ook meer schade kan veroorzaken :X :P ).
Daarnaast vind ik met dit soort zaken dat er tussen mogen en kunnen ook wel een grijs gebied zit. Ik wil niet aanzetten tot zaken die niet mogen, maar er zit verschil of je je china-elektrische step die 20km/u gaat als woon werk verkeer gaat gebruiken of een elektrisch stuk speelgoed dat 2km/u gaat, gaat gebruiken als speelgoed voor je zoon/dochter.

@gold_dust verstandig van de trapauto, beweging krijgen is super voor die kleintjes. Hier inmiddels al 3 loopfietsen in verschillende groottes :X Tijd om wat op te gaan ruimen maar hij vindt ze allemaal nog leuk O+

ybos wijzigde deze reactie 12-08-2018 08:29 (11%)

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Ook (heel kort) nagedacht over een electrische auto. Geen seconde spijt gehad van de aankoop van een BIG Bobby Car. Waarom? Die van ons kan geen 5 seconden stil zitten, maar kan wel lang met dat ding spelen. Zo’n electrisch autootje was meer een leuke gimmick voor papa. O-)

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:14
Ik zou er een tweedehands proberen te kopen. Die dingen worden 2 weken gebruikt en komen vervolgens in de schuur te staan.

En misschien moet dit je wel aan het denken zetten of het een goede koop is :+

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:26
Ik zag laatst ook ergens te koop met led verlichting en radio erin. Dat was geloof ik op Gearbest. Het moet toch niet gekker worden?
Vroeger had je zo'n elektrische speelgoed auto van Disney en dat was toen fun, maar persoonlijk zeg ik, laat ze lekker trappen, dan bewegen ze nog, zoals met skelters maar ja aan de andere kant is het ook levensgevaarlijk in de drukke buurten binnen de randstad.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• Skyrunner
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 12-08 19:31
Heb er ook ooit naar gekeken, maar uiteindelijk besloten dat een ouderwetsche trapskelter een beter idee was, zo'n elektrisch ding blijft gaan zolang die kleine man (neem ik aan) de knop vasthoudt.

Wel een Ferrari (Berg skelters), waar papa ook op kon ;-) Uiteindelijk nog goed weten te verkopen ook.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:53

mark-k

AKA markkNL

quote:
ybos schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:28:
[...]

Zit hier niet een of andere snelheidsbeperking bij of het wettelijk wel of niet mag :?
Ik weet zeker dat mijn zoontje van 2,5 met zijn loopfiets een stuk harder gaat dan zo'n elektrische auto (en dus ook meer schade kan veroorzaken :X :P ).
Daarnaast vind ik met dit soort zaken dat er tussen mogen en kunnen ook wel een grijs gebied zit. Ik wil niet aanzetten tot zaken die niet mogen, maar er zit verschil of je je china-elektrische step die 20km/u gaat als woon werk verkeer gaat gebruiken of een elektrisch stuk speelgoed dat 2km/u gaat, gaat gebruiken als speelgoed voor je zoon/dochter.

@gold_dust verstandig van de trapauto, beweging krijgen is super voor die kleintjes. Hier inmiddels al 3 loopfietsen in verschillende groottes :X Tijd om wat op te gaan ruimen maar hij vindt ze allemaal nog leuk O+
Nee, het gaat erom dat het strict gezien een gemotoriseerd voertuig is dat niet goedgekeurd is voor gebruik op de openbare weg.

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 16:50
zag er laats 1 daar zat een kleine in en pappa zat met de afstandsbediening dat ding te besturen was wel geinig,toen die van mijn klein was had ik een elektrische quad gekocht van 6 volt geloof ik

• momania
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:23

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb zo'n ding voor m'n kleine:

https://tweakers.net/ext/f/xEdphA0tYv0gMpF1XDXFocXV/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/SaBqVyVL7fAEWKW9HGUmO0mA/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/UqSt4NA4Aj6zJKsTcl87Gm0N/thumb.jpg

Alle toeters en bellen erop en eraan: 2 versnellingen vooruit, 1 achteruit, licht, toeter, radio, mp3 speler... alsof er een kermis rond rijdt 8)7

Zit ook een afstandsbediening bij voor pappa, zodat ik in kan grijpen mocht dat nodig zijn. :)

Tja, waar moet je op letten? 't Is meer waar moet je aan denken: ze zijn er snel weer uitgegroeid, het neemt vrij veel ruimte in beslag in de garage, je moet het absoluut alleen in een auto vrije zone laten rijden (of hooguit een 30km/h woonerf) want ondanks de afstandsbediening kunnen kinderen rare dingen uithalen met zo'n wagen (en andere auto's uit het niets verschijnen).

Koop er 1 bij een winkel die je vertrouwd zodat je bij problemen terug kan gaan. Verder valt er van de kwaliteit weinig te zeggen en het is ook niet alsof het 100k kilometer moet rijden. ;)

Batterijduur en topsnelheid zou je eventueel nog op kunnen letten. Er zijn er die maar 3-4 km/h gaan, maar ook die de 7 km/h halen. Dan moet je aardig doorstappen om dat bij de houden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TerraGuy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:08

TerraGuy

The weirdo with the beard

quote:
Skyrunner schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 10:07:
Heb er ook ooit naar gekeken, maar uiteindelijk besloten dat een ouderwetsche trapskelter een beter idee was, zo'n elektrisch ding blijft gaan zolang die kleine man (neem ik aan) de knop vasthoudt.

Wel een Ferrari (Berg skelters), waar papa ook op kon ;-) Uiteindelijk nog goed weten te verkopen ook.
Lijkt me ook veel leuker voor een kind. Een elektrisch ding is even grappig, tegelijk zie ik vaak kinderen verveeld in zo'n ding zitten. Bij een skelter zie ik bij kinderen veel meer lol, het zorgt voor fysieke ontwikkeling en met een beetje onderhoud (en een stevige/duurdere bouw met weinig plastic) verkoop je 'm inderdaad ook weer goed. :)

Als je goede overwegingen hebt om voor een elektrische te gaan gewoon doen natuurlijk. ;)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:26
quote:
momania schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:59:
Ik heb zo'n ding voor m'n kleine:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Alle toeters en bellen erop en eraan: 2 versnellingen vooruit, 1 achteruit, licht, toeter, radio, mp3 speler... alsof er een kermis rond rijdt 8)7

Zit ook een afstandsbediening bij voor pappa, zodat ik in kan grijpen mocht dat nodig zijn. :)

Tja, waar moet je op letten? 't Is meer waar moet je aan denken: ze zijn er snel weer uitgegroeid, het neemt vrij veel ruimte in beslag in de garage, je moet het absoluut alleen in een auto vrije zone laten rijden (of hooguit een 30km/h woonerf) want ondanks de afstandsbediening kunnen kinderen rare dingen uithalen met zo'n wagen (en andere auto's uit het niets verschijnen).

Koop er 1 bij een winkel die je vertrouwd zodat je bij problemen terug kan gaan. Verder valt er van de kwaliteit weinig te zeggen en het is ook niet alsof het 100k kilometer moet rijden. ;)

Batterijduur en topsnelheid zou je eventueel nog op kunnen letten. Er zijn er die maar 3-4 km/h gaan, maar ook die de 7 km/h halen. Dan moet je aardig doorstappen om dat bij de houden.
Best gaaf gemaakt en nog een V12 motor erin dus dat gaat best rap hahaha.

Het is echt zot wat er voor de kids wordt gemaakt en het geld wat er aan wordt uitgegeven. Cadeautje prima maar dit? Vroeger mocht je blij zijn met een tol en een touwtje en nu Playstation?

Ik zou zeggen, gewoon lekker laten skeleteren dan hebben ze zelf de touwtjes in handen en knallen ze ergens tegen aan, niets aan de hand.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-08 22:52
Tesla heeft er ook n, misschien is dat wat?

:P

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:00
Mocht je in (de buurt van) Eindhoven wonen, dan kun je eens bij accu-toys binnenlopen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar rij er vaker langs. Het is iig een fysieke winkel, dus kun je wellicht ook het een en ander vragen en uitproberen.

Ik denk dat je je niet moet blindstaren op alle specs. Zoals gezegd, het is speelgoed, dat gaat vroeg of laat een keer kapot of wordt niet meer gebruikt. Of het nou duur of goedkoper is. Natuurlijk wil je niets minder dan het beste voor je kleine, maar het is onwaarschijnlijk dat in de duurdere modellen airbags verwerkt zitten, of dat de goedkopere modellen spontaan ontploffen.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 13:00
Als je cht de tofste papa uit de straat wilt worden shop je hier:

https://kidstancebuilt.com

😂

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:21
Ik denk dat ik met de redenering van @gold_dust mee ga. Dat hele 200-350 euro assortiment is merkloze rommel van dubieuze kwaliteit en oncontroleerbare heekomst.

Er zijn goede, maar zelfzaam en kostbaar. We gaan op zoek naar ander leuk speelgoed.

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:36

Daniel36

niets.

Mijn zoon heeft jaren gespeeld met zijn Bobby car in Fulda uitvoering.
Ook toen hij al te groot ervoor was om erop te zit6 door er met zijn knie op te leunen

Nu heeft opa een open Jeep voor de kleinkinderen gekocht.
Ongeveer een meter breed en 130 lang
Afstandsbediening, verlichting, vering en een soort android auto radio waarop ze filmpjes kunnen kijken.

ook niets.

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:59
Mijn zoon heeft een motor variant:

En :9 :

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19-08 23:08
quote:
t_captain schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:46:
Ik denk dat ik met de redenering van @gold_dust mee ga. Dat hele 200-350 euro assortiment is merkloze rommel van dubieuze kwaliteit en oncontroleerbare heekomst.

Er zijn goede, maar zelfzaam en kostbaar. We gaan op zoek naar ander leuk speelgoed.
Wij hebben een orginele vw t1 bus . Hier wordt al een jaar elke dag mee gespeeld. Zijn geld 350.dik.waard

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True